Άρθρα συνεργατών και από άλλες πηγές. Επιλέξτε από το μενού την κατηγορία που επιθυμείτε.

La excelencia del Dr. Jorge Bucay como ayudador profesional a través de cuentos y metáforas

Se trata de una entrevista que se ha elaborado por el siguiente equipo de investigación sobre la excelencia de las personas. Somos Sofía Roilidou, Noelia González, Katia de Vicente y Marta Carrasco-Muñoz. Nos hemos formado en la escuela D’arte Coaching y Formación (Madrid) en coaching, inteligencia emocional y máster en programación neurolinguística (PNL) bajo la dirección de Enrique Jurado. En este caso hemos llevado a cabo un proyecto con la metodología del modelado de la excelencia de PNL aportado por Frank Pucelik (co-creador de la PNL junto con John Grinder y Richard Bandler), llamado modelado de confinamiento.

Συνέντευξη του Δρ. Χόρχε Μπουκάι, που αυτοπροσδιορίζεται ως επαγγελματίας βοηθός μέσω ιστοριών και μεταφορών, για να αποκωδικοποιηθεί ο τρόπος του που οδηγεί σε άριστα αποτελέσματα.

Η συνέντευξη δόθηκε στη Βαλένθια στις 12 Οκτωβρίου 2018, στο πλαίσιο της εκδήλωσης Being One και ετοιμάστηκε από την ακόλουθη ερευνητική ομάδα που ασχολείται με την αριστεία των ανθρώπων.

Το φετινό 59ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξένησε ένα αφιέρωμα στο σημαντικό Ισπανό δημιουργό Χάιμε Ροσάλες [Jaime Rosales] (1970, -), προβάλλοντας έξι από τις ταινίες του μεγάλου μήκους. Είδαμε τις δύο από αυτές και τις σχολιάζουμε, κάνοντας παράλληλα κι ένα ‘κοινωνιολογικό’ σχόλιο σχετικά με την αντίδραση του κοινού σε μία από τις ταινίες αυτές, επεκτείνοντάς το παράλληλα και στην προβολή εννέα ταινιών μικρού μήκους των Χιλιανών Κριστόμπαλ Λεόν [Cristóbal León] (1980, -) και Χοακίν Κοσίνια [Joaquín Cociña] (1980), τις οποίες επίσης παρουσιάζουμε.

Γράφει ο Ελευθέριος Μακεδόνας[1]

Το άρθρο επιχειρεί να εντοπίσει σε φιλοσοφικό επίπεδο, πιθανές συγγένειες μεταξύ του μυθιστορήματος του Κορτάσαρ Το Κουτσό κι ορισμένων από τις βασικές ιδέες τής αποκαλούμενης Σχολής της Φρανκφούρτης και των (κατά τι μεταγενέστερων) φιλοσοφικών κινημάτων του Μεταστρουκτουραλισμού και του Μεταμοντερνισμού. Ειδική αναφορά γίνεται στο Άουσβιτς, ως παράγοντα καθοριστικό για τη μετάβαση στα εν λόγω κινήματα κι ως έννοια η οποία, σε ορισμένο βαθμό, διαπερνά και Το Κουτσό. Τελικά, υποστηρίζεται ότι Το Κουτσό αποτελεί ένα είδος ‘προ-μεταμοντέρνου’ μυθιστορήματος, υπό την έννοια ότι περιέχει αρκετά από τα χαρακτηριστικά ενός τυπικά ‘μεταμοντέρνου’ μυθιστορήματος, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη σε θέση να διαρρήξει ολοκληρωτικά τις σχέσεις του με την παράδοση του προγενέστερου Μοντερνισμού.

Μια από τις σημαντικότερες γυναικείες σκηνοθετικές φωνές, η Αργεντίνα Λουκρέσια Μαρτέλ, επιστρέφει έπειτα από εννέα χρόνια με το ΖΑΜΑ, την “αποικιακή δυστοπία” του Ντι Μπενεντέττο. Το μυθιστόρημα ΖΑΜΑ θεωρείται πλέον ως ένας από τους γίγαντες της παγκόσμιας λογοτεχνίας και 60 χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία βιώνει ένα είδος αναγέννησης. Εκτός από τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη, το 2016 μεταφράζεται για πρώτη φορά στα αγγλικά, συναρπάζοντας κοινό και κριτικούς. Σύντομα αναμένουμε την κυκλοφορία του και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Κείμενο: Άννα Βερροιοπούλου

Το 1492 ήταν μια χρονιά καθοριστική για την Ισπανία και όλη την Ευρώπη. Oi Άραβες εκδιώχτηκαν οριστικά από την Αλ-Άνταλους, την κτήση τους στο νότο της ηβηρικής χερσονήσου, όπου ζούσαν και δημιουργούσαν για αιώνες, ενώ την ίδια στιγμή ο Κολόμβος ανακάλυπτε μια ήπειρο άγνωστη για τους Ευρωπαίους. Είναι η χρονιά που ξεκινά ένα περιπετειώδες ταξίδι για την τέχνη που γεννήθηκε στις χώρες της Μεσογείου, για να αναπτυχθεί και να εξελιχτεί σε μια γη ολότελα καινούρια.

El trabajo aborda cuestiones relacionadas con las afinidades y las divergencias durante el proceso de adquisición del lenguaje por parte de dos niños bilingües hispano-griegos. Aunque nuestro análisis se limita a dos sujetos, es la primera vez que un estudio empírico (no estadísticamente estricto) trata el bilingüismo español-griego en niños de desarrollo cognitivo-lingüístico habitual, intentando identificar la existencia de patrones comunes en el proceso de adquisición del español en un contexto sociológicamente mayoritario de habla griega, y la adquisición del griego en un contexto mayoritario de habla hispana, ambos como segunda L1. Nuestro estudio se basa en un corpus formado por las producciones lingüísticas de estos niños cuya tipología se estudia a nivel de fonética, morfología, sintaxis, y semántica, a la vez que se examinan ejemplos de cambio y mezcla de códigos. El análisis de los datos ratifica nuestra hipótesis inicial, que postula que tanto el desarrollo lingüístico de nuestros sujetos como las desviaciones del uso normativo y los casos registrados de mezcla y/o alternancia de códigos siguen pautas semejantes.