Ο Χοσέ Θαπατέρο πρέπει τώρα να αυξήσει τους φόρους και να μειώσει τις δαπάνες

Tου Victor Mallet

H αντίληψη που φαίνεται να κυριαρχεί ανάμεσα στους οικονομολόγους είναι ότι η Iσπανία, που έζησε μια δεκαετία με υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης έναντι των Eυρωπαίων γειτόνων της, τώρα θα κινηθεί με χαμηλότερη ταχύτητα.

Ασταμάτητη είναι η πτώση στις αγοραπωλησίες ακινήτων στην Ισπανία. Από την «ένδοξη» εποχή του 2006 όπου 1.000.000 ακίνητα είχαν αλλάξει χέρια, φέτος, στα τρία πρώτα τρίμηνα, δεν έχουν ολοκληρωθεί περισσότερες από 400.000 κινήσεις.

Τα τοπικά πρακτορεία ειδήσεων, αναφέρουν επικαλούμενα τα επίσημα στοιχεία του κράτους, ότι κατά το τρίτο τρίμηνο έγιναν μόνο 110.000 συναλλαγές με τα παραθεριστικά ακίνητα να είναι αυτά που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα.

Η ισοτιμία ευρώ/δολαρίου ήταν 1,4735 και δολαρίου/γεν 88,35. "Με τα προβλήματα στην Ελλάδα και την Ισπανία υπάρχουν πολλές δυσκολίες στην ευρωζώνη, που αποτελεί έναν από τους λόγους για την αδυναμία του ευρώ", είπε η You-Na Park, αναλύτρια της Commerzbank στη Φρανκφούρτη

AltΣε ύφεση παραμένει η οικονομία της Ισπανίας καθώς για το τρίτο τρίμηνο παρουσίασε συρρίκνωση κατά 0,3%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Σε ετήσια βάση, το ΑΕΠ της χώρας υποχωρεί κατά 4,0%.

Στα τέλη του 2008, η Ισπανία εισήλθε στην πρώτη της ύφεση για τα τελευταία 15 χρόνια, αντιμετωπίζοντας σοβαρές επιπτώσεις από την πιστωτική κρίση, επιδεινώνοντας την κάμψη του άλλοτε ανθηρού κλάδου των ακινήτων.

AltΣε κατ’ αρχήν συμφωνία κατέληξαν οι British Airways και Iberia για τη συγχώνευσή τους, από την οποία θα προκύψει η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στον κόσμο με βάση τα έσοδά τους.

H συμφωνία, ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα έχει υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2010.