Γενικότεροι προβληματισμοί για την ελληνική εκπαίδευση

Περισσότερα
13 Χρόνια 2 Μήνες πριν #14892 από angelakapa
Βλέπετε λοιπόν; Στη χώρα μας που βασίζει την οικονομία της στον τουρισμό, αλλά έχει και πολίτες που αγαπούν τις γλώσσες, επιβάλλεται να προσφέρονται όσο το δυνατόν περισσότερες ξένες γλώσσες! Αλλά μας έχει καταστρέψει η αρχαιολατρεία, αυτή είναι η κακοδαιμονία της εκπαίδευσης, ατέλειωτες ώρες μισητών από τα παιδιά Αρχαίων Ελληνικών, τα οποία διδάσκονται μάλιστα με τέτοιο τρόπο που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα! Αλλά φυσικά, αφού έχουμε τόσο πολλούς φιλολόγους, δώστε στα σχολεία κι άλλα Ελληνικά, αρχαία, ελληνιστικά, βυζαντινά, νέα...ο κόσμος προχωράει μπροστά κι εμείς με τον αραμπά!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 2 Μήνες πριν #14907 από ΑΚ
Angelakapa,
έχω την αίσθηση ότι έχετε μπερδέψει το τί σημαίνει προχωράω μπροστά. Συνήθως θεωρούμε αναχρονιστικό ότι δεν μας αρέσει και δεν μας βολεύει. Το σχολείο δεν είναι χώρος προετοιμασίας συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Στο σχολείο αποκτούμε γενικές γνώσεις και αξίες για να αποφασίσουμε από κει και πέρα τι θα σπουδάσουμε εμείς, εάν έχουμε την ικανότητα για περαιτέρω σπουδές. Το σχολείο δεν είναι φροντιστήριο ξένων γλωσσών. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή την στιγμή έχουν πτυχία στα χέρια τους άτομα που δεν άξίζουν να τα έχουν. Και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο.
Όσον αφορά το ότι η χώρα μας βασίζει την οικονομία της στον τουρισμό θα σας έλεγα ότι δεν την βασίζει μόνον στον τουρισμό. Την βασίζει περισσότερο στις σωστές υπηρεσίες. Στους σωστούς ανθρώπους. Οι γνώσεις χωρίς συναίσθηση του τί κάνουμε είναι κενό γράμμα. Ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που εργάζονται αυτή την στιγμή στερούνται σωστών τρόπων και αξιών και αυτό φαίνεται. Δούλεψα 19 χρόνια στον χώρο του τουρισμού και ξέρω πολύ καλά τί γίνεται σε αυτόν τον χώρο. Νομίζετε ότι όλα αυτά τα διπλώματα ξένων γλωσσών που συσσωρεύουν τα περισσότερα παιδιά θα τους βοηθήσουν σε κάτι; Σας πληροφορώ πως όχι. Γιατί τα περισσότερα δεν ανταποκρίνονται σε γλώσεις ουσιαστικές. Όταν σε ένα χρόνο κάποιος θέλει να πάρει Γ1 ή Β2. Ας σοβαρευτούμε λίγο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 2 Μήνες πριν #14911 από Mikel Lejarza Eguía
Αdmin,

Σε παρακαλώ πολύ να ξεκλειδώσεις το θέμα ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Ο ΠΑΣΦΙΠ.

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, όποια και αν είναι αυτή, όσο κατακριτέα και αν είναι. Όποιος και όποια θίγεται από το συγκεκριμένο μήνυμα, ας αντιπαρατεθεί με τα επιχειρήματά του και με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Κατά κάποιο τρόπο το www.ispania.gr έχει μετατραπεί σε μια διαδικτυακή συνεχής Συνέλευση, όπου όλοι οι καθηγητές της Ισπανικής, οι οποίοι λόγω καταστατικού δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις Συνελεύσεις του ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ και αγωνιούν, μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους για τον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής τουλάχιστον εδώ στο forum του www.ispania.gr . Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι πιο ένθερμοι συνομιλητές, άλλοι πιο μετριοπαθείς και άλλοι παθητικοί παρατηρητές. Το ανησυχητικό θα ήταν να μην συμμετείχε κανείς σ'αυτές τις συζητήσεις.

Είναι πολύ εύκολο να κακοχαρακτηρίσουμε κάποιους, γιατί επέλεξαν ένα επιθετικό τρόπο, ή χρησιμοποίησαν κάποιους χαρακτηρισμούς ανεπίτρεπτους με γνώμονα την δική μας προσωπική ή γενικά αποδεκτή κοινωνική συμπεριφορά. Είναι πολύ δύσκολο όμως να αγγίξουμε την ουσία, η οποία μας ενοχλεί.

Eδώ και καιρό έχουν διεξαχθεί θυελλώδεις συζητήσεις στο www.ispania.gr . Δεν θα είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία. Για αυτό το λόγο το www.ispania.gr είναι ένας ιστότοπος προς μίμηση, ένας ζωντανός οργανισμός.

Προς αποφυγήν παρεξήγησης, όταν γράφω και σχολιάζω στο www.ispania.gr χρησιμοποιώ το ψευδώνυμο Morgan. Mou έστειλαν μήνυμα χθές το απόγευμα για να με ρωτήσουν αν έγραψα εγώ το συγκεκριμένο μήνυμα.

Αν είναι κατάπτυστο και ελεεινό, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, το μήνυμα του maria2d

η επίσημη ανακοίνωση του ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ για την υπαγωγή των αποφoίτων της Ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του Ιονίου στον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής πώς μπορεί να χαρακτηριστεί;: www.ispania.gr/eidhseis/ispanika-ekpaide...55-anakoinwsh-paspif

Υ.Γ. Δεν είδα κανέναν από το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ να σχολιάσει την καλοπροαίρετη και ευγενική πρόταση για διεξαγωγή ηλεκτρονικής ονομαστικής ψηφοφορίας εδώ στο www.ispania.gr ;

Ούτε είδα κανέναν να συμφωνεί ή να διαφωνεί για τη διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης στο www.ispania.gr , σχετικά με το προς τροποποίηση μελλοντικό καταστατικό, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων (αποφοίτων Ισπανικής Ε..Κ.Π.Α, Ε.Α.Π, Ιόνιο).

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 2 Μήνες πριν #14912 από admin

Morgan έγραψε: Αdmin,

Σε παρακαλώ πολύ να ξεκλειδώσεις το θέμα ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Ο ΠΑΣΦΙΠ.

Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει κάτι, δεν το συζητάμε καν, εξήγησα το λόγο για τον οποίο κλειδώθηκε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 2 Μήνες πριν #14923 από hispanista_griego
@angelakapa

Είμαστε μια χώρα γεμάτη άρρωστη αρχαιολατρεία, βασισμένη σ' ένα Περικλή, σ΄έναν Θουκυδίδη.. σε πολλούς άλλους, που ενδεχόμενα κάποιοι μεγάλοι "λάτρεις" της ισπανικής να μην τους γνωρίζουν... Αυτό που λείπει από τη χώρα ειναι ο σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός, αν μπορεί βέβαια να υπάρξει μέσα σε τέτοιες και τόσο ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες... Οι γλώσσες ευτυχώς στην Ελλάδα δε μας λείπουν... Αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, πλέον Κινέζικα, Ρώσικα και Τουρκικά ως νέες μόδες και να δούμε ακόμα πόσες άλλες... Εδώ και 180 χρόνια ο Έλληνας μαθαίνει την ξένη γλώσσα στα φροντιστήρια, όπως -μη γελιόμαστε, πηγαίνει και μαθαίνει και οτιδήποτε άλλο... Συνάδερφοι από ΚΕΕ μας αναφ΄λερουν ότι μονο και μόνο για να αδιατηρηθούν συγκεκριμένα προγράμματα βάζουν απλόχερα τους βαθμούς και μοιράζουν βεβαιώσεις, ώστε να μην "κλεισουν", εφόσον τελικά ο Έλληνας έχει τη νοοτροπία του φροντιστηρίου. Καλώς ή κακώς δε μπορεί να γεμίσει το πρόγραμμα σπουδών με γλώσσες, τα παιδιά πρέπει να μάθουν και αριθμητική για να πηγαίνουν στο μπακάλη, και φυσική για να ξέρουν ότι δεν πιάνουμε με γυμνό βρεγμένο χέρι ένα καλώδιο...

Γιατί τα γράφω τώρα αυτά κι ενδεχόμενα η εισαγωγή μου να είναι μεγαλύτερη από το κύριο θέμα μου... Εσείς οι γραμματιζούμενοι που θεωρείτε τα αρχαία ελληνικά ως ενα μισητό μάθημα που δεν έχει να προσφέρει τίποτα, πιθανόν να είστε οι ίδιοι που ωρύονται όταν ο Κολοκοτρώνης παρουσιάζεται ως πρωτοπαλίκαρο των Άγγλων ή ως πρώην άνθρωπος των Τούρκων -κανένας δεν έμαθε να πολεμά από τα γεννοφάσκια του, κάπου θα είχε υπηρετήσει πριν... Είστε ίσως οι ίδιοι που βρίζετε μια υπουργό -καθόλου αθώα και το υπογραμμίζω αυτό- που θέλει να κάνει τα αγγλικά επίσημη γλώσσα της χώρας... Τότε λοιπόν, να σταματήσουν κι οι Ισπανοί να διδάσκονται El Cid, ποιος ασχολείται μ' έναν "ιπποτάκο", χίλια χρόνια πριν, σε μια εποχή όπου καμία από τις αρετές του έργου δεν ισχύει (καλός χριστιανός, γενναίος, γεμάτος αγάπη και αφοσίωση για την οικογένεια, πατριώτης κλπ), άσε που η γλώσσα του δε μιλιέται από κανέναν, σωστά;...

Για να διδάξετε λοιπόν φιλόδοξοι κύριοι και κυρίες του ΠΕ 40 (ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΑΣ) -το γράφω με κεφαλαία για να μη νομίζετε ότι έρχομαι από αλλού- πρέπει και οφείλετε να ξέρετε ελληνικά και μάλιστα καλά ελληνικά, ώστε να μπορείτε να κάνετε αντιιπαραβολικές αναλύσεις... Πρέπει όμως να ξέρετε ελληνικά γιατί καλώς ή κακώς σε αυτή τη χώρα ζείτε κύριοι και κυρίες, και παρότι λατρεύω τα ισπανικά, δε διατίθεμαι να πουλήσω τη γλώσσα μου και τον πολιτισμό μου για τον Θερβάντες (τον οποίο λατρεύω), τη στιγμή που ακόμα και οι Ισπανοί διαβάζουν Σοφοκλή... Η παιδεία, για την οποία όλοι λέμε ότι αγωνιζόμαστε, δεν έχει να κάνει με το πόσο χρήσιμα στην αγορά εργασίας είναι τα αρχαία ελληνικά ή τα λατινικά ή τα ισπανικά ή τα μαθηματικά και η φυσική, η οικονομία και τα θρησκευτικά, έχει να κάνει με την γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου... Δε θα κρίνω ποιος τη στερείται και ποιος όχι, θεωρώ ατόπημα όμως να θέλουμε να ξεριζώσουμε την ανθρώπινη καλλιέργεια προς όφελος μιας στείρας χωρίς προσανατολισμό γνώσης.

Όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές εδώ είμαι φιλόλογος ελληνικής γλώσσας -ναι κύριοι υπάρχει ακόμα αυτή- και καθημερινά λέω στους μαθητές, παρότι δεν καταφέρνω πάντα να τους κάνω να αγαπήσουν τα αρχαία, να πάνε αμέσως να μάθουν γλώσσες, τρεις το λιγότερο μέχρι να έχουνξ τελειώσει το πανεπιστήμιο... τους λέω επίσης ότι μπορεί να μη λύνουν ολοκληρώματα και παραγώγους (έτσι δεν τα λένε; διορθώστε με) οταν πάνε στο μανάβικο για πορτοκάλια, αυτό όμως δε σημαίνει ότι είναι πράγματα άχρηστα... η συμβολή τους στην ανθρώπινη πνευματιθκή και ψυχική καλλιέργεια φαίνεται μόνο μέσο- και μακροπρόθεσμα... Δε θέλω να επεκταθώ και να αλλάξω ύφος, σας ευχαριστώ απλώς για την υπομονή σας...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 1 Μήνας πριν #14970 από angelakapa
Δε διαφωνούμε αγαπητοί μου, κάθε άλλο!
Κι εγώ της Φιλολογίας είμαι παιδί, λατρεύω τα Ελληνικά, αλλά ας αναρωτηθούμε λίγο γιατί δεν τα αγαπούν τα σημερινά παιδιά, τα παιδιά τα δικά μας αλλά και οι μαθητές μας!
Εγώ λέω η εκπαίδευσή μας να γίνει λίγο πιο πρακτική, σε όλα τα μαθήματα! Δεν είναι δυνατόν να διδάσκεται ένας μαθητής Γυμνασίου 12 ώρες Ελληνικά την εβδομάδα και να μην έχει μάθει,που το διδάσκεται από την Δ' Δημοτικού, να κλίνει ο/η διαφανής, το διαφανές και να σου λέει "η μπλούζα είναι διαφανές"!!!
Ούτε είναι λογικό μαθητής Γυμνασίου να μην ξέρει να κάνει απλή μέθοδο των τριών για να βρει την περιεκτικότητα αλκοόλ σε ένα μπουκάλι μπύρα!!!
Η εκπαίδευσή μας είναι καθαρά θεωρητική σε όλα τα αντικείμενα, ακόμα και στις ξένες γλώσσες φοβάμαι. Ατέλειωτες ώρες Γραμματικής (κυρίως στα Φροντιστήρια, τα οποία τόσο πολύ ευγνωμονούν κάποιοι και τα οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν απαρχαιωμένες διδακτικές μεθόδους). Κι έτσι κάτοχοι τίτλων πιστοποίησης δεν μπορούν να αρθρώσουν ούτε μισή κουβέντα στην ξένη γλώσσα!
Μας έχει φάει η θεωρία σε αυτή τη χώρα, αυτό λέω εγώ! Είναι ώρα να προχωρήσουμε και στην πράξη!
Και σας ευχαριστώ για τον παραγωγικό διάλογο!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 1.077 δευτερόλεπτα