Δεδομένα, τάσεις και προοπτικές σχετικά με τη θέση της Ισπανικής γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Περισσότερα
14 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 14 Χρόνια 6 Μήνες πριν #5783 από elena4
Αυτό το θέμα ασχολείται με το άρθρο: Δεδομένα, τάσεις και προοπτικές σχετικά με τη θέση της Ισπανικής γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Εκπληκτικό άρθρο!!!!
Θα μπορούσε κάποιος συνοπτικά να απαντήσει στο ποιοί λόγοι επηρέασαν αρνητικά τον σχηματισμό τμημάτων Ισπανικής Γλώσσας στα Γυμνάσια και Λύκεια για το σχολικό έτος 2009-2010, σίγουρα οι λόγοι είναι πολλοί και η ατυχής χρονιά οφείλετε σε διάφορα αίτια.
Επίσης, ποιοί είναι οι λόγοι που δεν υπάρχει το μάθημα της Ισπανικής Γλώσσας στους κύκλους μαθημάτων του ΙΔΕΚΕ για τα ΚΕΕ ενώ η γλώσσα υπάρχει επίσημα στην Ελληνική Εκπαίδευση ?
Απο μία πρόχειρη έρευνα που έκανα, πρώτη γλώσσα εκμάθησης στα ΚΕΕ μόλις στον 2ο χρόνο της στην δημόσια εκπαίδευση, είναι η Ιταλική ενώ ακολουθούν η Αγγλική και με μεγάλη διαφορά η Γαλλική και τέλος η Γερμανική.
Στην Ανατολική Αττική για το 2009 σε 14 μόλις Δημους, υπάρξαν τμήματα με συνολικά 700 ώρες!!!! για τα Ιταλικά, 200 για τα Αγγλικά, 200 για τα Γαλλικά και 50 για τα Γερμανικά. Τα συνολικά αποτελέσματα είναι υπέρ των Ιταλικών και αν συνεκτιμηθεί ότι σε πολλά ΚΕΕ δεν προσφέρονται ακόμα, το μέλλον τους προβλέπετε λαμπρό.
Δεν θα έπρεπε οι υπεύθυνοι για την Δια βίου Μάθηση (ΙΔΕΚΕ) να ακολουθούν το πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ και να εισάγουν και τα Ισπανικά στο ΙΔΕΚΕ για τα ΚΕΕ ?
Last edit: 14 Χρόνια 6 Μήνες πριν by elena4.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6781 από nena8
Ενω στη αρχη της χρονιας ημουν αισιοδοξη μπορω να πω οτι ειμαι πολυ απογοητευμενη με την πορεια των ισπανικων στην Ελλαδα.Συγνωμη για την εκφραση αλλα μας εχουν γραμμενους κανονικα.Επειδη η ελπιδα πεθαινει παντα τελευταια περιμενω πραγματα και για την επομενη χρονια που δεν θα ειμαστε της "τελευταιας στιγμης" αλλα θα περιλαμβανομαστε και στις δηλωσεις δημοτικου.Παντως φετος στα χιλιαδες γυμνασια σε ολη την επικρατεια η παρουσια μας ηταν απελπιστικα μικρη εως ανυπαρκτη.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6783 από hispanista_griego
Καλημέρα συνάδερφοι...

είμαι ένας εκκολαπτόμενος Πε 40, για να κάνουμε λίγο χιούμορ, είμαι φιλόλογος, διδάσκω ως μόνιμος στην δημόσια εκπαιδευση και συνεπώς δεν έχω πρόβλημα δουλειάς... Κάνω ισπανικά καθαρά για το κέφι μου... Αν όμως αναρωτιέστε, θα σας (ξανα)πω αυτά που είχα γράψει σε άλλη δημοσίευσή μου εδώ....

Διδάσκω σε Λύκειο και συνεπώς τα Ιταλικά και τα Ισπανικά υπάρχουν ως επιλογές. Κανείς όμως δεν τα επιλέγει. Όχι γιατί, όπως απογοητευμένα λέτε, οι ισπανικοί μπήκαν ως προσωπικό την τελευταία στιγμή... Υπάρχουν επιλεγόμενα μαθήματα τα οποία δεν εξετάζονται, όπως Θεατρολογία και Πληροφορική. Γιατί να πάρουν τα παιδιά ισπανικά και να φορτωθούν άλλον έναν εξεταστικό βραχνά; Και δεν το λέω για να σας κοντράρω... Δεν παίρνουν ούτε προχωρημένα Αγγλικά ή Γαλλικά, ακόμα και όταν έχουν Proficiency, και είναι αρκετά παιδιά, πιστέψτε με... Δεν παίρνουν Ψυχολογία, Ιστορία Τέχνης, Ευρωπαϊκό Πολιτισμό ή Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, ακριβώς για τους ίδιους λόγους.
Πριν ανταπαντήσετε ότι άλλο πχ η Ιστορία Τέχνης και άλλο οι ξένες γλώσσες, με τις δεύτερες να είναι σαφώς πιο πρακτικές, αν το δούμε καθαρά ωφελιμιστικά, υπάρχουν και άλλα προβλήματα. Στο νησί όπου διδάσκω, επειδή είμαστε παραμεθόριος, αν και μεγάλη πόλη, χρειαζόμαστε τουλάχιστο 4 μαθητές για Ιταλικά, Ισπανικά και Γαλλικά. Φέτος, μετά από τρία χρόνια η συνάδερφος των Γαλλικών επειδή βρήκε 4 παιδιά που θέλουν να δώσουν για γαλλική φιλολογία, συμπλήρωσε ωράριο επιτέλους στο σχολείο μας που είναι το μεγαλύτερο στο νησί, αλλιώς έτρεχε να κάνει προγραμματα και σε δευτερα και τρίτα σχολεία... Όταν λοιπόν ζητά το σύστημα 4 μαθητές τουλάχιστο, πως να στήσεις τμήμα; Φέτος ζήτησε ένα παιδί Ιταλικά, αλλά το μάθημα δεν προσφέρθηκε. Όλα τ' άλλα προτίμησαν την εύκολη λύση της μη εξέτασησ, ανάμεσα σε Θεατρολογία και Πληροφορική κι ας υπάρχουν πολλά μαθήματα που είναι πολύ ωραία αλλά έχουν το κακό ότι εξετάζονται.... Δεν τα αδικώ απόλυτα, γιατί το πρόγραμμά τους ακόμα και στη μιρκή μακρινή επαρχία είναι εξαιρετικά φορτωμένο... Τα αδικώ στο ότι τους προσφέρεται γνώση και προτιμούν να την πληρώσουν αδρά στο φροντιστήριο, παρά να την πάρουν από το σχολείο, και στο ότι προτιμούν την πίεση ενός εξεταστικού συστήματος Cervantes ή CELI παρά τους χαλαρότερους σχολικούς ρυθμούς, όπου το μάθημα θα είναι πολύ ανετότερο και, λόγω του νεαρού της ηλικίας των συναδέρφων του Ισπανοϊταλικού, πολύ πιο κοντά τους...

Κλείνω, μη φωνάζετε..


Πέρισυ είχα μαθήτρια Γ Λυκείου, θεωρητικής κατεύθυνσης, που έδωσε ισπανικά με ένα χρόνο μόνο μαθήματα ιδιαίτερα, παράλληλα με την προετοιμασία των πανελληνίων. Μάλιστα στα διαλείμματα με ρωτούσε και απορίες. Έγραψε τελικά περίπου 16 στις πανελλήνιες ισπανικά και πρότι "επιανε" την Ισπανική, προτίμησε μια σχολή άλλη, αμφιβόλου επαγγελματικής αποκατάστασης, γιατί "ειχε 7000 μόρια παραπάνω, να χαραμίσει τη βαθμολογία της για την Ισπανική;" Η κοπέλα αυτή θα τελέιωνε το 2012, οπότε και μπορεί τα πράγματα των Ισπανικών να έχουν βελτιωθεί. Ωστόσο, η στάση της δείχνει αν μη τι άλλο την απαξίωση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε σχολικό επίπεδο... Βάζω στοίχημα ότι αν συνδεθεί η ύλη των ξένων γλωσσών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, η ξένη γλώσσα θα αναβαθμιστεί...
Από την άλλη βέβαια, και ανοίγω μεγάλο θέμα τώρα, ξέρουμε μήπως ελληνικά, ώστε να πάμε στα ισπανικα και τα αγγλικά; Τέλοσπάντων, απλώς σας κατέθεσα την άποψή μου... και συγγνώμη αν σας κούρασα...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6788 από nena8
Αυτο το τελευταιο ειναι μεγαλο θεμα απο τη στιγμη που συζητανε και την καταργηση των αρχαιων στο γυμνασιο.Αντε να τους εξηγησεις τωρα στα παιδια γραμματικη συντακτικο σε αλλη γλωσσα αν δεν ξερουν ουτε τη δικη τους.Παντως για τα προηγουμενα και θα σας πω για το λυκειο μιας και το ανεφερες, στο νησι που μενω εγω και ειναι αρκετα μεγαλο με 2 επαλ και 6 λυκεια για να μην μιλησω για τα καμια εικοσαρια γυμνασια, μου ειπε φιλη, φιλολογος σε ενα απο τα λυκεια, οτι τα χαρτια επιλογης μαθηματων ηταν τα περσινα και μοιραστηκαν σε ολο το συγκροτημα λυκειων τα ιδια.Φυσικα ισπανικα δεν υπηρχαν και ουτε εγινε καμια ενημερωση απο διευθυντες/ντριες.Στα γυμνασια τωρα οταν ρωτουσα τους μαθητες μου στο φροντιστηριο που εργαζομαι τι γλωσσες ειχαν επιλογη οι μισοι μου ειπαν οτι δωθηκαν οι περσινες με μηδεν ενημερωση για τα ισπανικα και οι υπολοιποι οτι τους ενημερωσαν πως το δικο τους σχολειο απλως δεν κανει ισπανικα!!Στο συγκεκριμενο γυμνασιο μαλιστα που εργαζοταν η φιλη μου περσι, οταν προταθηκε να γινει πιλοτικο ισπανικων η διευθυντρια "αποφασισε" -κι ενω ειναι καινουργιο σχολειο χωρις προβλημα αιθουσων-οτι "που να μπερδευουμε το ωραριο τωρα αφου εχουμε ηδη γαλλικα-ιταλικα σιγα μην βαλουμε κι αλλη γλωσσα, κι αυτα πολλα τους ειναι".
Αν προκειται για καθαρα επιλογη των μαθητων οπως ανεφερες παραπανω τοτε δεν εχουμε κανενα προβλημα αλλα η συμπεριφορα "το σχολειο ειναι τσιφλικι μου και κανω οτι θελω εγω" που εχουν (οχι βεβαια ολοι) οι περισσοτεροι διευθυντες, δεν μπορω να τη δεχτω...Αλλωστε για να φτασει ο συλλογος ιταλικων να κανει μηνυσεις και να τρεχουν στα δικαστηρια καποιους που θελουν να λεγονται εκπαιδευτικοι και εσβηναν με το χερι τις επιπλεον γλωσσες απο τις αιτησεις φανταστειται τι γινεται...Ουφ,συγνωμη για τον μονολογο....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6789 από CONSTANTINO
Μερικές σκέψεις πάνω σ' αυτό το θέμα:

1)Τα ισπανικά, πέρα από την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και κάποιες άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, ΔΕΝ είναι ευρέως γνωστά!
2)Πολλοί, ίσως, φοβούνται, πως δεν θα υπάρξει εππαγγελματικό μέλλον, διαλέγοντας ισπανικά.
3)Τα ιταλικά είναι χρόνια παγιωμένα στην σκέψη της ελληνικής κοινωνίας, αυτά ξέρουμε, αυτά εμπιστευόμαστε, οπότε οι σύλλογοι καθηγητών για τα ιταλικά, σαν πιό παλιοί ,είναι καλύτερα οργανωμένοι και δικτυωμένοι.
4)Οι διάφοροι "δικτατορίσκοι", διευθυντές και διευθύντριες γυμνασίων και λυκείων, εφ' όσον δεν ξέρουν τι είναι η ισπανική γλώσσα, σου λένε "που να τρέχουμε και να μπλέκουμε και να βάζουμε μπελάδες στο κεφάλι μας"!Καλύτερα τα αγγλικά και τα γαλλικά, που τα ξέρουμε τόσα χρόνια και ξέρουμε που βαδίζουμε!

Πέρα απ' αυτά, πρέπει να "αγωνιστούμε" για την ισπανική γλώσσα, πρέπει να την κάνουμε γνωστή στους Ελληνες μαθητές, ώστε να την αγαπήσουν!

Σημείωση: ΔΕΝ είμαι καθηγητής ισπανικών, οπότε ΔΕΝ παίρνω "ποσοστά" από τη προώθηση της γλώσσας!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6794 από hispanista_griego
Αθάνατη ελληνική επαρχία... Αλλά πιστεύω ότι και στην Αθήνα, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα... οι εγκύκλιοι λένε ότι σχηματίζεται τμήμα αν βρεθούν 8 ή 12 άτομα... με δεδομένο το ακόμα βαρύτερο πρόγραμμα εκεί, λόγω μετακινήσεων, είναι τρέλα να δηλώσουν τα παιδιά ισπανικά.

Το ακόμα καλύτερο; Πριν από πάαααααρα πολλά χρόνια ιδρύθηκε το τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ). Οι πτυχιούχοι του άρχισαν (ελάχιστοι) να διορίζονται φέτος, για να κάνουν μόνο ένα επιλεγόμενο μάθημα, την Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας, το οποίο, όπως και τα ισπανικά, λόγω εξετάσεων δεν επιλέγει κανείς... Δεν είναι λοιπόν μια συνωμοσία εναντίον της ισπανικής, είναι απλώς αυτοκταστροφικό το εκπαιδευτικό σύστημα...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.113 δευτερόλεπτα