Θέσεις κομμάτων για τα Ισπανικά στην Εκπαίδευση

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5374 από admin
Καλά εδώ ανοίγουμε μεγάλο θέμα...Καλοί οι προβληματισμοί και συμφωνώ με κάποιους, αλλά είναι λίγο άσχετοι με το θέμα μας...μάλλον έχετε μπερδέψει κάποια πράγματα...
Για την πρωτοβάθμια έχουν ήδη ξεκινήσει πιλοτικά γαλλικά και γερμανικά. Δεν λέμε κάτι το φοβερό, απλά να μπουν και τα ισπανικά σαν επιλογή, ακριβώς όπως τα γερμανικά κλπ...για τα υπόλοιπα ερωτήματα επίσης είναι θέματα ισοτιμίας των ισπανικων σε σχέση με τις άλλες γλώσσες που ήδη υπάρχουν...
Επίσης, περιβαλλοντική εκπαίδευση υπάρχει από την Α' Δημοτικού...
Εκτός αν πούμε, ότι καταργούμε όλες τις γλώσσες από τα σχολεία, πληροφορική κλπ...αφού είναι καλύτερα να ασχολούμαστε με άλλα μαθήματα...και να βγούμε και απο την ΕΕ γιατί η ΕΕ τα προτείνει όλα αυτά :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5445 από ΣΥΡΙΖΑ
Αγαπητοί συνάδελφοι,φίλοι,

Βασικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η συνολική αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο μιας ριζικής, δημοκρατικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Ειδικά για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία (δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια), σκοπός μας είναι να αποκτήσει την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα και κύρος, ώστε να μηδενιστεί η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και η αντίστοιχη οικογενειακή δαπάνη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες, ανάμεσα στις οποίες ασφαλώς συγκαταλέγουμε και την ισπανική.
Σημειώνουμε ότι στο πρόγραμμά μας για την εκπαίδευση προτείνουμε μια ενιαία λυκειακή δομή για όλα τα παιδιά της αντίστοιχης ηλικίας («Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης», ενταγμένης στη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (περιλαμβάνεται και 2ετής προσχολική), στο πλαίσιο της οποίας θα υπάρχει ασφαλώς η δυνατότητα εκμάθησης και της ισπανικής.
Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση προτείνουμε να παρέχεται σε μεταλυκειακό επίπεδο και, κατά συνέπεια, δεν προβλέπουμε την ύπαρξη των σημερινών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Όσο όμως υπάρχουν ιδιαίτεροι σχολικοί τύποι τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, πρέπει και στους μαθητές και μαθήτριές τους να παρέχεται ισότιμη δυνατότητα εκμάθησης ξένων γλωσσών.
Αν κριθεί επιστημονικά/παιδαγωγικά αναγκαίο να προηγηθεί ένα στάδιο δοκιμαστικής εφαρμογής της διδασκαλίας της ισπανικής στους διάφορους τύπους σχολείου, δεν θα είχαμε αντίρρηση. Πιστεύουμε όμως ότι η εμπειρία που έχει ήδη προκύψει από τη διδασκαλία άλλων γλωσσών, όπως και της ισπανικής, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη ως αφετηρία σχεδιασμού.
Σε ό,τι αφορά τα στελέχη υποστήριξης των εκπαιδευτικών της ισπανικής γλώσσας και παρακολούθησης και συντονισμού του μαθήματος μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η ύπαρξη των αντίστοιχων στελεχών είναι αυτονόητα αναγκαία, όπως και σε κάθε άλλο γνωσιακό αντικείμενο που διδάσκεται στην εκπαίδευση.
Προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας. Με την ίδια λογική, άλλωστε, στηρίξαμε και τη θεσμοθέτηση ειδικού ΠΕ
ειδικότητας για τους καθηγητές και καθηγήτριες της ισπανικής γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση.
Τέλος, οι προτάσεις σας σχετικά με τη διεύρυνση των πανεπιστημιακών σπουδών (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) σε τομείς που άπτονται της ισπανικής γλώσσας και πολιτισμού είναι ενδιαφέρουσες, και πρέπει να εξεταστούν σε συνάρτηση με ένα συνολικό σχεδιασμό της ανάπτυξης των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων.

Με εκτίμηση
ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ
Συνημμένα:
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.163 δευτερόλεπτα