Θέσεις κομμάτων για τα Ισπανικά στην Εκπαίδευση

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5353 από dionisisath
Αυτό το θέμα ασχολείται με το άρθρο: Θέσεις κομμάτων για τα Ισπανικά στην Εκπαίδευση

Σε ποια κόμματα στείλατε τα ερωτήματα;

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5355 από admin
dionisisath έγραψε:

Αυτό το θέμα ασχολείται με το άρθρο: Θέσεις κομμάτων για τα Ισπανικά στην Εκπαίδευση

Σε ποια κόμματα στείλατε τα ερωτήματα;

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑΟΣ, Οικολόγους Πράσινους

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5361 από hispanista_griego
Καλησπέρα, ίσως η απάντησή μου εδώ να φαντάζει άκυρη, αλλά να σας δώσω και μια γνώμη από εμπειρία. Οι μαθητές σήμερα και ειδικά στο Λύκειο, φοβούνται να πάρουν μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς. Να φανταστείτε στο Λύκειο όπου δουλεύω, έχουμε παιδιά με Proficiency ή με Dalf και αποφέυγουν να πάρουν ως επιλογή Γαλλικά ή Αγγλικά, μόνο και μόνο επειδή εξετάζονται γραπτώς... οπότε έχουν ένα Α διάβασμα, έστω και τύπικο. Προτιμούν λοιπόν μαθήματα Θεατρολογίας και Πληροφορίκής τα οποία δεν εξετάζονται και τους δίνουν μεγάλες βαθμολογίες, παρότι αυτές δεν υπολογίζονται τελικά στον γενικό μέσο όρο. Έτσι μαθήματα όπως η Β' Ξένη Γλώσσα, ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, η Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, αλλά και άλλα, όπως η Φιλοσοφία, η Ιστορία Τέχνης κλπ μένουν ανενεργά, επειδή οι μαθητές, αφενός με το δίκιο τους, δε θέλουν να φορτωθούν κι άλλο διάβασμα, αφετέρου, αισθάνονται ασφαλέστεροι με μαθήματα που δεν εξετάζονται. Αν λοιπόν δεν σταματήσει αυτή η διάκριση ανάμεσα σε εξεταζόμενα και μη μαθήματα, Ιταλικά και Ισπανικά δε θα έχουν μέλλον, διότι κανένας δε θα τα επιλέξει. Το Λύκειο όπου δουλεύω -δεν είμαι ΠΕ 40 αλλά ελπίζω σύντομα να γίνω τελειώνοντας την Ισπανική της Αθήνας- έχει 320 μαθητές εκ των οποίων αρκετοί κάνουν ισπανικά σε φροντηστήριο, αλλά για το σχολείο και την ενδεχόμενη επιλογή, ούτε λόγος...
Φυσικά με αυτή τη νοοτροπία, δεν πρόκειται και να γίνουν διορισμοί, τουλάχιστον στην κλίμακα που θα ήταν επιθυμητό, δεδομένου ότι χρειάζονταο τουλάχιστο 4 άτομα για προσφερθεί ένα επιλεγόμενο μάθημα....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5368 από Rojiblanco
Καλησπέρα και από εμένα,

hispanista_griego δεν είναι καθόλου "άκυρη" η απάντησή σου. Είναι αρκετά διαφωτιστική για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία και με χαροποιεί πολύ η αντίδραση των μαθητών.

Ίσως η άποψη μου να δυσαρεστήσει αρκετούς, αλλά πιστεύω ότι είναι καλό να ακούμε και μια διαφορετική άποψη.

Φίλε Admin βλέπω ότι συχνά γίνονται σχετικά ερωτήματα σε πολιτικούς και μου δίνεται η εντύπωση ότι ασκείται μια πίεση να καθιερωθεί η διδασκαλία της Ισπανικής στο Ελληνικό Eκπαιδευτικό Σύστημα.

Καταλαβαίνω ότι οι ενέργειές σου γίνονται με κίνητρο την αγάπη της Ισπανική Γλώσσα, αλλά έχοντας και εγώ το ίδιο κίνητρο δεν συμφωνώ καθόλου με το παραπάνω.

Ο λόγος είναι ότι κάτι τέτοιο δεν θα ωφελήσει πραγματικά ούτε την Ισπανική Γλώσσα, ούτε τους μαθητές. Ο μοναδικός ωφελημένος κατά την γνώμη μου θα είναι τα Ιδιωτικά Σπουδαστήρια και Ινστιτούτα Ξένων Γλωσσών, που θα πολλαπλασιάσουν την πελατεία τους και θα μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, με θύματα τόσο τους γονείς όσο και τους καθηγητές,

Αναλύοντας την άποψη μου θα ξεκινήσω από τους μαθητές:
Βλέπω καλά; Τίθεται ερώτημα "πιλοτικού προγράμματος προώθησης της διδασκαλίας της Ισπανικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσή";
Έχει δει κανείς το πρόγραμμα σπουδών και τις καθημερινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ενός μαθητή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
Είναι τόσο φορτωμένο το πρόγραμμα ενός μαθητή και έχει ανέβει σε τέτοιο βαθμό η δυσκολία των μαθημάτων, που πραγματικά πιστεύω ότι αν το προσπαθούσα τώρα εγώ, στα δεκαπέντε μου θα είχα "καεί".
Τα παιδιά δεν χρειάζονται άλλα μαθήματα, παιχνίδι χρειάζονται, όχι ηλεκτρονικό παιχνίδι, αλλά παιχνίδι που να βοηθά το σώμα και το πνεύμα, με τρέξιμο, αθλήματα και χορό.

Βλέποντας το θέμα και από την πλευρά της Γλώσσας, ας πάρουμε ως παράδειγμα τα Αγγλικά ή τα Γαλλικά.
Γνωρίζετε κάποιον στην Ελλάδα που να έχει μάθει Αγγλικά ή Γαλλικά στο σχολείο;
Δεν γνωρίζω κανέναν, αντιθέτως ξέρω πολλούς που έχουν μισήσει την γλώσσα επειδή κάποιοι τους επέβαλαν να την διδαχτούν.
Το αποτέλεσμα;
Γεμίσαμε με Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών, επιπλέον έξοδα που επιβαρύνουν των οικογενειακό προϋπολογισμό, και πλουτισμός κάποιων επιχειρηματιών που κερδοσκοπούν εις βάρος του οικογενειακού προϋπολογισμού από την μία πλευρά, επιμηκύνοντας αδικαιολόγητα τον χρόνο σπουδών, και την πληθώρα προσφοράς φτηνού εργατικού δυναμικού (καθηγητές) από την άλλη.
Είναι δυνατόν να χρειάζεται κάποιος (τουλάχιστον) έξι χρόνια σπουδών για φτάσει στο επίπεδο Proficiency;
Αλλά το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ακόλουθο:
Είναι δυνατόν κάποιος να κάνει τόσα χρόνια να πάρει ένα πτυχίο και μετά από δύο χρόνια (το πολύ) να μην είναι σε θέση να διαβάσει μια Αγγλική εφημερίδα ή να δει μια ταινία χωρίς υπότιτλους και… παρακαλώ πολύ! Να προφέρει το "because" "μπικόουζ" και το "Multimedia" "Μουλτιμίντια";

Επειδή λυπάμαι πολύ αυτούς που σε μερικά χρόνια, θα αποφασίσουν από αγάπη να μάθουν Ισπανικά (όπως έκανα και εγώ) και θα χρειαστεί να κάνουν αιματηρές οικονομίες για να τα καταφέρουν, δεν θα ήθελα να καταντήσουμε σε αυτό το επίπεδο και αυτή την γλώσσα.

Ζητώ συγνώμη αν σας κούρασα, αλλά και αν σας δυσαρέστησα.

"Silencio y gritos son el final de mi canción"
(Víctor Jara - Chile - 1973)
Last edit: 14 Χρόνια 7 Μήνες πριν by Rojiblanco.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5370 από Rojiblanco
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια διόρθωση στα παραπάνω.

Αναφερόμενος πριν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είπα ότι «Τα παιδιά δεν χρειάζονται άλλα μαθήματα…»
Σε αυτό οφείλω να ομολογήσω ότι έκανα λάθος.
Φυσικά και χρειάζονται και άλλα μαθήματα τα παιδιά, τα οποία πρέπει να πάρουν την θέση βασικού μαθήματος μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας (ή και αντικαθιστώντας άλλα άχρηστα κατά τη γνώμη μου μαθήματα) και να επεκταθούν σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σε τι μαθήματα αναφέρομαι:
Πρώτο και σημαντικότερο είναι το μάθημα που θα διαφωτίσει οικολογικά τα παιδιά.
Νομίζεται ότι υπάρχει ελπίδα να ανατραπεί η οικολογική καταστροφή που έχει επωμιστεί ο πλανήτης από την αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου;
Δυστυχώς είναι πολύ αργά πλέον. Απλά όσο πιο σύντομα το καταλάβουμε και αλλάξουμε συμπεριφορά, τόσο λιγότερο οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες στο εγγύς μέλλον. Αντ’ αυτού όχι μόνο συνεχίζουμε το καταστροφικό έργο, αλλά εθελοτυφλούμε μπροστά στο πρόβλημα και κλαίμε για μια ή δύο μέρες μετά από μια φυσική καταστροφή. Είναι χρέος μας να ενημερώσουμε σωστά τα παιδιά.

Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι το μάθημα της Σωστής Οδικής Συμπεριφοράς δεν θα σώσει ζωές στο μέλλον, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που στους δρόμους ισχύει ο νόμος της ζούγκλάς και θρηνούμε χιλιάδες θύματα κάθε χρόνο;

Έχει γίνει ποτέ σωστά μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα παιδιά;
Μήπως νομίζουμε ότι ένα παιδάκι πέντε ετών δεν ξέρει πως έρχονται τα παιδιά στον κόσμο;
Γιατί να αφήσουμε την σεξουαλική διαπαιδαγώγησή του στην παραπληροφόρηση που παίρνει από τις παρέες, την τηλεόραση ή το διαδίκτυο;

Από την άλλη έχετε συνειδητοποιήσει πλέον ότι σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες, όπως και η Ελλάδα πλέον, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι προπαγάνδα;

Τα παραπάνω ίσως να φαίνονται αστεία, αλλά για εμένα μπροστά σε αυτά, το αίτημα για την ένταξη της Ισπανικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (και όχι μόνο) φαντάζει περισσότερο αστείο.

Είναι επιτακτική η ανάγκη το σχολείο εκτός από γνώση να παρέχει και κοινωνική μόρφωση στα παιδιά.
Έχουμε φτάσει στο σημείο όπου θεωρούμε μορφωμένο έναν γιατρό που χρηματίζεται από κάποιον (φτωχό ή μη) για να εκτελέσει το λειτούργημα του, ενώ θεωρούμε αμόρφωτο κάποιον που θα κάνει μια ληστεία. Για εμένα δεν υπάρχει καμία διαφορά στο επίπεδο μόρφωσης των δύο παραπάνω.

Υπάρχουν πολλά άλλα παραδείγματα διαφόρων επαγγελμάτων από όλους τους κλάδους, αλλά δεν θέλω να σας κουράσω.

Θα κλείσω με μία παράκληση και θα υποσχεθώ να μην επανέλθω στο θέμα.
Τόσο για τους λόγους που ανέφερα στο προηγούμενο post, όσο και για αυτούς στο παρόν, παρακαλώ πολύ τον Admin να μην επαναλάβει αντίστοιχο ερώτημα σε οποιονδήποτε πολιτικό ή φορέα.
Αν κάποιος σύλλογος ή Ινστιτούτο επιθυμεί να ασκήσει κάποια πίεση, πολύ ευχαρίστως ας το κάνει μόνος του και αν θέλει ας ενημερώνει στο φόρουμ για όσους ενδιαφέρονται.


ΥΓ: Φυσικά και τα γραφόμενα μου δεν αποτελούν προσωπική επίθεση σε κανέναν στο φόρουμ. Ότι ανέφερα είναι στα πλαίσια του διαλόγου.

"Silencio y gritos son el final de mi canción"
(Víctor Jara - Chile - 1973)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 7 Μήνες πριν #5371 από hispanista
Rojiblanco, τα επιχειρήματά σου είναι βάσιμα και συμφωνώ μαζί σου. Προέχει τα παιδιά να γίνουν ''άνθρωποι'' και αυτό θα το μάθουν αν το σχολείο είναι ανθρώπινο προς αυτά. Με γνώμονα την κοινή λογική ας ξεκινήσουν με τα πιο βασικά μαθήματα και μετά να φορτωθούν με μαθήματα δευτερεύουσας σημασίας, ιδιαίτερα και φροντιστήρια. Ούτως ή άλλως οι καλοί Έλληνες γονείς δε θα τους πουν όχι. Εκτός από τα ισπανικά, καλό είναι να βλέπουμε και όλα τα άλλα που υπάρχουν γύρω μας.

Uno es capaz de lograr lo que sea, si su entusiasmo no tiene límites.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.132 δευτερόλεπτα