Νέα υπουργική απόφαση για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο

Περισσότερα
12 Χρόνια 11 Μήνες πριν - 12 Χρόνια 11 Μήνες πριν #16924 από Juanita La Quejica
Έχεις γραφτεί στο σύλλογο αποφοίτων της σχολής σου Nikiat; Πληρώνεις συνδρομές; Πηγαίνεις στις συνελεύσεις;

Δεν νομίζω ότι μέσα σε ένα site που επικεντρώνεται κυρίως σε γενικότερα θέματα πολιτισμού της Ισπανίας θα μπορέσεις να βρεις συγκεκριμένους και δημοσιεύσιμους τρόπους αντίδρασης και πάλης, αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι.

Από κει και πέρα, αφενός ο καθένας σπουδάζει για τους δικούς του λόγους (που μπορεί και να αλλάξουν στην πορεία) και αφετέρου το "ψώνιο" είναι το αλατοπίπερο της ζωής, είναι κινητήρια δύναμη. Σαφέστατα δεν εμποδίζει τις όποιες κλαδικές διεκδικήσεις. Αυτό θα έλειπε να το στήσουμε και στον τοίχο, επειδή διαλύεται το ελληνικό κράτος και δεν διορίζονται καθηγητές Ισπανικών στην δημόσια εκπαίδευση.

"Todos los hombres estamos hechos del mismo barro, pero no del mismo molde."
Proverbio mexicano
Last edit: 12 Χρόνια 11 Μήνες πριν by Juanita La Quejica.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": NATAVAK

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 11 Μήνες πριν - 12 Χρόνια 11 Μήνες πριν #16925 από Mikel Lejarza Eguía
nikiat,

Όταν δημιουργηθεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Π.Ε. (νομίζω ότι σύντομα ο ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ θα ανακοινώσει την ημερομηνία ανακήρυξης του νέου Συλλόγου στο Πρωτοδικείο), μπορείς να εγγραφείς στον ενιαίο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής και να συμμετέχεις ως μέλος.

Νομίζω ότι οι περισσότεροι φοιτητές και στο πρόγραμμα σπουδών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π, αλλά και στο τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α αποφάσισαν να σπουδάσουν, είτε επειδή τους άρεζε το γνωστικό αντικείμενο, είτε επειδή ήθελαν ένα δεύτερο πτυχίο.

Δεν νομίζω ότι ήταν τόσοι πολλοί αυτοί που είχαν ως πρωταρχικό σκοπό το διορισμό. Όσο για την Ειδίκευση Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και η Διδακτική της ως Ξένης στο Ιόνιο ήταν ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση. Πολύ λίγοι γνώριζαν την ύπαρξή της.

Τα ίδια πάνω κάτω ισχύουν και για το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ και Ε.Κ.Π.Α εδώ και δεκαετίες, όπου οι λιγοστοί εραστές της Ιταλικής Γλώσσας και του Ιταλικού Πολιτισμού σπούδαζαν ένα γνωστικό αντικείμενο ουσιαστικά χωρίς αντίκρυσμα. Γι΄αυτό το λόγο δεν υπήρχε ζήτηση εδώ και δεκαετίες, υπήρχαν κενές θέσεις και χαμηλές βάσεις εισαγωγής.

Οι περισσότεροι λοιπόν που επιλέγουν να σπουδάσουν σε πανεπιστημιακό επίπεδο τα Ιταλικά ή τα Ισπανικά συνήθως ανήκουν σε διαφορετική ηλικιακή ομάδα και με διαφορετικό επαγγελματικό προσανατολισμό σε σχέση με τους απόφοιτους Λυκείου που επιλέγουν συνειδητά μέσω πανελληνίων εξετάσεων να σπουδάσουν Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική Φιλολογία με στόχο το διορισμό, γνωρίζοντας ότι η Αγγλική, η Γαλλική και η Γερμανική γλώσσα διδάσκονται εδώ και δεκαετίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ίσως γι’αυτό το λόγο υπάρχει περιορισμένη έως ανύπαρκτη συμμετοχή των καθηγητών Ισπανικής στις ενέργειες των υφιστάμενων Συλλόγων. Ίσως αν προωθούνταν η δεύτερη ξένη γλώσσα (Ιταλική, Ισπανική) στη δημόσια εκπαίδευση, αυτό να άλλαζε μέσα σε λίγα χρόνια, όπως ακριβώς έγινε με την ένταξη της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γερμανικής) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 1993.

Βέβαια για να ασχοληθεί κάποιος με μεταϋλιστικές αξίες, πρώτα θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τα προς το ζείν. Συνεπώς, ένα πιο τετριμμένο για τα ελληνικά δεδομένα πτυχίο με ευρύτερη εφαρμογή όπως (Λογιστική, Νομική, Πληροφορική), ίσως τελικά να αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ως καλύτερη επιλογή σε μια χώρα που η αγορά της αν και κορεσμένη περιορίζεται στα κλισέ του τύπου Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά, Δικηγόρος, Λογιστής, Πολιτικός Μηχανικός και Γιατρός.

Νομίζω ότι ο Υφυπουργός Παιδείας ο κος Ιωάννης Πανάρετος είχε τονίσει παλαιότερα σε συνέντευξή του ότι πρέπει να σταματήσουμε να δημιουργούμε τμήματα με εξειδικευμένο γνωστικό αντικείμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Ε.Α.Π με τα προγράμματα σπουδών Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός, Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό και Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Το ελληνικό κράτος δημιούργησε ένα επικερδή μηχανισμό για όσους επιθυμούν να διαβιούν εκπαιδευόμενοι, αλλά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και απορρόφηση στην αγορά εργασίας.

Ποιος ο λόγος δημιουργίας 3 διαφορετικών πανεπιστημιακών τμημάτων (Ε.Κ.Π.Α, Ιόνιο, Ε.Α.Π) με επίκεντρο το γνωστικό αντικείμενο της Ισπανικής, όταν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει σκοπό να εντάξει την Ισπανική γλώσσα στη δημόσια εκπαίδευση. Εικάζω ότι κάποιοι ημέτεροι εκμεταλλεύτηκαν ευρωπαϊκά κονδύλια, δημιούργησαν μέσα σε μια νύχτα τα πανεπιστημιακά τμήματα και βολεύτηκαν βολεύοντας άλλους ημετέρους. Θέλω να πώ ότι δεν υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τα Ισπανικά γενικότερα.

Επικρατεί όμως και η άλλη άποψη ότι δηλαδή η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οφείλει να παρέχει τη δυνατότητα σπουδών στον καθένα μέσω πληθώρας γνωστικών αντικειμένων, αλλά αυτό δεν σημαίνει κατ'ανάγκην και τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας. Αυτό το μοντέλο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που έδινε το δικαίωμα πρόσβασης σε λίγους και μετέπειτα τους απορροφούσε στο δημόσιο πτώχευσε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Για κάποιους η έκφραση άνεργος εκπαιδευτικός δεν ευσταθεί.

Το www.ispania.gr δεν είναι μια ιστοσελίδα που περιορίζεται σε γενικότερα θέματα πολιτισμού της Ισπανίας. Η κατηγορία στις Ειδήσεις Ισπανικά στην Εκπαίδευση προσπάθησε εξαρχής να αναδείξει και συνεχίζει να αναδεικνύει το ζήτημα της Ισπανικής γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όσο καμία άλλη.

Τη στιγμή που το ελληνικό κράτος διαλύεται, η τελευταία τρύπα του ζουρνά είναι η εξασφάλιση της δυνατότητας επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ισπανικής), καθώς και ο διορισμός των λιγοστών εγγεγραμμένων καθηγητών στη λίστα αναπληρωτών και ωρομισθίων του υπό σύσταση, υπαρκτού και ανύπαρκτου κλάδου ΠΕ 40 Ισπανικής, ο οποίος δεν ευτύχησε να συμμετάσχει ούτε για 9 θέσεις, όπως ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής σε Ασέπ Εκπαιδευτικών. Σε λίγο καιρό κανείς Διευθυντής/ντρια Γυμνασίου ή Λυκείου, κανείς μαθητής/τρια δεν θα θυμάται ότι κάποτε δόθηκε έστω και στα χαρτιά η δυνατότητα επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ισπανικής). Πόσα και πόσα επιλεγόμενα μαθήματα παραμένουν ανενεργά εδώ και δεκαετίες; Αυτό που με ανησυχεί δεν είναι ότι πετούν τα Ισπανικά εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά το ότι για να φτάσουν στο σημείο να κόβουν τα πάντα, ακόμη και τα λιγοστά Ισπανικά με τον απειροελάχιστο προϋπολογισμό, σημαίνει ότι τα πράγματα ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΑ. ΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΡΘΙΟ;
Last edit: 12 Χρόνια 11 Μήνες πριν by Mikel Lejarza Eguía.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": valina

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 11 Μήνες πριν #16932 από maria1
www.inital.gr/%CE%A4%CE%B1-%CE%99%CF%84%...99%CE%9A%CE%9F%CE%A5

Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΦΥΣΙΚΑ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΦΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΜΕΤΡΑ Ο ΔΝΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΔΙΠΛΑ ΑΛΛΟΥΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ... ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΤΑΛΟΦΩΝΟ Ή ΙΣΠΑΝΟΦΩΝΟ. ΦΥΣΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ Υ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΟΠΟΤΕ ΑΝ ΔΕΝ ΚΟΨΟΥΝ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΟΙ ΔΝΤΕΣ ΘΑ ΤΙΣ ΚΟΨΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΝΤΕΣ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 11 Μήνες πριν #16933 από Ηλίας Οικονομόπουλος
Γι' αυτό θα έπρεπε οι δηλώσεις να γίνονται ηλεκτρονικά. Αλλά βέβαια με τις ευλογίες του υπουργείου γίνονται με λογική ΙΚΑ της δεκαετίας του '70. Και σε αυτό συμπράττουν μια χαρά και οι συνάδελφοι των "ισχυρών" γλωσσών (έτσι, για να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους).
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": valina

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.152 δευτερόλεπτα