Ο Μαρσέλο Άλβαρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #13223 από hispanista

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 4 Μήνες πριν - 13 Χρόνια 4 Μήνες πριν #13225 από Rojiblanco
Παραθέτω συνέντευξη του Μαρσέλο Άλβαρες, στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ":


ΜΑΡΣΕΛΟ ΑΛΒΑΡΕΣ
«Λαός µε πολιτισµό είναι πιο εύκολο να κυβερνήσει»

Της Δάφνης Κοντοδήµα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

«Στη Λατινική Αµερική πολλές φορές δεν καταλαβαίνουµε πόσο σηµαντικό είναι να είµαστε ενωµένοι σε περιόδους κρίσης. Είµαστε εγωιστές ενώ κάνουµε κριτική πριν ψάξουµε τι πραγµατικά συµβαίνει. Φοβόµαστε την αλλαγή. Κάτι που δεν συµβαίνει στην Ευρώπη. Η Γερµανία ήταν κατεστραµµένη και χωρισµένη πριν από 50 χρόνια και σήµερα είναι µεγάλη δύναµη. Σήµερα είναι ενωµένη όσο ποτέ», λέει ο διάσηµος τενόρος Μαρσέλο Αλβαρες (εδώ, ως Καβαραντόσι στην «Τόσκα» του Πουτσίνι, στη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης)
«Το σύστηµα σήµερα λειτουργεί µέσα στη µαυρίλα» λέει ο διάσηµος αργεντινός τενόρος που έρχεται τη Δευτέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για ένα γκαλά όπερας. «Γι’ αυτό χρειαζόµαστε κάτι να µας χαλαρώνει. Οπως η µουσική, η όπερα, το διάβασµα...»
«Δεν είχασκεφτεί ότι θα µπορούσα να γίνω τενόρος. Εως τα 30 µου δεν είχα ιδέα από όπερα και κλασική µουσική. Μόνο τον Παβαρότι και τον Ντοµίνγκο γνώριζα» λέει στα «ΝΕΑ» ο Μαρσέλο Αλβαρες. Ο τενόρος που άργησε ν’ ανακαλύψει τον κόσµο της όπερας αλλά κατάφερε µέσα σε λίγα χρόνια να διανύσει χιλιόµετρα από τη γενέτειρά του Κόρντοµπα στην Αργεντινή έως τα µεγαλύτερα λυρικά θέατρα και να αναδειχθεί στον πλέον διάσηµο τενόρο της εποχής µας.

Ο Μαρσέλο Αλβαρες που έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τηΔευτέρα για να ερµηνεύσει άριες των Βέρντι, Τζορντάνο, Μασνέ, Πουτσίνι– µε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τον Αντζελο Καβαλάρο – ανακάλυψε τον δρόµο του λυρικούθεάτρου όταν αναζητούσε διέξοδο από την καθηµερινότητα της οικογενειακής επιχείρησης κατασκευής επίπλων, µε την οποία ασχολήθηκε ύστερα από τις σπουδές τουστα οικονοµικά.

«Ηταν η κατάλληλη στιγµή καθώς ήµουν αρκετά ώριµος για να υποστηρίξω µια σοβαρή καριέρα» σχολιάζει.

Το µικρόβιο της µουσικής ωστόσο το είχε κολλήσει νωρίτερα, όταν οι γονείς τον έστειλαν σε µουσικό σχολείο. «Οταν έφτασε λοιπόν η ώρα, πέρασααπό ακρόαση για τραγουδιστές στηνΚόρντοµπα, µε την παρότρυνση της οικογένειάς µου. Ο τενόρος Λιµπόριο Σιµονέγια, ο οποίος αργότερα ήταν και δάσκαλός µου, µου ζήτησε να ερµηνεύσω το “Torna a Sorento”. Του απάντησα ότι δεν ξέρω τίποτα για την όπερα» λέει από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραµµής ο διάσηµος λυρικός ερµηνευτής, ο οποίος θυµάται πως απέδωσε τελικά εκείνη την ηµέρα ένα αργεντίνικο στρατιωτικό τραγούδι και κέρδισε τις εντυπώσεις.

Ταξίδεψε στο Μπουένος Αϊρες για να δοκιµάσει την τύχη του στο λυρικό θέατρο και ύστερα από συζήτηση µε τον µεγάλο ιταλό τενόρο – παρτενέρ της Μαρίας Κάλλας – Τζουζέπε ντι Στέφανο αποφάσισε να εγκατασταθεί στο Μιλάνο µε τη σύζυγό του. Κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο σε διαγωνισµό τραγουδιού και µία εµφάνιση στο Teatro La Fenice της Βενετίας, στην «Υπνοβάτιδα» του Μπελίνι.

«Η όπερα είναι ο τόπος όπου συναντώ καθαρούς ήχους, χωρίς επεξεργασία – ακουστική ή ηλεκτρονική» λέει ο Μαρσέλο Αλβαρες «Κάθε παράσταση είναι µαγική και διαφορετική. Πρέπει ν’ ανοίξεις την καρδιά σου για ν’ απολαύσεις όπερα.

Ισχύει η άποψη ότι η όπερα είναι για τους ευκατάστατους; Και αν ναι, τι µπορεί να λέει σε µια περίοδο οικονοµικής κρίσης;

Ο κόσµος πιστεύει ότι η τέχνη γενικά είναι πολυτέλεια για κείνους που έχουν οικονοµική άνεση. Η αλήθεια είναι όµως ότι ο όλοι έχουν ανάγκη τον πολιτισµό. Είναι ακριβό τοεισιτήριο της όπερας αλλά όχι περισσότερο από το εισιτήριο ενός ποδοσφαιρικού αγώνα ή µιας θεατρικής παράστασης.

Το κοινό της όπερας είναι γερασµένο;

Η πλειονότητα των νέων δεν πηγαίνει σε παραστάσεις όπερας. Αυτό που δεν ξέρουν είναι ότι δεν χρειάζεται να φορέσεις ακριβό κοστούµι. Η όπεραείναι για όλους. Στο σινεµά οι νέοι πάνε πιο χαλαροί, χωρίς φόβο. Και όχι µε το ζόρι. Γι’ αυτό το προτιµούν.

Υπάρχει τρόπος ναέρθει νεαρόκοσµος στην όπερα;

Είναι σηµαντικός ο ρόλος της εκπαίδευσης. Πρέπει να δίνουµε κίνητρα στους µαθητές και τουςνέους για να παρα κολουθούν όπερα ώστε ν’ ανανεώνεται το κοινό. Στη Λατινική Αµερική, δυστυχώς, δεν γίνεται τέτοια προσπάθεια. Είναι ένας φαύλος κύκλος. Εάν εκπαιδεύσουµε τους νέουςθα έχουµε την όπερα στον πολιτιστικό µας χάρτη στο µέλλον. Οι πολιτικοί έχουν την ευθύνη. Εκείνοι δεν βοηθάνε το λυρικό θέατρο.

Το να αναµειγνύεις την όπερα µε ποπ είναι ένας τρόπος;

Πιστεύω ότι µε τέτοιες κινήσεις προσελκύεις το κοινό. Αυτό συνέβη και µε τους Τρεις Τενόρους. Είναι ένας τρόπος για να πει ο κόσµος: «Κοίτα πώς τραγουδά αυτός ο τενόρος. Αςπάµε σε θέατρο να τον δούµε». Το ίδιο κάνουν οι νέες εικόνες, τα νέα έργα, οιδιασκευές, η τεχνολογία που µπαίνει παντού. Στην όπερα, βέβαια, είναι περιορισµένατα πράγµατα σε επίπεδο τεχνολογίας καθώς ο τενόρος στέκεται εκεί, στη σκηνή, µε µοναδικό όπλο του τη φωνή του.

Η οικονοµική κρίση έχει επιπτώσεις στον πολιτισµό;


Ασφαλώς. Ο πολιτισµός έχει ανάγκη από χρήµατα. Είναι κακό που στην Ιταλία και την Ελλάδα έκαναν περικοπές στις επιχορηγήσεις για τον πολιτισµό.

Οπως λένεστην πατρίδαµου, λαός µε πολιτιστική παιδεία είναι πιο εύκολο να κυβερνήσει. Αν του λείπει η γνώση της ιστορίας και του πολιτισµού δεν µπορεί να κάνει πολιτική. Δεν υπάρχει κρίση στην όπερα. Δεν κάνει κίνηση η κυβέρνηση να χρηµατοδοτήσει παραγωγές γιατί λένε ότι δεν θα έχει αποτέλεσµα. Αυτό είναι λάθος.


«Ηρθε η ώρα για πνευµατικότητα»

Ο Μαρσέλο Αλβαρες δεν κρύβει πως προβληµατίζεται µε το τοπίο της οικονοµικής κρίσης που εξαπλώνεται (και που η χώρα του την είχε υποστεί – και µάλιστα σε βαριά µορφή – πριν από χρόνια): «Ζούµε µια κατάσταση δυστυχίας και άγχους. Οι περισσότεροι δουλεύουν σκληρά αλλά πλέον δεν µπορούν να κάνουν όσα ονειρεύτηκαν... Μας φαίνεται σαν να καταστράφηκε όλος ο κόσµος, σαν να βρισκόµαστε σε πόλεµο. Κάτι που δεν είναι αλήθεια. Το αν θα ξεπεράσουµε γρήγορα αυτό που συµβαίνει σήµερα, εξαρτάται από το κατά πόσο αποδέχεται ο καθένας µας την πραγµατικότητα. Είναι περίοδος ανασυγκρότησης. Ηρθε η ώρα να έρθουµε πιο κοντά στην πνευµατικότητα. Το χρειαζόµαστε.

Ο κόσµος χρειάζεται να ψάξει πράγµατα που τον ηρεµούν, τον αγαλλιάζουν. Οπως η όπερα ή το διάβασµα».

www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4607217

"Silencio y gritos son el final de mi canción"
(Víctor Jara - Chile - 1973)
Last edit: 13 Χρόνια 4 Μήνες πριν by Rojiblanco.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 4 Μήνες πριν #13240 από CONSTANTINO
Εγώ θα είμαι εκεί την Δευτέρα, ευτυχώς βρήκα εισιτήριο με 19 Ευρώ!
Ποιός, ποιά, ποιοί θέλουν να έρθουν μαζί μου?

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 4 Μήνες πριν #13307 από CONSTANTINO
Υπέροχος ο Μαρσέλο Αλβαρες!Εχτές στο Μέγαρο Μουσικής δεν έπεφτε καρφίτσα!

Ακολουθεί τα χνάρια του Pavarotti, τόσο φωνητικά (έχει δυνατή φωνή), όσο και "κιλιακά" (τάχε τα παραπάνω κιλά!).

Μετά το πέρας του ρεσιτάλ και κατόπιν απαίτησης του ενθουσιασμένου κοινού, βγήκε 3 φορές ακόμα στην σκηνή για να τραγουδήσει!

Στα καμαρίνια ήταν πολύ άνετος και καταδεκτικός (άμα μιλάς και ισπανικά!!!).Υπέγραψε αυτόγραφα, βγάλαμε φωτογραφίες και υποσχέθηκε να ξανάρθει στην Ελλάδα, κατά Σαντορίνη μεριά, φυσικά για διακοπές!

Κατά δήλωσή του, τις επόμενες ημέρες θα είναι στην Βαλένθια για ρεσιτάλ, αλλά δεν θα παραλείψει να φάει και μερικά πιάτα με παέγια!

Hasta la proxima Marcelo!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.131 δευτερόλεπτα