Με το χρυσό μετάλλιο του “Circulo de Bellas Artes” βραβεύτηκε την Τρίτη, στη Μαδρίτη, ο Έλληνας σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.

Με αφορμή τη βράβευση αυτή, ο κ. Αγγελόπουλος παραχώρησε συνέντευξη στην ισπανική εφημερίδα “Publico”, όπου μεταξύ άλλων μίλησε για την εμμονή του, όπως χαρακτηριστικά είπε, να παρουσιάζει τοπία της Ελλάδας που διαφέρουν από τα χαρακτηριστικά μεσογειακά τοπία και ιδιαίτερα σκηνές από τις συνοριακές περιοχές της χώρας αφού, όπως εξήγησε, «στα Βαλκάνια που ζούμε υπάρχει συνεχής αλλαγή συνόρων».

«Χώρες φτιάχνονται και καταστρέφονται. Για αυτό είναι μια εμμονή. Όμως εκτός αυτού η έννοια των συνόρων δεν είναι απλά γεωγραφική αλλά και μεταξύ των ανθρώπων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελόπουλος.

Μιλώντας για την επανάληψη των εικόνων υποστήριξε: «Πιστεύω ότι όλοι φτιάχνουμε συνεχώς την ίδια ταινία. Είμαστε καταδικασμένοι να κάνουμε μόνο μια ταινία ή να γράψουμε μόνο ένα βιβλίο ή μόνο ένα ποίημα σε διάφορες εναλλαγές. Χάρη στην επανάληψη, γίνεται τραγούδι».

Αναφέρθηκε επίσης στην συνεργασία του με την Ελένη Καραΐνδρου λέγοντας: «Ποτέ δεν διαβάζει το σενάριο. Έχει ένα μαγνητόφωνο και μαγνητοφωνεί την φωνή μου. Κάθεται στο πιάνο και ακούει αυτό που την διηγήθηκα και ψάχνει να βρει την μουσική, περισσότερο με τον τόνο παρά με την ερμηνεία».

Για τη σχέση με τον χρόνο είπε ότι «υπάρχει μόνο ένας και μοναδικός χρόνος». «Στην κινηματογραφική μου σύλληψη υπάρχει ένας χρόνος. Γι’ αυτό προσπάθησα να βάλω το παρελθόν στο ίδιο επίπεδο με το παρόν, σαν να μην υπήρξε καμία διακοπή, σαν να συνέβαιναν όλα στο παρόν. Για εμένα ο χρόνος είναι μοναδικός», εξήγησε.

Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης δήλωσε ακόμη ότι απεχθάνεται τον κινηματογράφο του μοντάζ, λέγοντας πως αυτός είναι από αυτούς του οποίου η γλώσσα βασίζεται στη συνέχεια».

Πηγή: ana-mpa.gr