Η κατασκευή της νέας διώρυγας που θα ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό θα ξεκινήσει τον επόμενο Δεκέμβριο όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Νικαράγουας Ντανιέλ Ορτέγα, αφού ολοκληρώθηκε ο γύρος των διαπραγματεύσεων με την κατασκευάστρια εταιρία HKND.

Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσες, η απαραίτητη υποδομή για να ενωθεί ο Ειρηνικός Ωκεανός με την Καραϊβική θα κοστίσει 40 δις δολλάρια. Η θαλάσσια οδός, η οποία θα διέρχεται από το έδαφος της Νικαράγουας, θα συνοδευτεί από έναν πετρελαιαγωγό, έναν αυτοκινητόδρομο, δύο λιμάνια με βαθιά νερά, δύο αεροδρόμια και δύο ελεύθερες οικονομικές ζώνες.

Ο όμιλος HKND, κινεζικών συμφερόντων, απέκτησε την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της διώρυγας για 50 έτη, με δικαίωμα παράτασης για άλλα 50. Σύμφωνα με τον πολιτικό αναλυτή Χόρχε Καπελάν, το γεγονός αυτό δεν θα έχει ως αποτέλεσμα την εξάρτηση της περιοχής από την Κίνα, αλλά την ενίσχυση του ρόλου της Κεντρικής Αμερικής ως ζώνη διέλευσης.

Για το 2019 η πλωτή οδός εκτιμάται ότι θα μπορεί να υποστηρίξει τη διέλευση 416 εκ τόνων φορτίου ανάμεσα στους δύο ωκεανούς, το οποίο αντιπροσωπεύει το 3,9% του συνόλου του θαλάσσιου εμπορίου παγκοσμίως. Αυτό τουλάχιστο υποδηλώνει ο νόμος που πέρασαν οι αρχές της Νικαράγουας στα μέσα του προηγούμενου έτους.

Πηγή: actualidad.rt.com