ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Ισπανική και Ιταλική γλώσσα στην Α/βαθμια Εκπαίδευση.
Στην απάντηση της 13218/26-1-09 Ερώτησή μου αναφέρεται ότι: «Από το σχολικό έτος 2009-2010, η Ισπανική Γλώσσα θα διδάσκεται, ως δεύτερη ξένη γλώσσα, παράλληλα με τη Γαλλική, Γερμανική και Ιταλική, σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας».
Στην ίδια απάντηση αναφέρεται επίσης ότι «Δεδομένου ότι στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς ολοκληρώνεται ο κύκλος της εφαρμογής της πιλοτικής διδασκαλίας και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες σύστασης Ισπανικής Γλώσσας, εφόσον η σύσταση αυτή υπαγορεύεται και από τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές αξιολογούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο».
Επειδή στην απάντηση του Υπουργείου στην 17053/31-3-09 Ερώτησή μου σχετικά με το εάν προβεί στην διεξαγωγή αντίστοιχου πιλοτικού προγράμματος και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Ισπανική και Ιταλική γλώσσα, αποφεύγει να απαντήσει , αναφέροντας γενικόλογα ότι «Η ανάπτυξη διδασκαλίας και άλλων πιλοτικών προγραμμάτων ξένων γλωσσών στις βαθμίδες εκπαίδευσης εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΕΠΘ».
Επειδή είναι δεδομένη η επερχόμενη ένταξη της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας ως δεύτερες ξένες γλώσσες προς επιλογή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και της επικείμενης δημιουργίας οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς των αντιστοίχων ξενόγλωσσων κλάδων, έπειτα από τη διεξαγωγή τριετούς πιλοτικού πρόγραμματος (2006-2009) για τις προαναφερθείσες γλώσσες.
Επειδή η διεξαγωγή πιλοτικού προγράμματος για την Ισπανική και την Ιταλική γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κρίνεται αναγκαία ώστε να διασφαλιστεί η αρχή της ισοτιμίας μεταξύ όλων των δεύτερων ξένων γλωσσών προς επιλογή (Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική) που παρέχονται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Επειδή, απώτερος σκοπός είναι να μην καλλιεργηθεί στη συνείδηση γονέων και μαθητών η ιδέα της διάκρισης μεταξύ των συγκεκριμένων γλωσσών-χωρών της Ευρωπαικής 'Ενωσης, καθώς και να ενδυναμωθεί και να αναδειχθεί σε βασική προτεραιότητα ο θεσμός της πολυγλωσσίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ.Υπουργός
Σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προβεί, σε συνεργασία και με Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, για την διεξαγωγή αντίστοιχου πιλοτικού προγράμματος και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Ισπανική και Ιταλική γλώσσα, οι οποίες αποτελούν εξίσου μαζί με την Γαλλική και την Γερμανική γλώσσα, δεύτερες ξένες γλώσσες προς επιλογή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
19-6-2009
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης