Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α κου Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στη δεύτερη ερώτηση της βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων και ΣΤ' Αντιπροέδρoυ της Βουλής των Ελλήνων κας Μαρίας Κόλλια - Τσαρουχά, σχετικά με το μέλλον της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δημόσια Εκπαίδευση, αναφέρονται τα εξής:
1) Η μη πραγματοποίηση διαγωνισμού ΑΣΕΠ από το 2009 έχει ως συνέπεια να μην υφίστανται πίνακες (μονίμων) στις ειδικότητες ΠΕ 34 Ιταλικών και ΠΕ 40 Ισπανικών.
2) Λόγω των περιορισμένων πιστώσεων, έχει εκδοθεί εγκύκλιος από την αρμόδια Διεύθυνση, ώστε να αξιοποιηθούν οι ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας) προκειμένου να εξασφαλιστεί η διδασκαλία των τριών αυτών Ξένων Γλωσσών, προκειμένου να διδαχθούν πρωταρχικά οι Ξένες Γλώσσες για τις οποίες υπάρχει διορισμένο μόνιμο προσωπικό.
3) Οι προσλήψεις αναπληρωτών στους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας από τους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων για το τρέχον σχολικό έτος δεν πραγματοποιήθηκαν όχι επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά επειδή τα λειτουργικά κενά που γνωστοποιήθηκαν στην αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α δε δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτών.
Με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να υπάρξουν λειτουργικά κενά των κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας για το τρέχον σχολικό έτος 2012 - 2013, όταν από το σχολικό έτος 2011 - 2012 με τη θέσπιση της φωτογραφικής διάταξης - προϋπόθεσης περί ύπαρξης μόνιμου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές, έχει ανασταλεί - καταργηθεί η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια), λόγω έλλειψης διορισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού των κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας ανά την επικράτεια;
Σχετικά με το ερώτημα του αποκλεισμού της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και το ερώτημα κατάργησης των κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας, αναφέρονται τα εξής:
4) H σύσταση κλάδων και θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η κατανομή αυτών κατά ειδικότητες, η αύξηση των υφιστάμενων θέσεων και η μείωση αυτών, καθώς και η μεταφορά θέσεων από κλάδο σε κλάδο της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης ή από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια και αντίστροφα, γίνονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών.
Συνεπώς, δεν εδράζεται σε καμία επιστημονική βάση το κριτήριο αποκλεισμού της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά σε πολιτικά κριτήρια.
5) Η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α προέβει στις απαραίτητες ενέργειες για τη σύσταση του κλάδου ΠΕ 34 - Ιταλικής Γλώσσας με το Π.Δ. 204/2006 (ΦΕΚ 208/τ.Α'/04.10 2006) και ΠΕ 40 - Ισπανικής Γλώσσας με την αριθμ. 43140/Δ2/17.08.2009 (ΦΕΚ 1802/τ.Β'/31.08.2009) ΚΥΑ.
Απλά συστάθηκαν 2 νέοι κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς όμως να υφίσταται μακροπρόθεσμος εκπαιδευτικός σχεδιασμός για την προώθηση της διδασκαλίας της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας.
Σχετικά με το ερώτημα κατάργησης - συγχώνευσης των τμημάτων Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ και Ε.Κ.Π.Α, πτυχιακού προγράμματος σπουδών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π, καθώς και της Ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του ΤΞΓΜΔ του Ιονίου, αναφέρονται τα εξής:
6) Αναφορικά με τις ρυθμίσεις θεμάτων Α.Ε.Ι στα επιστημονικά πεδία της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας σας γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά στον εξορθολογισμό του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας, με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια αλλά και την οικονομική και κοινωνική γεωγραφία της χώρας. Στο διάλογο που έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί μέχρι το Φεβρουάριο του 2013, θα εξεταστούν όλες εκείνες οι μεταβολές που είναι αναγκαίες να επέλθουν στον ακαδημαϊκό χάρτη ώστε να ξεπεραστούν στρεβλώσεις του παρελθόντος. Στο διάλογο αυτό θα συμμετάσχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Δείτε ή κατεβάστε την απάντηση εδώ:
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/7890093.pdf