ΥΠΟΜΝΗΜΑ
  • ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ.Είναι η νέα αντίληψη στο νέο σχολείο που οραματιζόμαστε.
  • ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΩ.
Τα παραπάνω περιλαμβάνονταν στο σχέδιο δράσης, που υπέβαλε πριν ένα περίπου χρόνο η Υπουργός Παιδείας κα Άννα Διαμαντοπούλου στον Πρόεδρο της Κυβέρνησης και το Υπουργικό Συμβούλιο, για το Νέο Σχολείο. (http://www.minedu.gov.gr/apo-to-simera-sto-neo-sxoleio-me-prota-ton-mathiti.html)
Σε πλήρη αντίφαση με τις παραπάνω διακηρύξεις, πριν λίγες μέρες μας η Υφυπουργός κα Εύη Χριστοφιλοπούλου μας αιφνιδίασε υπογράφοντας Υπουργική Απόφαση η οποία ορίζει ότι από την επόμενη σχολική χρονιά σε κάθε σχολείο θα διδάσκεται μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα, που θα επιλέγεται από την πλειοψηφία των μαθητών, ενώ όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να διδαχθούν τη συγκεκριμένη γλώσσα θα μπορούν ή να πάρουν απαλλαγή από τη διδασκαλία της ή να μετεγγραφούν σε όμορο σχολείο στο οποίο θα διδάσκεται η γλώσσα της αρεσκείας τους.
Ως γονείς νιώθουμε αδικημένοι και εξαπατημένοι καθόσον μας στερείτε μιαν επιλογή την οποία εδώ και κάποια χρόνια οι ίδιοι μας παραχωρήσατε, από τη στιγμή που εισήχθησαν τα Γερμανικά ως εναλλακτική επιλογή προς τα Γαλλικά, και εμείς τη στηρίξαμε δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός παιδιών τα έχουν επιλέξει και τα διδάσκονται ήδη, αλλά και πολλά παιδιά που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Ε΄ Δημοτικού ή στην Α΄ Γυμνασίου θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να διδαχθούν κάποια από τις τέσσερεις γλώσσες που τους προτείνετε, χωρίς να ανατρέψουν την κανονικότητα στη ζωή τους.
Θεωρούμε δε ότι δεν θα μπορούσε κανείς εύκολα να επικαλεστεί κάποια παιδαγωγική αρχή σύμφωνα με την οποία είναι προτιμότερη η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για έναν μαθητή της Ε΄ Δημοτικού, ή η αποκοπή ενός μαθητή της Α΄ Γυμνασίου, από τους επί έξι χρόνια συμμαθητές του μια χρονική στιγμή που έχει να αντιμετωπίσει ένα καινούργιο και άγνωστο περιβάλλον, προκειμένου να διδαχθεί τη δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής του.
Εφόσον όπως οι ίδιοι υποστηρίζετε ενδιαφέρεστε πρωτίστως για τον μαθητή, αναγνωρίζοντας ότι η γλωσσομάθεια ευνοεί την ευρωπαϊκή και διεθνή επικοινωνία και αποτελεί εφόδιο επαγγελματικής σταδιοδρομίας, ας μην τον εξαναγκάσετε να διδαχθεί κάποια γλώσσα που δεν επιθυμεί, αλλά να του αφήσετε τη δυνατότητα να επιλέξει τη γλώσσα που θα διδαχθεί στο σχολείο του. Ζητούμε λοιπόν από την Υπουργό να ανακαλέσει τη συγκεκριμένη Απόφαση, ώστε οι μαθητές να έχουν πραγματικά τη δυνατότητα επιλογής και οι γονείς εμπιστοσύνη στη συνέπεια των λόγων και των έργων της πολιτικής ηγεσίας.
Κορυδαλλός, 08/06/2011
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
4ου Γυμνασίου Κορυδαλλού

Ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Σκοπέλου, λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ αριθμ. 62780/Γ2/2-6-2011 Υπουργική Απόφαση, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του για τους εξής λόγους:

1) Καταργείται η ελεύθερη επιλογή της β’ ξένης γλώσσας και επιβάλλεται σε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών η διδασκαλία ενός αντικειμένου που δεν επιθυμεί. Όπως είναι πλέον φανερό, υπό αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργείου σχετικά με τη δυνατότητα πιστοποίησης της γνώσης ξένης γλώσσας που αποκτάται κατά τη φοίτηση στο Γυμνάσιο, εφόσον οι μαθητές/τριες θα καλούνται σε πολλές περιπτώσεις να διδαχθούν για πρώτη φορά μία γλώσσα η οποία δεν τους ενδιαφέρει.

2) Θα αναγκαστούν κάποιοι μαθητές να μετεγγραφούν σε άλλα σχολεία. Σε περίοδο μάλιστα κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων είναι κάτι περισσότερο από βέβαιο πως θα υπάρξει πρόβλημα έγκρισης της μετεγγραφής τους.

3) Οι «αδίδακτοι» στερούνται το δικαίωμα να μάθουν μία δεύτερη ξένη γλώσσα.

4) Θα δημιουργηθούν προβλήματα λειτουργίας του σχολείου με τους «αδίδακτους», είτε αυτοί παρακολουθούν στην τάξη ως απλοί ακροατές, είτε απασχολούνται σε εξωσχολικές δραστηριότητες, καθώς οι μαθητές αυτοί θα έχουν το δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα της β’ ξένης γλώσσας. Σημειωτέον δε ότι η εν λόγω απόφαση δεν προβλέπει καν περίοδο προσαρμογής για τους μαθητές της φετινής Α’ και Β’ Γυμνασίου, ώστε να έχουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν.

5) Θεωρούμε απαράδεκτο να επιδιώκεται η εξοικονόμηση χρημάτων με τη μείωση του κόστους λειτουργίας των σχολείων, η οποία θα προκύψει από την αναπόφευκτη κατάργηση πολλών θέσεων εργασίας καθηγητών ξένων γλωσσών.

Επίσης εκφράζουμε τη σοβαρή ανησυχία μας για τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται οι αλλαγές – μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στο δημόσιο σχολείο. Προέχει άραγε στην πραγματικότητα το όφελος του μαθητή ή υπάρχουν άλλες προτεραιότητες;

Για τους λόγους αυτούς ζητάμε από το Υπουργείο να αναθεωρήσει την εν λόγω απόφαση και να ανακαλέσει άμεσα τη σχετική εγκύκλιο.

Ακολουθούν υπογραφές