ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
Βουλευτής Ν. Ηρακλείου - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Θέμα: Απουσία Εκπαιδευτικών Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας για τη διδασκαλία των Ιταλικών και Ισπανικών ως δεύτερη γλώσσα
Παρά το γεγονός ότι η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από ένα μήνα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε αρκετά σχολεία της χώρας παραμένουν εμφανείς και παρά τις δεσμεύσεις ότι θα βρίσκονταν στις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων με την έναρξη της χρονιάς. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνεται ότι τα οργανικά κενά του κλάδου ΠΕ 34 της Ιταλικής γλώσσας που ανακοινώθηκαν για το σχολικό έτος 2010 – 2011 από τις Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανέρχονται στα 60, ενώ οι διορισμοί των μονίμων καθηγητών Ιταλικής για το σχολικό έτος 2010 – 2011 είναι μόνο 8. Το σχολικό έτος 2009 -2010 διορίστηκαν 16 μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής και το σχολικό έτος 2008 – 2009 διορίστηκαν 8 μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής. Θεωρητικά μόνο 32 μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής ανά την επικράτεια, θα κληθούν το σχολικό έτος 2010 – 2011 να φέρουν εις πέρας το εγχείρημα διδασκαλίας της Ιταλικής γλώσσας σε μερικές χιλιάδες μαθητές που την έχουν επιλέξει ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο, όταν το σχολικό έτος 2009 – 2010 εργάστηκαν ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι πάνω από 300 καθηγητές Ιταλικής και ενώ στο έμψυχο δυναμικό του κλάδου ΠΕ 34 Ιταλικής υπάρχουν πάνω από 700 καθηγητές Ιταλικής.
Υπενθυμίζεται ότι η Ιταλική γλώσσα εισήχθη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το σχολικό έτος 2008-2009 και κάθε χρόνο αυξάνεται θεαματικά ο αριθμός των μαθητών που την επιλέγουν: για πρώτη φορά φέτος η Ιταλική θα διδάσκεται και στη Γ’ Γυμνασίου. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται σε περισσότερες από το 30% των σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια. Υπολογίζεται επίσης ότι ο αριθμός των μαθητών της Ιταλικής ανέρχεται πανελλαδικά στους 22.000 μαθητές στην Α’ και Β’ Γυμνασίου.
Αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται και στη διδασκαλία της Ισπανικής γλώσσας, η οποία εισήχθη ως δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής το σχολικό έτος 2009-2010. Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2010 - 2011 δεν έχει κληθεί ακόμη από τις Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ούτε ένας αναπληρωτής πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, ούτε ένας ωρομίσθιος καθηγητής Ισπανικής γλώσσας για να εργαστεί στις σχολικές μονάδες.
Λόγω των ελλείψεων, σε αρκετά σχολεία της χώρας που έχουν σχηματιστεί τμήματα Ιταλικών και Ισπανικών, οι μαθητές κάνουν κενά. Βεβαίως, εάν δεν διορθωθεί άμεσα η κατάσταση, οι Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων προειδοποιούν ότι θα τοποθετήσουν τους μαθητές στα τμήματα Γαλλικών και Γερμανικών, όπου υπάρχει πληθώρα μόνιμων καθηγητών (3.625 μόνιμοι καθηγητές Γαλλικής και 1.745 μόνιμοι καθηγητές Γερμανικής).
Επιπλέον, δεν έχουν συσταθεί θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας, ούτε θέσεις μόνιμων Συμβούλων ή Παρέδρων Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας στο κύριο σώμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Τέλος, η Ιταλική και η Ισπανική γλώσσα δεν προσφέρονται ως δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ από το σχολικό έτος 2005-2006 η Γαλλική και η Γερμανική γλώσσα εισήχθησαν ως δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η πολυγλωσσία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εφόδιο που προσφέρεται στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης
- Προτίθεστε να μας παραθέσετε λίστες με τις ειδικότητες των καθηγητών Ιταλικών και Ισπανικών που θα έπρεπε να διδάσκουν στα Σχολεία της χώρας βάσει των υπαρχουσών αναγκών, καθώς πόσες από αυτές τις ειδικότητες έχουν καλυφθεί;
- Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στην πρόσληψη εκπαιδευτικών από τους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής για την άμεση αντιμετώπιση των ελλείψεων και αποφυγή του «κλεισίματος» των τμημάτων με μαθητές που έχουν επιλέξει τα ιταλικά ή τα ισπανικά ως δεύτερη γλώσσα;
- Για ποιο λόγο δεν έχουν συσταθεί θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας, ούτε θέσεις μόνιμων Συμβούλων ή Παρέδρων Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας στο κύριο σώμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;
- Εξετάζεται η εισαγωγή της Ιταλικής και της Ισπανικής ως δεύτερη γλώσσα και στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευσης;