Απόφαση 11 χρόνια μετά την τεράστια οικολογική καταστροφή

Αθώοι για το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου Prestige στα ανοιχτά της Γαλικίας που προκάλεσε τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην Ισπανία, κρίθηκαν τα μέλη του πληρώματος και ο επικεφαλής του εμπορικού ναυτικού.

Πάντως, το δικαστήριο καταδίκασε σε εννέα μήνες φυλάκιση τον Έλληνα καπετάνιο, Απόστολο Μαγκούρα, για μία μικρότερη κατηγορία, συγκεκριμένα επειδή αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα ανοιχτά, πριν αυτό κοπεί στα δύο και βυθιστεί.

Ο καπετάνιος δεν θα εκτίσει ποινή φυλάκισης λόγω της ηλικίας του - είναι 78 ετών. Συγκεκριμένα, το δικαστήριο έκρινε ότι κυβέρνηση και πλήρωμα δεν φέρουν ποινική ευθύνη για τη βύθιση του πλοίου. Αθώοι κρίθηκαν ο Έλληνας πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, ο τότε διευθυντής του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς και ο φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου που δικάστηκε ερήμην, καθώς διέφευγε της σύλληψης.

Το δικαστήριο έκρινε ότι το πλήρωμα δεν ήταν σε θέση να εκτιμήσει την κακή κατάσταση του πλοίου, το οποίο διέθετε όλες τις απαραίτητες άδειες, και δεν αποδείχθηκε -όπως ανέφερε- πως γνώριζε για τις δομικές ανεπάρκειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας είχε ζητήσει να επιβληθεί 12ετής κάθειρξη στον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο, 9ετής κάθειρξη στον Νικόλαο Αργυρόπουλο και 5ετής κάθειρξη στον Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς. Επίσης, ο εισαγγελέας δεν ζήτησε τη φυλάκιση του καπετάνιου, αλλά ζήτησε την καταδίκη του ώστε η ναυτιλιακή εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

Το δικαστήριο έκρινε πως η απόφαση να απομακρυνθεί το πετρελαιοφόρο από τις ακτές, η οποία ελήφθη από τις ισπανικές Αρχές, «σε κατάσταση επείγουσας ανάγκης», ήταν δικαιολογημένη. Οι δικηγόροι που εκπροσώπησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξαν ότι η εντολή των ισπανικών αρχών να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.

Περισσότερα: in.gr