Η παρούσα επιστολή άρχισε να αποστέλλεται την 11η Ιουλίου και η αποστολή της ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωϊνές ώρες στις 12 Ιουλίου 2013.

Η επιστολή στάλθηκε, μέσω συγκεντρωτικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των Μελών-Βουλευτών όλων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων που απαρτίζουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο, πλην της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Χρυσής Αυγής, καθώς και σε όλους τους Έλληνες Ευρωβουλευτές.

Αυτό έγινε για να αποφευχθεί η καθυστέρηση που θα δημιουργούσε η αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων στον/στην κάθε Βουλευτή και Ευρωβουλευτή ξεχωριστά.

Επειδή δεν υπάρχει πλέον για εμάς τους καθηγητές Ιταλικής και της Ισπανικής ο θεσμικός χρόνος, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής, των 25 ημερών για απαντήσεις σε αναφορές, ερωτήσεις και επίκαιρες ερωτήσεις, στόχος μας είναι οι Βουλευτές να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν και να παρέμβουν άμεσα στη συζήτηση που διεξάγεται από χθές, σχετικά με το Πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, του οποίου η ψήφιση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 19 Ιουλίου.

Το κείμενο της επιστολής, ανάλογα με την Κοινοβουλευτική Ομάδα στην οποία απευθύνεται, εμφανίζει διαφορές στην προσφώνηση και σε κάποια σημεία στο περιεχόμενό του.

Σας γνωστοποιώ την επιστολή που στάλθηκε στις Κοινοβουλευτικές Ομάδες της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ, οι οποίες συναποτελούν τη νέα Κυβέρνηση.

Εύχομαι οι κλάδοι ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής να εξαιρεθούν από την λίστα των υπό κατάργηση κλάδων του εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Αξιότιμα Μέλη των Κοινοβουλευτικών Ομάδων της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ,

Με το Σχέδιο Νόμου «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟ∆ΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Ν. 4046/2012, ΤΟΥ Ν.4093/2012ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4127/2013 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ∆ΙΑΤΑΞΕΙΣ»,

το οποίο σκοπεύετε να ψηφίσετε στο Κοινοβούλιο, μεταξύ άλλων, στο Άρθρο 82 - «Κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»,

συμπεριλαμβάνετε στους υπό κατάργηση κλάδους και τους νεοσύστατους και χωρίς διορισμένο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής, οι οποίοι συστάθηκαν επί Υπουργίας Ευριπίδη Στυλιανίδη και Άρη Σπηλιωτόπουλου, καθώς και επί Υφυπουργίας Ανδρέα Λυκουρέντζου και Σπυρίδωνα Ταλιαδούρου.

Ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής συστάθηκε με το υπ’ αρ. 204/ 2-6-2006 Π.Δ. (ΦΕΚ 208/τ.Α'/4-10-2006) και με το Δελτίο Τύπου του ΥΠ.Ε.Π.Θ της 29ης Αυγούστου 2008 ανακοινώθηκε η εισαγωγή της Ιταλικής γλώσσας από το σχολικό έτος 2008 – 2009 σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

Η παραπάνω δράση εντάχθηκε στο πλαίσιο των πέντε καινοτόμων πολιτικών με τίτλο «Έλληνας πολίτης της Ευρώπης – Έλληνας πολίτης του κόσμου» που εγκαινίασε η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ και συγκεκριμένα στη γλωσσομάθεια και την πολυγλωσσία.

Mε την υπ’ αρ. 111800/Γ2/02.09.2008 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ, αποφασίστηκε η είσοδος της Ιταλικής γλώσσας στα Γυμνάσια όλης της χώρας.

Ο κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής συστάθηκε με την υπ’ αρ. 43140α /Δ2/17-08-2009 Κ.Υ.Α (ΦΕΚ 1802/31-08-2009, τ. Β΄) και ανακοινώθηκε ότι από το σχολικό έτος 2009 – 2010 θα εισαχθεί και η Ισπανική Γλώσσα σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 105957/Γ2/03-09-2009 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Σήμερα στη Δημόσια Εκπαίδευση υπηρετούν ανά την επικράτεια 31 μόνιμοι καθηγητές Ιταλικής από τους οποίους οι 18 είναι πολύτεκνοι, ενώ δεν υφίσταται ουδείς μόνιμος καθηγητής Ισπανικής, διότι ο κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής συστάθηκε μεταγενέστερα της τελευταίας προκήρυξης του ΑΣΕΠ για πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών (υπ.αρ 3Π/2008 - ΦΕΚ 516/08-10-2008).

Επί Υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου και επί Υφυπουργίας Εύης Χριστοφιλοπούλου με την υπ’ αρ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1575) του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ προστέθηκε ως προϋπόθεση, με σκοπό την αναστολή της διδασκαλίας των νέων ξένων γλωσσών επιλογής (Ιταλικής, Ισπανικής), η ανάγκη ύπαρξης οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) που θα διδάσκονται οι μαθητές.

Με 3.163 διορισμένους εκπαιδευτικούς Γαλλικής, 1.744 διορισμένους εκπαιδευτικούς Γερμανικής - (Αριθμός υπηρετούντων εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής έως 30 – 07 – 2012, σύμφωνα με στοιχεία από τη Διεύθυνση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δημοσίευσε η εφημερίδα ΤΟ ΕΘΝΟΣ σε άρθρο του Μιχάλη Νοβολιανίτη στις 6 Αυγούστου του 2012: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63694477), 31 διορισμένους εκπαιδευτικούς Ιταλικής και 0 διορισμένους εκπαιδευτικούς Ισπανικής ανά την επικράτεια, κατέστη ολοφάνερο ότι οι μαθητές, ακόμη και αν ενημερώνονταν και επέλεγαν τις νέες ξένες γλώσσες (Ιταλική, Ισπανική), ελλείψει διορισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση των κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας, ήταν υποχρεωμένοι να επιλέξουν μεταξύ των παλαιών προσφερόμενων ξένων γλωσσών (Γαλλικής, Γερμανικής).

Παρόλο που υπήρξαν προφορικές διαβεβαιώσεις από το νυν Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ως προς την κατάργηση της προϋπόθεσης περί ύπαρξης μόνιμου εκπαιδευτικού και την αλλαγή της Υ.Α. για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια), ώστε να μπορούν να προσληφθούν και ωρομίσθιοι και αναπληρωτές καθηγητές Ιταλικής και Ισπανικής, ελλείψει μόνιμου διορισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού των νεοσύστατων κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής, αποφασίζετε σήμερα να καταργήσετε τους νεοσύστατους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής και να μας στερήσετε ακόμη και την ελπίδα, όταν και όποτε ανακάμψει δημοσιονομικά το κράτος, να αξιοποιήσουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα που θεσπίσατε εσείς για εμάς τους πτυχιούχους των τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ και Ε.Κ.Π.Α, Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α, Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π και Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας.

Για ποιο λόγο ιδρύθηκαν τα τμήματα της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και επιπλέον εσείς αποφασίσατε να διατηρήσουν την αυτονομία τους στο Σχέδιο Αθηνά; Για να παράγουν ανέργους, ή για να διδάσκουν κάποιοι/κάποιες το γνωστικό τους αντικείμενο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

Δημιουργείται η εντύπωση ότι η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α λειτουργεί μεροληπτικά, διότι ενώ έχει ανασταλεί από το σχολικό έτος 2011 - 2012 η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια) και επίκειται η κατάργηση των κλάδων ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής, η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής) διατηρείται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια), εισάγεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε' και ΣΤ' Δημοτικού), βάσει της υπ’ αρ. Φ.12/773/77094/28-07-2006 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1139/2006) του ΥΠ.Ε.Π.Θ και με την υπ’ αρ. 50200/Δ1/04-05-2012 Κ.Υ.Α (ΦΕΚ B’ 1493/2012) του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ, συστήνονται οι κλάδοι ΠΕ 05 Γαλλικής και ΠΕ 07 Γερμανικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σας παρακαλώ θερμά στη συζήτηση του Πολυνομοσχεδίου να επανεξετάσετε και να εξαιρέσετε από την επικείμενη κατάργηση τους νεοσύστατους και χωρίς διορισμένο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής, oι οποίοι δεν επιφέρουν δημοσιονομικό κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό, δεδομένου ότι από το σχολικό έτος 2011 – 2012 με την προσθήκη της προϋπόθεσης περί ύπαρξης μόνιμου εκπαιδευτικού στην υπ’ αρ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1575) του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ, σταμάτησαν να προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι και αναπληρωτές καθηγητές Ιταλικής και Ισπανικής και από την τελευταία έκδοση της υπ’ αρ. 3Π/2008 (ΦΕΚ 516/08-10-2008) προκήρυξης του ΑΣΕΠ, στην οποία προβλέφθηκε για πρώτη φορά η σύσταση των λιγοστών 9 θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού για το νεοσύστατο κλάδο ΠΕ 34 Ιταλικής Γλώσσας, έκτοτε δεν εκδόθηκε νέα προκήρυξη του ΑΣΕΠ για πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών, ώστε να προκηρυχθούν οργανικές θέσεις για τους νεοσύστατους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής.

Οι νεοσύστατοι και χωρίς διορισμένο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό κλάδοι ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής δεν επιφέρουν δημοσιονομικό κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό και δεν ευθύνονται για τους διορισμούς που έλαβαν χώρα τις προηγούμενες δεκαετίες από τις παρελθούσες πολιτικές ηγεσίες.

Νικόλαος Παππούς,
Καθηγητής Ισπανικής,
Επίτιμο Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας