www.ispania.gr

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική Άρθρα Γαστρονομία Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή όπλο κατά του διαβήτη

Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή όπλο κατά του διαβήτη

E-mail Εκτύπωση

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Η παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα, πλούσια σε ελαιόλαδο και λαχανικά, μπορεί να βοηθάει τους ηλικιωμένους να μειώσουν τους κινδύνους εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, χωρίς να χρειάζεται να υπολογίζουν θερμίδες ή να χάσουν βάρος.

Ισπανοί επιστήμονες, που μελέτησαν την υγεία 400 ενηλίκων, διαπίστωσαν ότι όσοι ακολουθούσαν παραδοσιακή δίαιτα είχαν αισθητά λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη σε χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών, από ό,τι όσοι ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.

Η παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα είναι πλούσια σε λαχανικά, σιτηρά, ψάρια και φυτικά μη κορεσμένα λιπαρά που προέρχονται από το ελαιόλαδο ή τους ξηρούς καρπούς, ενώ την ίδια ώρα είναι φτωχή σε κόκκινο κρέας και πλούσια σε λιπαρά γαλακτοκομικά. Οι 418 ενήλικες που συμμετείχαν στη μελέτη του Πανεπιστημίου Ροβίρα της Νότιας Καταλωνίας στην Ισπανία, ηλικίας 55 έως και 80 ετών, εμφάνιζαν τουλάχιστον μία επιπλοκή που προμηνύει καρδιοπάθεια, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση ή εθισμό στο κάπνισμα. Για καθέναν από τους ενήλικες αυτούς, η επιστημονική ομάδα επέλεξε μία από τρεις δίαιτες: μεσογειακή δίαιτα με έμφαση στη μεγαλύτερη κατανάλωση ελαιόλαδου, η ίδια δίαιτα με έμφαση στα ακόρεστα λίπη από ξηρούς καρπούς και μία δίαιτα που περιόριζε την κατανάλωση κάθε είδους λιπαρών.

Μετά την πάροδο τεσσάρων ετών, 10% με 11% όσων ανήκαν στις δύο κατηγορίες μεσογειακής δίαιτας είχαν εμφανίσει διαβήτη, ενώ το ποσοστό αυτό στην τρίτη ομάδα ήταν της τάξης του 18%. Οταν οι ερευνητές συνυπολόγισαν και άλλους παράγοντες, όπως το σωματικό βάρος των συμμετασχόντων στην έρευνα, την ιστορία καπνίσματός τους και τις αθλητικές τους συνήθειες, η μεσογειακή δίαιτα αποδείχθηκε ότι συνδέεται με μείωση 52% του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη σε σχέση με τη χαμηλή σε λιπαρά δίαιτα.

Πηγή: Καθημερινή

 
Συζητήστε αυτό το άρθρο
Χρειάζεται να συνδεθείτε ή να εγγραφείτε για να συμμετάσχετε σ' αυτή τη συζήτηση.

Διαφήμιση

Τελευταία μηνύματα

Περισσότερα Θέματα »

Δεν είσαστε συνδεδεμένος.

Δώστε το mail σας για να λαμβάνετε καθημερινά αυτόματες ενημερώσεις με όλα τα νέα άρθρα

ispaniagr @ Facebook Follow @ispaniagr ispaniagr @ youtube ispaniagr RSS View ispania.gr's profile on slideshare


Διαφήμιση