Προβλήματα με τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14442 από maria1
H διαδικτυακή δημοσκόπηση του www.inital.gr (θα την βρείτε στην αριστερή κολώνα του site) θα κρατήσει ακόμα 8 ημέρες τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής. Τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες.

Πώς κρίνετε την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση της διδασκαλίας των νέων ξένων γλωσσών μέσω της καθυστέρησης διορισμών καθηγητών;

Απαράδεκτη
387 96.3%
Σωστή
12 3%
Δεν ξέρω
3 0.7%
Σύνολο ψήφων 402

Επίσης η δεύτερη δημοσκόπηση οποία θα διαρκεσει έναν μήνα (άλλες 19 μέρες)

Για καθηγητές μόνο. Θα δεχτείτε ως καθηγητές να εξετάσετε στο ΚΠΓ, μετά τα όσα κάνει το ΥπΔΒΜΘ στον κλάδο και τις νέες πενιχρές αμοιβές;

Όχι
136 90.7%
Ναι
14 9.3%
Σύνολο ψήφων 150

είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε αντίδραση παρακαλώ ψηφίστε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14443 από nena8
Τώρα με τι κριτήρια κάποιοι ψήφισαν ως σωστή την καθυστέρηση διορισμού καθηγητών.....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14445 από maria1
πιθανόν για σπάσιμο ή κατά λάθος ... δεν το κρίνω

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14448 από hispanista_griego
Morgan,

σε όσα λες έχω μια ένσταση... αν θέλουμε όπως λέμε και διατεινόμαστε να αναβαθμίσουμε τα Ισπανικά και γενικότερα την ελληνική παιδεία αλλά και κάθε καθηγητής το μάθημά του (είμαι διορισμένος φιλόλογος) χρειαζόμαστε εξειδίκευση... όχι ο καθηγητής Λατινογενών και Ρωμανικών Γλωσσών να κάνει ΚΑΙ Ιταλικά ΚΑΙ Γαλλικά ΚΑΙ Ισπανικά... ας σταματήσουμε να θέλουμε καθηγητές σούργελα... κάνει η Γαλλικού Ιστορία, κάνει ο Φιλόλογος Δίκαιο κλπ... δε χτίζεις παιδεία έτσι -ούτε όμως και κύρος στο μάθημα, στη δουλειά σου κλπ. Άντε να βολέψεις μερικούς ακόμα στο δημόσιο... Δε μπορούμε να διεκδικούμε θέσεις ως καθηγητές Ισπανικών και να λέμε ας διδάσκει Ισπανικά ο Γαλλικός... ας τα διδάξει απο τώρα να ξεμπερδεύουμε λοιπόν...
Έχω ξαναγράψει σε άλλο αρθράκι εδώ γιατί τα παιδιά δεν επιλέγουν Ισπανικά, και δε φταίει πάντα το κράτος... για τον ίδιο ακριβώς λόγο που επιλέγουν Θεατρολογία αντί για Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, Εφαρμογές Πληροφορικής αντί Ιστορία Τέχνης κλπ... όσο τα επιλεγόμενα μαθήματα θα χωρίζονται σε εξεταζόμενα και μη, τα εξεταζόμενα δε θα τα επιλέγει κανένας ή μόνο μια απειροελάχιστη στην κυριολεξία μειοψηφία... Κι όσο η κατάσταση θα είναι έτσι, μην περιμένετε οργανικές...
Επιπλέον, Αθήνα, ΕΑΠ, Ιόνιο... κανείς δεν έχει δουλειά... θέλουμε και τέταρτο τμήμα στη Θεσσαλονίκη για να έχουμε ακόμα περισσότερους αποφοίτους-ανέργους ή αμειβόμενους με 5 ευρώ και αν.. σε φροντιστήριο; Και γιατι στη Θεσσαλονίκη; Γιατί όχι λοιπόν στην Κοζάνη, στην Αλεξανδρούπολη, στη Χίο, στην Κω, στην Καλαμάτα, στη Θήβα; Αφού είμαστε λάτρεις της γλώσσας, ας πάμε στην επαρχία να το σπουδάσουμε.. τουλάχιστον ν' αναπτυχθεί και κανένα άλλο μέρος πλην των υδροκέφαλων τερατικών αστικών μας κέντρων...
Ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσετε και θα πέσετε να με φάτε. Μπορεί να ειναι υπερβολικές οι απόψεις μου, αλλά με το να γίνουν καμιά δεκαριά Ισπανικές Φιλολογίες ή με το να κάνει Ισπανικά κάποιος χωρίς ειδίκευση στη γλώσσα -ποια η διαφορά από το Superior λοιπόν;-, δε θα λύσουν κανένα πρόβλημα...

Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14462 από Mikel Lejarza Eguía
Hispanista griego,
Συμφωνώ ως προς την επισήμανσή σου ότι ανώτερο επίπεδο αποκτάς μόνο όταν διδάσκεσαι αποκλειστικά το γνωστικό αντικείμενο μιας ξένης γλώσσας, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού της, ενώ είναι άλλο να προσπαθείς σε ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών να πάρεις μια γεύση από το σύνολο των Ρωμανικών Γλωσσών, δηλαδή από τη Γαλλική, την Ιταλική, την Ισπανική, την Πορτογαλική και τη Ρουμανική. Στην Ιταλία νομίζω ότι ακολουθούν αυτό το σύστημα με τμήματα όπως το: www.lingue.unibo.it/DLLSM/default.htm

Να σε ενημερώσω όμως, εάν δεν το γνωρίζεις ήδη, ότι στο τμήμα Σλαβικών Σπουδών στο Ε.Κ.Π.Α: www.slavstud.uoa.gr/to-tmima/fysiognwmia-toy-tmimatos.html , και στο τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας : www.uom.gr/index.php?tmima=8&categorymenu=2 , επιχειρείται μια τέτοια προσέγγιση. Και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ανοίγει φέτος τμήμα Ασιατικών Σπουδών με έμφαση στον Ιαπωνικό και στον Κινεζικό Πολιτισμό: asianstudies.ionio.gr/index.php?p=objective-gr

Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις του Υφυπουργού Παιδείας κου Iωάννη Πανάρετου:, Γι’αυτό θέλουμε να ξεφύγουμε και από την ένα-πρός-ένα αντιστοιχία τμήματος με πτυχίο. Στα ιδρύματα, θα διαμορφώνονται προγράμματα σπουδών και όχι πλέον νέα τμήματα. Τα προγράμματα σπουδών είναι περισσότερο ευέλικτα και μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τις απαιτήσεις και την ζήτηση των φοιτητών, επιτρέποντας στο πανεπιστήμιο να μπορεί να προσαρμόζεται, με τον ρόλο του Υπουργείου να είναι η εγγύηση του σκέλους της κοινωνικής λογοδοσίας: panaretos.blogspot.com/2010/10/71010.html

Το Ε.Α.Π είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αν δεν τραβήξει το Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός θα τραβήξει το Πορτογαλική Γλώσσα και Πολιτισμός ή το Aραβική Γλώσσα και Πολιτισμός. Ψώνια για να σπουδάσουν δια βίου θα βρεθούν. Έσοδα να υπάρχουν και κάθε χρόνο θα αυξάνουμε τα δίδακτρα, χωρίς να λογοδοτούμε στους φοιτητές μας που πηγαίνουν αυτά τα χρήματα. Aδιαφορούμε παντελώς για τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις προοπτικές απορρόφησης των αποφοίτων.

Το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ αποτελεί ένα από τα παραδείγματα τμημάτων με εξειδικευμένο γνωστικό αντικείμενο, του οποίου οι απόφοιτοι εδώ και δεκαετίες δεν είχαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής Φιλολογίας (όσο δεν είχε τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης στη δημόσια εκπαίδευση, τόσο λιγότεροι το επέλεγαν με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να έχει κενές θέσεις, μέχρι που έφτασε στο σημείο τα μέλη Δ.Ε.Π να είναι περισσότερα από τους εγγεγραμμένους φοιτητές και τους εισακτέους. Η Γερμανική Φιλολογία μετά το σωτήριο έτος 1993, έτος εισαγωγής της Γερμανικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, άρχισε να έχει περισσότερη ζήτηση). Ωστόσο, η συγκεκριμένη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας συνεχίστηκε με την ίδρυση στην Αθήνα του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α (πρωταρχικό μέλημα κάποιων πανεπιστημιακών καθηγητών ήταν η κατάτμηση του τμήματος, λές και τα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετώπιζαν η Ιταλική και η Ισπανική στην ένταξή τους στη Δημόσια Εκπαίδευση είχαν επιλυθεί), του προγράμματος σπουδών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π (ακόμη να συμπεριληφθεί θεματική ενότητα με παιδαγωγικά και διδακτική στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών, παρόλο που ο Σύλλογος Φοιτητών και Αποφοίτων Iσπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π το έχει ζητήσει επανειλημμένα) και της Ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του Ιονίου, της οποίας μέχρι πρότινος οι απόφοιτοι δεν είχαν επαγγελματικά δικαιώματα.

Ας πάμε τώρα στο στο ψητό.
Αναλαμβάνεις τη θέση του/της Υπουργού Παιδείας της Ελλάδας στην εποχή του ΔΝΤ. Διενεργείς απογραφή και ανακαλύπτεις ότι διαθέτεις 3.625 μόνιμους καθηγητές Γαλλικής και 1.745 μόνιμους καθηγητές Γερμανικής, του οποίους οι προηγούμενες κυβερνήσεις διόριζαν χωρίς κανέναν σχεδιασμό (Στο Διαγωνισμό του 2008 προκηρύχθηκαν 144 θέσεις για τον κλάδο ΠΕ 05 Γαλλικής και 144 θέσεις για τον κλάδο ΠΕ 07 Γερμανικής, και μόλις 9 θέσεις για το νεοσύστατο κλάδο ΠΕ 34 Ιταλικής – 1:77 το ποσοστό για τιυς 600 ηρωϊκούς καθηγητές της Ιταλικής που συμμετείχαν για πρώτη φορά και ελπίζω όχι για τελευταία στο Διαγωνισμό των Εκπαιδευτικών).

Παράλληλα, ως Υπουργός ανακαλύπτεις ότι στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών των Γυμνασίων, Ενιαίων και Επαγγελματικών Λυκείων υπάρχει και η επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής), για τις οποίες όμως δεν διαθέτεις μόνιμο προσωπικό, πλην των ελαχίστων 32 μόνιμων καθηγητών του κλάδου ΠΕ 34 Ιταλικής, οι οποίοι πρόλαβαν οι δύσμοιροι και έλαβαν μέρος στο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών του 2008. Πάλι καλά που κάποιοι ήταν πολύτεκνοι και διορίστηκαν. Άλλοι πάλι έβαλαν στόχο να κάνουν τέσσερα παιδιά. Για να δούμε θα προλάβουν να διοριστούν;
Επίσης, ως Υπουργός αφουγκράζεσαι ότι οι μαθητές ζητούν ολοένα και περισσότερο να μάθουν τις νέες ξένες γλώσσες επιλογής (Ιταλική, Ισπανική), αλλά εσύ δεν διαθέτεις τις απαραίτητες πιστώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών για να προσλάβεις ή να διορίσεις μόνιμο προσωπικό για τους νεοσύστατους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής και να καλύψεις ως Υπουργείο Παιδείας την αυξανόμενη ζήτηση,

ή πολύ απλά δεν επιθυμείς, δεν είναι στον αρχικό σχεδιασμό σου να εντάξεις στη ξενόγλωσση εκπαιδευτική πολιτική σου τη διδασκαλία της Ιταλικής και της Ισπανικής (Δεν λειτουργούμε με το σκεπτικό του πρώην Υπουργού Παιδείας της ΝΔ του κου Στυλιανίδη και του πρώην Πρωθυπουργού του κου Καραμανλή, ο οποίος μετά την επίσκεψη του κου Πούτιν στην Ελλάδα ανακοίνωσε και την ένταξη της διδασκαλίας της Ρωσικής γλώσσας στα ελληνικά σχολεία. Εκείνο το καλοκαιράκι είχε πραγματοποιήσει ταξίδι-αστραπή στην Ελλάδα και ο κος Θαπατέρο μαζί με τη σύζυγό του και είχε αναφερθεί στο ζήτημα της Ισπανικής γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα - Έχω χάσει το συγκεκριμένο άρθρο. Αν το βρώ θα το αναρτήσω - προσθέσω).

Ομοίως, ως Υπουργός αντιλαμβάνεσαι ότι με την εισαγωγή των νέων ξένων γλωσσών επιλογής (Ιταλική, Ισπανική), οι 1.500 μόνιμοι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 05 Γαλλικής: www.inital.gr/%CE%9D%CE%AD%CE%B1-%CE%9E%...98%CE%9C%CE%9F%CE%99 , δεν μπορούν να συμπληρώσουν το εβδομαδιαίο ωράριό τους.

Σύμφωνα πάντα με τις επιταγές του ΔΝΤ, καθώς και τις περιορισμένες πιστώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών, καλείσαι ως Υπουργός να αξιοποιήσεις όσο το δυνατόν καλύτερα το ήδη υπάρχον μόνιμο προσωπικό και στη δεύτερη ξένη γλώσσα (3.625 μόνιμους καθηγητές Γαλλικής και 1.745 μόνιμοι καθηγητές Γερμανικής). Μια δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική) θα τη μάθουν θέλουν δεν θέλουν οι μαθητές, δεδομένου ότι υπάρχει μόνιμο προσωπικό. Που λόγος για προσλήψεις και διορισμούς για πολυτέλειες και καινοτομίες (Ιταλική, Ισπανική). Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κος Βασίλης Κουλαϊδής είχε πεί σε αντιπροσωπεία καθηγητών Ισπανικής ότι υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί κλάδοι.

Επιπλέον, ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής έχει κηρύξει ανένδοτο πόλεμο στις νέες ξένες γλώσσες επιλογής (Ιταλική, Ισπανική) με τα υπομνήματά του προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: www.pasykaga.gr/gr/news2.asp?id=725 , Δεν είναι τυχαίο ότι το Υπουργείο Παιδείας γαλλοκρατείται σε νευραλγικές θέσεις - κλειδιά από μόνιμες αποσπασμένες καθηγήτριες της Γαλλικής (Διευθύντρια Υπουργού Παιδείας η κα Ευγενία Λοκανά: www.esos.gr/index.php?option=com_content...-15-36-00&Itemid=800 ). Επί Νέας Δημοκρατίας η κα Ντόρα Μπακογιάννη υπέγραψε και μνημόνιο συνεργασίας για την προώθηση της Γαλλικής γλώσσας: www.ambafrance-gr.org/france_grece/spip.php?article1340

Συν τοις άλλοις, βομβαρδίζεσαι ως Υπουργός από τις επερωτήσεις των διαφόρων βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος και των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τις επιστολές Συλλόγων Γονέων που αναμένουν στο προαύλιο τον καθηγητή - φάντασμα της Ιταλικής και της Ισπανικής, καθώς και από τις επιστολές κάποιων γραφικών που τονίζουν την ανάγκη εισαγωγής των νέων ξένων γλωσσών επιλογής (Ιταλική, Ισπανική) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τη μείωση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για τη σύσταση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ιταλικής και Ισπανικής, τη σύσταση θέσεων μόνιμων Συμβούλων ή Παρέδρων Ιταλικής και Ισπανικής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τη δημιουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο της διδακτικής της Ιταλικής και της Ισπανικής ως ξένων γλωσσών στο Ε.Α.Π, την ηλεκτρονική δήλωση της δεύτερης ξένης γλώσσας. Προσπαθούν να κλείσουν συνάντηση μαζί σου οι Σύλλογοι Καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής, καθώς και οι Μορφωτικοί Ακόλουθοι της Ιταλίας και της Ισπανίας. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά λαμβάνεις από το Συνήγορο του Πολίτη αναφορά για αυτό το θέμα υπογεγραμμένη από 178 καθηγητές της Ιταλικής και της Ισπανικής, οι οποίοι έχουν προσφύγει στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη για το θέμα της κακοδιοίκησης των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας: www.ispania.gr/eidhseis/ispanika-ekpaide...-katathesi-anaforas-

Από την άλλη πλευρά, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής καταφεύγει σε πιο δυναμικές μορφές αγώνα, διοργανώνει παραστάσεις διαμαρτυρίας εκτός του Υπουργείου Παιδείας και εμφανίζεται επανειλημμένα στα κανάλια, επιζητώντας να γίνει πράξη το σύνθημα ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ, δηλαδή ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

Ποιες είναι λοιπόν οι επιλογές σου ως ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ή τι σου προτείνουν να κάνεις οι διάφοροι γενικοί γραμματείς και φαρισαίοι για να περικόψεις τις δαπάνες και να μην διογκωθεί το πρόβλημα;
1) Καταργείς με νομοθετική ρύθμιση τους κλάδους ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής και μετατάσσεις τους 32 μόνιμους καθηγητές Ιταλικής σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Για τον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής ούτε γάτα ούτε ζημιά (ούτε ένας μόνιμος καθηγητής Ισπανικής δεν υφίσταται).
2) Καταργείς μόνο τον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής, ο οποίος δεν έχει λάβει μέρος στον Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών του 2008 και μεταθέτεις την επανασύστασή του μετά από χρόνια, όταν πλέον θα έχει προωθηθεί η διδασκαλία της Ιταλικής στο εκπαιδευτικό σύστημα και όταν θα έχουν απορροφηθεί αρκετοί καθηγητές της Ιταλικής, οι οποίοι είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους συναδέλφους τους καθηγητές της Ισπανικής. Δεν σταματάς ποτέ να σκέφτεσαι ψηφοθηρικά. Εδώ δεν μπορούμε να εντάξουμε μια ξένη γλώσσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, θα εντάξουμε δύο; Ας εντάξουμε την Ιταλική, της οποίας το τμήμα λειτουργεί από το 1965 και εν συνεχεία εντάσσουμε και την Ισπανική στο εγχείρημα της Πολυγλωσσίας.
3) Προσλαμβάνεις λίγους αναπληρωτές και ωρομισθίους Ιταλικής και Ισπανικής για τα κενά της Β’ και της Γ’ Γυμνασίου σε επιλεγμένες περιοχές και με προφορικές εντολές στους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους Διευθυντές Γυμνασίων, φροντίζεις ώστε τα τμήματα Ιταλικών και Ισπανικών της ‘Α Γυμνασίου να περάσουν στα χέρια των μόνιμων καθηγητών της Γαλλικής και της Γερμανικής για να μην έχεις τον επόμενο χρόνο τα ίδια προβλήματα .
4) Αρχίζεις και μηχανεύεσαι με ποιο τρόπο θα τροποποιήσεις την εγκύκλιο για τη δήλωση της δεύτερης ξένης γλώσσας, ώστε οι μαθητές που τυχόν επιλέξουν την Ιταλική και την Ισπανική τον ερχόμενο Απρίλιο - Μάϊο, να οδηγηθούν αναγκαστικά στη διδασκαλία της Γαλλικής και της Γερμανικής, με τη ρητή αναφορά στη νέα εγκύκλιο ότι θα ικανοποιηθεί τελικώς η επιλογή των μαθητών για τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική), για την οποία θα υπάρχει διαθέσιμο μόνιμο προσωπικό στη σχολική μονάδα.
5) Συγχωνεύεις τα υφιστάμενα ξενόγλωσσα τμήματα, με γνώμονα τη δημιουργία τμημάτων με ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο σπουδών (π.χ. Λατινογενών ή Ρωμανικών Σπουδών), ώστε μελλοντικά με την πρόσληψη ή τον διορισμό ενός ξενόγλωσσου καθηγητή να μπορείς να καλύψεις τη ζήτηση των μαθητών για περισσότερες από μια ξένες γλώσσες. Και ας μην είναι άριστο το επίπεδο των καθηγητών που θα επιχειρήσουν να διδάξουν τρείς διαφορετικές ξένες γλώσσες, έτσι και αλλιώς δεν θα πάρουν οι μαθητές το Proficiency ή το Superior από το σχολείο, από το φροντιστήριο θα το πάρουν. Δεν θα κλείσουμε δα και τα φροντιστήρια. Που θα απασχοληθούν όλοι αυτοί οι πτυχιούχοι Τουρκικών, Σλαβικών, Βαλκανικών, Ασιατικών και άλλων ΙΚΩΝ Σπουδών. Το παραμύθι της σύνδεσης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με την εκπαίδευση είναι ένα πολύ ωραίο παραμύθι.
6) Δίνεις τη δυνατότητα στους ήδη υπάρχοντες μόνιμους καθηγητές της Γαλλικής και της Γερμανικής που έχουν πτυχίο Ιταλικής ή Ισπανικής Φιλολογίας, να διδάξουν την Ιταλική και την Ισπανική γλώσσα. Αυτό ήδη είναι νόμος του κράτους.
7) Και αν τα οικονομικά του κράτους χειροτερεύσουν, δίνεις τη δυνατότητα σε όποιον φιλόλογο ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ή σε όποιο δάσκαλο έχει την επάρκεια σε Prificiency, Sorbonne, Grundstuffe, Superiore και Superior να διδάσκει και την Αγγλική, αλλά και τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική), αφού προηγουμένως προηγηθεί ένα επιμορφωτικό σεμινάριο 100 ωρών, όπως οι δάσκαλοι θα αντικαταστήσουν τους γυμναστές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=10757:ipourgeio-paideias-oi-daskaloi-tha-kanoun-kai-tous-gimnastes&Itemid=1796
8) Καταργείς τη μονιμότητα στις ειδικότητες επιλογής και προσλαμβάνεις κάθε έτος με βάση τις ανάγκες αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιους. Έτσι μπορείς να εντάξεις ακόμη περισσότερες γλώσσες στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών και να προσφέρεις περισσότερα μαθήματα επιλογής. Ανάλογα με τη ζήτηση της κάθε γλώσσας στο χρηματιστήριο γλωσσών, μπορείς κάθε χρόνο να προσλαμβάνεις ξενόγλωσσους καθηγητές από διαφορετικούς κλάδους.

Ηιspanista griego,

Αρκετά σε κούρασα και κατά καιρούς έχω κουράσει με τα λεγόμενά μου και τους φίλους και τα μέλη του www.ispania.gr ,

Με λίγα λόγια, όφειλε το Υπουργείο Παιδείας βάσει της μακροπρόθεσμης εκπαιδευτικής πολιτικής του, να συνεκτιμήσει όλους αυτούς τους παράγοντες.

Πριν δημιουργηθεί το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα (ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ), πριν αποφοιτήσουν οι πρώτοι Ωκεανογράφοι (παλιός έρωτας), οι πρώτοι καθηγητές Ισπανικής, πρέπει να προηγείται ο αναγκαίος σχεδιασμός.

Κάποια τμήματα έχουν εφαρμογή και στον ιδιωτικό τομέα, κάποια επαγγέλματα όμως, κυρίως τα καθηγητικά, τείνουν περισσότερο προς το δημόσιο τομέα, πόσο μάλλον όταν για τους απόφοιτους της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής Φιλολογίας προϋπήρξε η πολιτική των μόνιμων μαζικών διορισμών εδώ και δεκαετίες.

Επιπλέον, δεν έχω καταλάβει γιατί στην περίπτωση του γνωστικού αντικειμένου της Ισπανικής δεν δημιουργήθηκε εξαρχής το τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ μαζί με το τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α, όπως συμβαίνει με την Αγγλική, τη Γαλλική, τη Γερμανική και την Ιταλική Φιλολογία, ενώ αντιθέτως δημιουργήθηκαν το πρόγραμμα σπουδών Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού στο Ε.Α.Π και η Ειδίκευση Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και η Διδακτική της ως Ξένης του Ιονίου. Θα είχαμε λύσει προ πολλού το ζήτημα του κοινού Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ισπανικής, ή πολύ απλά οι πτυχιούχοι Ισπανικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α και του Α.Π.Θ δεν θα έβλεπαν ο ένας τον άλλο με μισό μάτι.

Κάποιοι έφαγαν από τα ευρωπαϊκά κονδύλια και ίδρυσαν τα συγκεκριμένα τμήματα. Γιατί βρε αδερφέ δεν υπάρχει κάτι το αντίστοιχο στα Γαλλικά και στα Γερμανικά, δηλαδή Γαλλική ή Γερμανική Γλώσσα και Πολιτισμός στο Ε.Α.Π, ή Ειδίκευση Γαλλικής ή Γερμανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και η Διδακτική της ως Ξένης; Γιατί στην περίπτωση του γνωστικού αντικειμένου της Ισπανικής τέτοια πρωτοτυπία και τέτοια προχειρότητα;

Kαι μη λησμονούμε ότι εκκρεμεί και η σύσταση του κλάδου ΠΕ 41 Ρωσικής και του κλάδου ΠΕ 42 Τουρκικής Γλώσσας. Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών έχουν ήδη αναρτηθεί στο: www.pi-schools.gr/ Και οι καθηγητές Ρωσικής και Τουρκικής γλώσσας έχουν το δικαίωμα διορισμού στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Χίλιες φορές λοιπόν να μην αποφασιζόταν να συσταθεί ο κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής, αν ο σκοπός τους ήταν να προσλάβουν μόνο 4 αναπληρωτές καθηγητές Ισπανικής πλήρους ωραρίου και ελάχιστους ωρομίσθιους καθηγητές Ισπανικής ανά την επικράτεια και να αφήσουν την Ισπανική εκτός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μ’αυτό τον τρόπο δεν προωθείς την Πολυγλωσσία, απλά κοροϊδεύεις τους πάντες, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ας συνεχίσουν λοιπόν οι Έλληνες να μαθαίνουν τις γλώσσες των δανειστών τους, Γαλλικά ή Γερμανικά. Αλλά εφόσον έτσι φαίνεται ότι έχουν επιλέξει οι ιθύνοντες, δηλαδή περί γλωσσομάθειας τριών κοινοτικών γλωσσών στο Νέο Λύκειο, ήτοι Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά: www.inital.gr/Άρθρα/25-Μας-Αφορούν/3740-...Ν-ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ-ΓΛΩΣΣΩΝ

,ας καταργήσουν τα υφιστάμενα τμήματα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Αυτή είναι η γνώμη μου και ας συνεχίσει να πιστεύει το Ινστιτούτο Θερβάντες ότι η Ισπανική γλώσσα θα επικρατήσει, επειδή κάθε χρόνο τα τσεπώνουν από τα πιστοποιητικά Dele. Ας μεριμνήσει το Ινστιτούτο Θερβάντες να ιδρύσει κανένα παράρτημα στη Θεσσαλονίκη, να ενισχύσει την παρουσία του και να προωθήσει την Ισπανική γλώσσα και στη Βόρειο Ελλάδα, όπως κάνει για παράδειγμα το Ινστιτούτο Guethe και το Γαλλικό Ινστιτούτο εδώ και δεκαετίες. To ζήτημα είναι αν η Ισπανική ως γλώσσα επιλογής έχει αρχίσει να επιλέγεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα από τους μικρούς μαθητές αντί της Γερμανικής και της Γαλλικής. Το ζήτημα είναι αν μια ξένη γλώσσα έχει ενταχθεί και προωθείται η διδασκαλία της στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες μιας χώρας και εν προκειμένω αν οι έλληνες γονείς έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ολοένα και περισσότερο την οικουμενικότητα της Ισπανικής γλώσσας και την οικονομική της αξία.

Φιλικά,
Νίκος
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by Mikel Lejarza Eguía.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #14463 από maria1
To παραπάνω αποδεικνύει ένα πράγμα ... στο φόρουμ δεν υπάρχει κόφτης στο μέγεθος του άρθρου !!! Δεν διαβάζεται όσο καλή πρόθεση και να έχει κάποιος.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.133 δευτερόλεπτα