Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6042 από maRion
Απαντήθηκε από maRion στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Η αλήθεια είναι ότι και στο Καποδιστριακό που πέρασα είναι λίγο σα να σπουδάζω εξ αποστάσεως, δεν έχω καθημερινή επαφή ούτε με τη σολή ούτε με τους καθηγητές, αλλά από όσα έχω διαπιστώσει είναι μια χαρά αι οι σημειώσεις και τα βιβλία και οι καθηγητές, και 2-3 άτομα που ήξεραν πράγματα και για τα 2 ή τους είπα για τη σχολή μου μου ειπαν ότι δε συγκρίνονται. ίσως το ΕΑΠ να λειτουργεί με διαφορετική νοοτροπία... Ακόμα και να βρίσκονταν στα ίδια επίπεδα και να ήταν χάλια και τα 2, θα επέλεγα το Καποδιστριακό, κι όχι μονο για το οικονομικό. Το θέμα είναι ότι εκεί δεν μπάινεις απλά με μια κλήρωση...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6043 από Juanita La Quejica
Απαντήθηκε από Juanita La Quejica στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Αν είσαι 18-19 χρόνων και δίνεις εισαγωγικές εξετάσεις, τότε σίγουρα δεν έχεις λόγο -και ίσως δεν σε πάρουν κιόλας λόγω ηλικίας- να ασχοληθείς με το ΕΑΠ και πολύ καλά κάνεις και επιλέγεις το Καποδιστριακό. Το σύστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν φύγει αρκετά χρόνια από τα θρανία, που ίσως έχουν ήδη ένα πτυχίο και θέλουν να αλλάξουν καριέρα ή να διευρύνουν τις γνώσεις τους, οπότε το μοντέλο των εισαγωγικών εξετάσεων για τα ελληνικά πανεπιστήμια (τόσο ξεπερασμένο εντωμεταξύ, παπαγαλία το 2010, αν είναι δυνατόν) δεν μπορεί να τους συμπεριλάβει και να βρεθεί κάποιος να δίνει 6 σχολικά μαθήματα παπαγαλία στα 30 του για παράδειγμα.
Θα συμφωνούσα μαζί σου σε αυτό που λες ότι στο Καποδιστριακό δεν μπαίνεις με μια κλήρωση και έτσι παίρνει ένα παραπάνω "πόντο", αν δεν ήταν τόσο χαμηλές οι βάσεις εισαγωγής για τη συγκεκριμένη σχολή. Αυτό -αν χρειαζόταν ένας σοβαρός μέσος όρος βαθμολογίας για την εισαγωγή- θα μπορούσε να πει κάτι από μόνο του, αλλά και πάλι μόνο για την αρχή.
Δεν αποτελεί κατά τη γνώμη μου εχέγγυο για μια καλή συνέχεια, πόσο μάλλον όταν είναι γνωστό πως παίρνει κανείς πτυχίο σε οποιαδήποτε ελληνική πανεπιστημιακή σχολή: διάβασμα λίγες μέρες πριν τις εξετάσεις, ίσα να συγκρατηθούν οι βασικές πληροφορίες στην μνήμη μέχρι την ώρα της κρίσης και μετά βέβαια χάνονται όλα, αφού δεν είναι αρκετός ο χρόνος και ο κόπος για πραγματική αφομοίωση των γνώσεων.
Όπως αναφέρει και η Hispanista, όσοι έχουν εμπειρίες από χώρους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εντός και εκτός Ελλάδας, η διαφορά είναι απλά δύσκολο να περιγραφεί. Αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα.

"Todos los hombres estamos hechos del mismo barro, pero no del mismo molde."
Proverbio mexicano

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6044 από maRion
Απαντήθηκε από maRion στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Το ότι στο Καποδιστριακό δεν μπαίνεις με κλήρωση δεν το είπα εννοώντας ότι αυτό του προσδίδει αυτομάτως ένα ανώτερο επίπεδο, αλλά γι αυτό που αναφέρεις, ότι δύσκολα κάποιος 30αρης θα πάρει την απόφαση να δώσει πανελλήνιες, κι έτσι καταφεύγει στο ΕΑΠ μήπως σταθεί τυχερός. Από την άλλη η βάση είναι τόσο χαμηλή επειδή δεν υπάρχει ζητηση. Δεχεται 100 άτομα αλλά τη δηλώνουν μόνο 40, επομένως μπαινουν όλοι κι ο βαθμος του τελευταίου είναι ο βαθμός της βάσης΄, δε σημαινει ομως οτι ολοι ήταν του 12. Εγώ πχ ειχα 18 και πέρασα 9η, αυτό σημαινει οτι τουλαχιστον τα 10 από τα 40 άτομα που πέρασαν είχαν πάνω από 18.
Εκτος Ελλάδας σαφως και ειναι καλύτερα. Δε θα αναφερψ το μεταπτυχιακό, αλλά όταν ειχα πάει ερασμους στην Ισπανια σε μια πόλη που δεν την ηξερα πριν πάω, σε πανεπιστημιο όχι ιδιαιτερα ξκουστό, δεν είχε καμια σχεση με την Ελλάδα κι ουτε μπορει να συγκριθεί με το καλυτερο πανεπιστημιο της χωρας όποιο κι αν ειναι αυτό.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν - 14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6045 από Maraki
Απαντήθηκε από Maraki στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Juanita La Quejica έγραψε:

Το περίεργο ξέρεις ποιό είναι maRion; Ότι οι υπεύθυνοι και των δύο τμημάτων είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, το ίδιο και οι βασικοί καθηγητές.


Αυτή η φράση σου Juanita θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει στο μυαλό όλων όταν κάνουν συγκρίσεις μεταξύ του Καποδιστριακού και του ΕΑΠ.

Έχω όμως μια απορία: τι είδους σημειώσεις και τι βιβλία δίνουν-προτείνουν στο Καποδιστριακό και πού έγκειται η διαφορετικότητα τους;
Θα το εκτιμούσα αν καποιος έδινε μια τεκμηριωμένη απάντηση.

El espíritu humano avanza de continuo, pero siempre en espiral.
Goethe
Last edit: 14 Χρόνια 5 Μήνες πριν by Maraki.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6050 από hispanista_griego
Απαντήθηκε από hispanista_griego στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Μαράκι, κάτσε να κάνουμε μια σύγκριση ως προς το παρεχόμενο υλικό. Και εγώ και εσύ, σε μερικά χρόνια θα είμαστε ΠΕ 40, Ισπανικής Φιλολογίας, είτε καθηγητές, είτε μεταφραστές, είτε ό,τι άλλο θέλει ο καθένας απ' (όλους) εμάς, που σπουδάζουμε Ισπανικα σε τριτοβάθμια σχολή.

Ας πάρουμε την Ιστορία της Ισπανίας του ΕΑΠ (ΙΣΠ 20) και να συγκρίνουμε το υλικό σας με αυτό που μας δώσαν εμάς.
Στο ΕΑΠ δίνουν αυτά τα βιβλία τα γραμμένα ειδικά για το ΕΑΠ, των οποίων ομολογώ πως την ποιότητα δε γνωρίζω. Σας δίνουν όμως μια αξιόπρεπή Ιστορία της Ισπανίας. Ως πέρισυ σας έδιναν το δίτομο έργο του Tusell, από φέτος την Historia de España toy Joseph Perez ( www.ed-critica.es/libro/historia-de-espana-978848432091 ). Ο λόγος που άλλαξε το συνοδευτικό είναι, απ' ό,τι έχω καταλάβει, ότι ο β' τόμος του Tusell είναι εξαντλημένος - το λέω γιατί έψαξα το βιβλίο και στην Αθήνα και σε ισπανικά ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία. Παίρνετε επιπλεόν και τον Atlas histórico de España y Portugal ( www.sintesis.com/catalogo/guia2.php?idArea=1&coleccion=80 ). Έτη εκδόσεων είναι και για τα δυο βιβλία το 1999. Από άποψη τιμής, κοστίζουν 33 ευρώ και 22.6 ευρώ αντίστοιχα. Και τα δυο βιβλία περιέχουν βιβλιογραφία και μπορούν να χαρακτηριστούν αξιόπιστα, τουλάχιστο όσο μου επιτρέπεται να γνωρίζω, γιατί δεν είμαι παντογνώστης. Με 55 ευρώ λοιπόν τιμή λιανικής από τον εκδοτικό οίκο, τιμή η οποία κατεβαίνει αισθητά σε μαζικές παραγγελίες, σας δίνονται δυο αξιόλογα και σχετικώς εμπεριστατωμένα βιβλία.
Στο Καποδιστριακό, έχουμε υποχρεωτικό Ισπανικό Πολιτισμό στο Α' εξάμηνό μας. Παίρνουμε ένα βιβλίο αμερικανιά, του Vicente Cantarino, Civilización y Cultura de España ( www.amazon.com/Civilizacion-y-cultura-Es.../ref=ntt_at_ep_dpi_1 ), ένα βιβλίο χωρίς βιβλιογραφία, πολύ κακογραμμένο, που δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε έναν πρωτοετή φοιτητή. Ειδικά τα κεφάλαια της τέχνης και του πολιτισμού είναι τόσο αποσπασματικά και χωρίς εξηγήσεις, ώστε αν το Ισπανικό δεν ήταν το τρίτο πτυχίο μου, ώστε να έχω κάποιες δικές μου γνώσεις από προηγουμένως, να μην ήταν δυνατό να δώσω το μάθημα. Η τιμή του είναι 80 δολάρια κανονικά και η τιμή στο amazon είναι 56.
Με το συγκεκριμένο σύγγραμμα εμείς ξεμπερδεύουμε στα γρήγορα και με ισπανική ιστορία και με ισπανικό πολιτισμό. Στο ΕΑΠ από την άλλη έχετε άλλη ενότητα πολιτισμού, και φυσικά άλλα συγγράμματα. Ανάλογες περιπτώσεις αποτελούν και άλλα μαθήματά μας, ώστε τελικά να μη μπορούμε να διαμορφώσουμε μια σοβαρή βιβλιοθήκη αναφοράς, αλλά να ξεπετάμε έτσι τα μαθήματα. Φυσικά, αν σ' ενδιαφέρει το αντικείμενο, ασχολείσαι, αλλα πόσοι τελικά το κάνουν;

Το ζήτημα δεν είναι φυσικά μόνο ζήτημα συγγραμμάτων, Νοοτροπία, φοιτητική και καθηγητική, είναι αυτή που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Προσωπικά ομολογώ ότι δεν παρακολουθώ, γιατί δουλέυω στην επαρχία και δε μπορώ να παρακολουθώ αντικειμενικά. όταν όμως και το υλικό μου είναι κακό, πόσα να κάνω μόνος μου; Δεν προσπαθώ να συγκρίνω γιατί δεν έχω την εμπειρία και των δυο σχολών για να το κάνω. Θεωρητικά όλοι όσοι παρακολουθούμε τα δυο τμήματα έχουμε ένα Β2 επίπεδο, επίπεδο που μας έχει πιστοποιήσει το Ισπανικό Ινστιτούτο Cervantes, άρα θεωρείται αντικειμενικότερο ίδως από ένα αντίστοιχο ελληνικό πτυχίο... Το πρόβλημα λοιπόν είναι συνολικότερο από βιβλία, συγγράμματα, παρακολουθήσεις κλπ, είναι πρόβλημα δομικό, τυπικών και ουσιαστικών προσόντων κλπ. Το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι σε πολλά σημεία του παθογενές, αλλά τελικά μήπως η παθογένεια αυτή μας βολεύει όλους, φοιτητές και καθηγητές, γιατί αν αλλάξει, θα μας ξεβολέψει εξίσου όλους; Θα απαιτήσει από μένα παρακολούθηση και από τον καθηγητή συνέπεια, κι αυτό μήπως τελικά δε δυμφέρει κανένα μας; Έτσι η κατηγορία όλων μας προς ένα απρόσωπο και αόρατο αλλά παντοδύναμο Σύστημα, είναι το άλλοθί μας;

Δεν ξέρω τι να πω, ζω τις καταλήψεις των μαθητών κάθε χρόνο, για ένα δωρεάν εκπαιδευτκό σύστημα χωρίς παπαγαλία, κι αν τολμήσεις να βάλεις θέμα κρίσης, μπορεί να βρεθείς και κατηγορούμενος γιατί είναι δύσκολο, την ίδια στιγμή που η κατάληψη συνεπάγεται ακόμα περισσότερες ώρες ιδιαίτερα για να παπαγαλίσω καλύτερα την ύλη μου... Ασς κατήσει καθένας τις αναλογίες με το Πανεπιστήμιο, τις εμπειρίςς του κλπ και ας αναλογιστεί πιο καθαρά... ότι απλά κανείς μα δεν είναι άμοιρος ευθυνών και τελικά είμαστε όλοι εξίσου συνένοχοι.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
14 Χρόνια 5 Μήνες πριν #6055 από FOUNTOEVAI
Απαντήθηκε από FOUNTOEVAI στο θέμα Σπουδές στο τμήμα του ΕΑΠ
Η ταπεινή μου άποψη είναι οτι στο κομμάτι του Ισπανικού-Ισπανοαμερικάνικου Πολιτισμού ένας απόφοιτος του ΕΑΠ και ένας του Καποδιστριακού έχουν λίγο πολύ τις ίδιες γνώσεις.Λόγου χάρη στο ΕΑΠ δίνεται λίγη περίσσοτερη έμφαση στην ιστορία-πολιτισμό ενώ στο Καποδιστριακό λίγη παραπάνω στην Λογοτεχνία σε σχέση με το ΕΑΠ.Το μειονέκτημα του Ανοικτου Πανεπιστημίου έγκειται στα μαθήματα εφαρμοσμένης γλωσσολογίας-διδακτικής τα οποία απουσιάζουν απο το πρόγραμμα σπουδών.Οι υπεύθυνοι έχουν δεσμευτεί για την αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών μας κάποια...στιγμη!!!!Ήθελα επιπλέον να συμπληρώσω οτι όπως και σε κάθε σχολή υπάρχουν καθηγητές Κορυφή αλλα και άλλοι λιγότερο καλοί.Ειλικρινά δεν πιστεύω όμως οτι είναι τόσο χαμηλό το επίπεδο των σπουδών μιας και είναι αρκετά δύσκολο να αποφοιτήσεις με αυτές τις ατέλειωτες υποχρεωτικές εργασίες στα Ισπανικα!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 1.883 δευτερόλεπτα