Ισπανικη φιλολογια στην Θεσσαλονικη

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #17621 από hispanista_griego
Βρε παιδιά έχουμε καταλάβει τι συζητάμε; ΕΑΠ, 100 θέσεις, Καποδιστριακό 100 που μόνο πέρισυ καλύφθηκαν όλες (120 συγκεκριμένα) και Ιόνιο, το οποίο μόλις εντάχθηκε στον κλάδο ΠΕ 40. Να ανοίξει και στη Θεσσαλονίκη; Να κάνει τι; Από τη μια ακούω φωνές εδώ μέσα για άνεργους πτυχιούχους κλπ και θα ανοίξει και νέο τμήμα; Ή να ανοίξει τμήμα για να ικανοποιήσει πρόσκαιρα τη Βόρεια Ελλάδα και μετά από λίγο να κλείσει; Κι επιπλέον πόσα διδακτορικά περί Ισπανίας ή Λατινικής Αμερικής υπάρχουν; Εδώ της Αθήνας δε μπορεί να βγάλει μαθήματα κι έχουμε μείνει μόνο σε μαθήματα τύπου "Ισπανική Λογοτεχνία Ι" και μερικά επιλεγόμενα κουτσά στραβά, που ευτυχώς μπήκαν από φέτος με χίλιες δυσκολίες. Να φτάσουμε να κάνει διδάσκει στην Ισπανική στη Θεσσαλονίκη ο Τουρκολόγος και ο Σλαβολόγος τα υποχρεωτικά όπως γίνεται σε άλλα παρεμφερή τμήματα;
Και για να μην ακούσω την αντίρρηση, κι εγώ από μακρυά βγάζω τη σχολή και με εμποδίζουν τα συχνά απαγορευτικά στο Αιγαίο, αναγκάζοντάς με πολλές φορές να έχω πληρώσει αεροπλάνα. Κι αν όταν ξεκίνησα σκεφτόμουν τη μετάταξη, τώρα πια ούτε λόγος για απόσβεση κλπ.
Όσο για την ένωση σε τμήμα Λατινογενών Γλωσσών, προτείνω κάτι ακόμα καλύτερο: Σχολή ινδοευρωπαϊκών γλωσσών, να βάλουμε μέσα και τις αγγλοσαξωνικές, και τις σλαβικές για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία... Κατάντια... αλλά πρέπει καλώς ή κακώς να είμαστε ρεαλιστές.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #17625 από Mikel Lejarza Eguía
hispanista_griego,

Η Ειδίκευση Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και η Διδακτική της ως Ξένης του ΤΞΓΜΔ φέτος έδινε 50 θέσεις.

Παρόλο που ως Θεσσαλονικιός θα ήθελα πολύ να ιδρυθεί τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ και την τελευταία φορά που είχα συζητήσει γι'αυτό το θέμα με τον Πρόεδρο του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ μου ανέφερε, ότι ενώ τον είχε διαβεβαιώσει ο Πρόεδρος του Σ.Α.Π.Ε για την έγκριση της μετονομασίας του τμήματος της Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ σε τμήμα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ, το θέμα αιφνιδίως πάγωσε εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας.

Θα ήθελα να σε ρωτήσω, δεδομένου ότι εργάζεσαι σαν μόνιμος εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση, αν εκτιμάς ότι ο νεοσύστατος κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής έχει μέλλον, δηλαδή αν θεωρείς ότι η προϋπόθεση της οργανικής θέσης στη φετεινή Υπουργική Απόφαση θα ισχύσει πρόσκαιρα, μέχρι να ξεπεραστούν τα οικονομικά προβλήματα,

ή πιστεύεις ότι ποτέ η Ισπανική γλώσσα δεν θα ενταχθεί ισότιμα μαζί με τη Γαλλική και τη Γερμανική γλώσσα στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #17984 από despi
Καλημέρα σε όλους!
Αρχικά να σας πω πως το 1999, χρονιά που πρωτολειτούργησε το τμήμα στην Αθήνα, το γεγονός αυτό είχε αποτελέσει μεγάλη έκπληξη γιατί είχε ήδη γίνει προεργασία από τους του ΑΠΘ ώστε το τμήμα να λειτουργήσει εκεί. Λόγω του ότι υπήρχε τμήμα ιταλικής εδώ και πολλά χρόνια στη Θεσ/νίκη (και γιατί ήθελαν να βολέψουν κάποιους στην Αθήνα θα προσθέσω εγώ όπως και πολλοί άλλοι...ο κόσμος το έχει τούμπανο...κι εμείς...μιλάμε για τμήματα ΑΕΙ που λειτουργούν με 30 και 40 και 50 φοιτητές τη χρονιά αντί των 130 που ζητούσαν εδώ και 1 δεκαετία) απόφασίστηκε τελικά το τμήμα να λειτουργήσει στην Αθήνα, έτσι απλά για την ιστορία... αν τα συμφέροντα που κρατάνε το τμήμα στην Αθήνα επιτρέψουν το αντίθετο....θα δούμε και τμήμα στη Θεσ/νίκη. Παρεπιπτόντως γνωρίζετε πως απόφοιτοι της ιταλικής της Θεσ/νίκης επειδή παρακολουθούν κάποια μαθήματα στα ισπανικά θεωρούν τον εαυτό τους καθηγητές ισπανικών και διδάσκουν σε φροντιστήρια και κάνουν ιδιαίτερα....το αποτέλεσμα σκοτώνει φυσικά!

Κατά δεύτερον αυτό που δεν καταλαβαίνω και συγχωρέστε με που δεν μπορώ ακόμη να το καταλάβω είναι το τί ακριβώς θέλουμε....
Από τη μία να γίνουν τμήματα για να μάθουν όσοι επιθυούν ισπανικά και όσοι αγαπούν αυτή τη γλώσσα να τη γνωρίσουν καλύτερα (μη δουλευόμαστε...αν αγαπάς τη γλώσσα υπάρχουν 1.000.000 τρόποι για να τη μάθεις και μέσα σ' αυτούς δεν είναι σίγουρα τα τμήματα των ΑΕΙ στη χώρα μας- Βγαίνουν δικοί μας απόφοιτοι στην Ισπανία για μάστερ και γελάει ο κάθε πικραμένος.... ψάχνουν μεταφραστές για να τους πληρώσουν τη μετάφραση των εργασιών τους...μιλάνε και όλοι από κάτω γελάνε και άλλα τέτοια ανατριχιαστικά που έιχα τη χαρά να ζήσω από κοντά). Λοιπόν, για να συνεχίσω....από τη μία επιθυμούμε να ανοίξουν τμήματα και να μάθουμε έτσι καλύτερα την ισπανική και από την άλλη τα βάζουμε με το εκάστοτε Υπουργείο γιατί μετά δεν προβλέπει θέσεις.... Γιατί είπε ποτέ ότι θα το έκανε????????? όσοι είχαν πτυχίο Ισπανικής ήλπιζαν ότι θα γίνει κρίνοντας από τις άλλες γλώσσες. Και μη συγκρίνετε τα ισπανικά με τα ιταλικά καθόλου γιατί, αν μου επιτρέπετε, απόφοιτοι της ιταλικής υπάρχουν εδώ και πάραααααααα μα πάρααααααα πολλά χρόνια και ξέρουν πολύ καλά να υπερασπίζονται τα δικαιώματα τους..... οι της Ισπανικής, πολύ νεότερος κλάδος.... ακόμη ασχολούνται με το ποιός τελικά θεωρείται πιο καθηγητής ισπανικών από τον άλλο...όχι εγώ είμαι του ΕΑΠ κι εσύ είσαι του ΕΚΠΑ κι αυτός είναι από Κέρκυρα κι αυτοί έχουν Superior..... κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει ποτέ....έχω πετύχει τέτοιου είδους αψημαχίες σε σεμινάριο της ΑΣΠΕ και δεν ήξερα αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω.... Κατά την προσωπική μου ταπεινή άποψη ο δρόμος είναι μακρύς....
Πολύ καλημέρα μας!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #18021 από hispanista_griego
@ Morgan,

δυστυχώς, κανένας δε με παίρνει τηλέφωνο στο σχολείο να μου ανακοινώσει αν τα Ισπανικά θα μπουν στο ΑΣΕΠ κλπ κλπ. Η ηγεσία του υπουργείου συνήθιως μας στέλνει μια εγκύκλιο, η εφαρμογή της οποία έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη μια εβδομάδα πριν... Μην έχεις την αυταπάτη ότι ρωτά κανένας του μόνιμους εκπαιδευτικούς αν θα πρέπει, αν θέλουν, αν εγκρίνουν κλπ, το να μπουν τα Ισπανικά, να βγει η Χημεία, να αυξηθούν οι ώρες των Αρχαίων, να μειωθούν τα Καλλιτεχνικά κλπ... Δεν εκτιμώ τίποτα, δεν ξέρω τίποτε περισσότερο από κανένας μας εδώ, απλά βλέπω ή τουλάχιστον προσπαθώ να ανασυστήσω μια συγκεκριμένη λογική του υπουργείου στην παρούσα φάση...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #18022 από hispanista_griego
@ despi,

Σύμφωνώ με πολλά απ' όσα λες... Δυστυχώς το ποιος ειναι καλύτερος, ο κάτοχος Superior, ο ΕΚΠΑ, ο ΕΑΠ ή αν κάποια στιγμή γίνει ο ΑΠΘ, είναι ζήτημα προσωπικών συμφερόντων του καθενός.... Ακόμα πιο δυστυχώς, μπορεί ένας κάτοχος Superior να είναι πολύ καλύτερος από μένα που εντός λίγων μηνών θα είμαι απόφοιτος, ενώ μπορεί κι ένας του ΕΑΠ να ειναι εξαιρετικά καλός. (έχω γράψει πολλές φορές περί αυτού σε άλλες δημοσιεύσεις εδώ).
Το κακό ειναι ότι πάλι βλέπω έναν ανταγωνισμό ανάμεσα σε πανεπιστήμια και πόλεις, ανάμεσα σε Βόρεια και Νότια Ελλάδα και έρχομαι λοιπόν στο ψευτοδίλημμα να συμπληρώσω. Γιατί ο Αλεξανδρουπολίτης να πρέπει να κάνει 400 χιλιόμετρα για να σπουδάσει Ισπανικά στη Θεσσαλονίκη; Να γίνει μια Ισπανική και στην Αλεξανδρούπολη. Έπίσης στην Κρήτη, για να μην ανέβουν με τα τρακτέρ κι αποκλείσουν τον Πειραιά κλπ κλπ κλπ, ας κάνουμε ένα Ισπανικό στο Τυμπάκι, έχει κι αυτό πάνω από 10000 κατοίκους και δικαιούται ένα δυσλειτουργικό ΑΕΙ για να ενισχυθεί η ντόπια επένδυση σε καφετέριες...
Κανένας, απ' όλους όσοιυς γράφουμε εδώ, εμού συμπεριλαμβανομένου δεν έχει καταλάβει ότι είμαστε σε τραγική κατάσταση και σε λίγο δε ξέρουμε αν θα διασωθούν άλλα κι άλλα τμήματα, ώστε να ασχολούμαστε με την Ισπανική; Δεν το λέω υποτιμητικά, πριν σπεύσουν όλοι να πέσουν πάνω μου, αλλά εδώ ειναι ανοργάνωτο το ένα και μοναδικό πλήρες κι ανεξάρτητο τμήμα, μας παίρνει σε αυτές τις καταστάσεις να γίνει και δεύτερο; Αν μπειτε στην ιστοσελίδα της Κέρκυρας, τα Ισπανικά, (Ιστορίες κλπ) τα διδάσκει άνθρωπος με διδακτορικό άσχετο, απ' όσο λέει στο cv του.
Τμήματα τμήματα τμήματα, για να ικανοποιηθεί το Χ, Ψ βουλευτίσκος και ιδιοκτήτες καφετεριών, οδήγησαν το πανεπιστημιακό τοπίο στην Ελλάδα να γίνει όπως ειναι και τώρα να πρέπει να συμμαζευτεί για όλα τα λάθη του παρελθόντος... και ποιος θα την πληρώσει; Τα παιδιά που με αγωνία περιμένουν να γίνουν φοιτητές και αμφιβάλλω για το πότε θα μπουν σε αμφιθέατρο -αν τελικά ισχύουν οι απειλές των πανεπιστημιακών- όσοι ειναι μέσα και περιμένουν να πάρουν πτυχίο, να ξεμπερδεύουν, να δουν, ως νεώτεροι από μένα, τι θα κάνουν στη ζωή τους και φυσικά όλοι αυτοί που θα πρέπει να σπουδάσουν εδώ, γιατί δεν έχουν να φύγουν έξω, που δε θα κινδυνεύουν με καταλήψεις, απεργίες, συγχωνεύσεις, ασυντόνιστες καταστάσεις κλπ... Ξέρω despi ότι δεν απαντησα τελικά σε σένα, αλλά με πήρε ο μονόλογος... αλλά αντί να κοιτάξουμε τι θα περισώσουμε, κοιτάμε αν θα αποκτήσουμε κι άλλα ΑΕΙ Ισπανικών...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν - 12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #18025 από Mikel Lejarza Eguía
Ως Θεσσαλονικιός θα ήθελα να δημιουργηθεί τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ
με μια όμως προϋπόθεση,

ότι πρωτίστως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα συνεργαζόταν στενά με τον Πρόεδρο του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ που επιθυμεί τη μετονομασία του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ σε τμήμα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ,

ώστε το νέο τμήμα να δημιουργηθεί βάσει ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας να εντάξει σταδιακά την Ισπανική γλώσσα σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ.

Όσο για το ποιος/ποια είναι ο καλύτερος/καλύτερη να διδάξει την Ισπανική γλώσσα, αυτό είναι ένα ζήτημα υποκειμενικό που δεν μπορεί να απαντηθεί επιδεικνύοντας τίτλους και χαρτιά από το ένα ή το άλλο ίδρυμα. Άλλωστε οι τίτλοι και τα χαρτιά είναι μόνο για τις διαδικασίες του Α.Σ.Ε.Π. και για όσους επιθυμούν να διοριστούν στη δημόσια εκπαίδευση. Κάποιοι/κάποιες μπορεί να είναι φανταστικοί καθηγητές/τριες και με Superior.

Μέχρι πρότινος το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα Ισπανικής είχε και συνεχίζει να έχει το δικό του Σύλλογο Αποφοίτων - Πτυχιούχων (το Ε.Α.Π έχει και Σύλλογο Φοιτητών) πλήν της Ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του Ιονίου, τη στιγμή που θα έπρεπε αμέσως μετά τη σύσταση του κλάδου ΠΕ 40 Ισπανικής να δημοιυργηθεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Π.Ε. Ευτυχώς που αυτό σύντομα θα αλλάξει, ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΒΛΗΘΕΙ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
Last edit: 12 Χρόνια 8 Μήνες πριν by Mikel Lejarza Eguía.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.198 δευτερόλεπτα