Προβλήματα με τα ισπανικά στην ελληνική εκπαίδευση

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14435 από hispanista

nena8 έγραψε:

hispanista έγραψε: Καταρχάς, όταν χρήματα που έπρεπε να επενδυθούν στην εκπαίδευση κόβονται χωρίς εναλλακτική, ναι, μας αφορά.Συνεχίζοντας, κι εγώ στο ΕΚΠΑ σπούδασα κι ένας θεός ξέρει πόσες αλλαγές χρειάζεται το τμήμα ξεκινώντας (κατα τη γνώμη μου) απο την κατάρτιση του προσωπικού.Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτομάτως κατάργηση του τμήματος αλλά προσπάθεια βελτίωσης.Η κατάργηση πανεπιστημιακών και τεχνικών τμημάτων έπρεπε να είναι η έσχατη λύση όταν (όπως οφείλουν) εξαντληθούν όλα τα περιθώρια βελτίωσης και όχι πριν καν ξεκινήσουν!Τώρα για την ισπανική φιλολογία συγκεκριμένα - και γι' αυτό πέφτει (δυστυχώς ) το βάρος στους υπεύθυνους του τμήματος- το πιο απλό θα ήταν να ζητηθεί ενδοπανεπιστημιακά να ακολουθήσουν το πρόγραμμα της αγγλικής φιλολογίας ως υπόδειγμα, κατα το οποίο στα τελευταία έτη γίνεται διαχωρισμός της ειδικότητας που θέλει να ακολουθήσει κάποιος-μετάφραση/διδακτική.Προφανώς όλοι οι πτυχιούχοι έχουν τα ίδια δικαιώματα στο δημόσιο αλλα στην ελεύθερη αγορά είναι πιο συγκεκριμένα τα πράγματα.Όσων αφορά τους εργοδότες και πώς μας αντιμετωπίζουν (μεταφραστές ή φιλολόγους) το μόνο που μας διαχωρίζει είναι κάποιο μεταπτυχιακό ή σεμινάρια μετάφρασης και η προϋπηρεσία.Εξάλλου δεν ανήκει στο τμήμα μετάφρασης και διερμηνείας η ισπανική γλώσσα (δεν έχω καταλάβει ακόμα τι ισχύει για το ιόνιο) ούτε διδάσκεται στη σχολή ξεναγών, οπότε και η απαίτηση του εργοδότη (καλώς ή κακώς) είναι ανάλογη με την προσφορά.
Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι το βάζω -δεν βάζω γλώσσα επιλογής.Θα προτιμούσα απο την αρχή να έλεγαν: ''ναι, μπαίνουν κανονικά ή όχι μπορεί να βάλω και ολλανδική φιλολογία άμα γουστάρω στο πανεπιστήμιο αλλά σε σχολεία ξεχάστε το.'' ίσως να ήταν και καλύτερα έτσι για να ζορίσουν τα πράγματα μέσα στη σχολή και να άλλαζε κάτι.Πάντως την εύκολη λύση, λέξη-κλισέ ''λουκέτο'' δεν την υποστηρίζω...


nena8, εγώ δε σπούδασα στο ΕΚΠΑ. Δεν ξέρω τι ισχύει για σας. Νομίζω τα προβλήματα των σχολών μας εντοπίζονται εύκολα. Προκειμένου μια κακή κατάσταση να διαιωνίζεται και να βγάζει σε αδιέξοδο χρόνια τώρα, χωρίς καμία ουσιαστική βελτίωση, προτιμώ να πάψει να υφίσταται, αυτό λέω. Αυτά τα χρήματα ας επενδυθούν πάλι στην εκπαίδευση σε κάτι πιο χρήσιμο, δε λέω το αντίθετο. Δεν περιμένω όλοι να συμφωνήσουν, αλλά εκφράζω την άποψή μου, και είμαι 100% σίγουρη γι' αυτό που υποστηρίζω και ξέρω το γιατί.


Uno es capaz de lograr lo que sea, si su entusiasmo no tiene límites.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14436 από nena8
Συμφωνούμε οτι διαφωνούμε λοιπόν...αλλά για καλό σκοπό :) :p

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14437 από hispanista

nena8 έγραψε: Συμφωνούμε οτι διαφωνούμε λοιπόν...αλλά για καλό σκοπό :) :p


Ας το θέσουμε έτσι, λοιπόν. :)

Uno es capaz de lograr lo que sea, si su entusiasmo no tiene límites.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14438 από maria1
Θα έλεγα να φύγουμε απο τον μικρόκοσμο μας και να δούμε ότι τα 3-4 τελευταία χρόνια μπαίνουν φοιτητές στο ΕΚΠΑ βλέποντας την ζήτηση των ισπανικων και την εισαγωγή τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φέτος μπήκαν στατιστικά οι περισσότεροι απο κάθε άλλο χρόνο.

Αυτοί οι φοιτητές μπαίνουν με άλλες συνθήκες και θα βρούν άλλες όταν αποφοιτήσουν.
Αυτοί ναι ξεγελάστηκαν.
Πολλοί έχουν συνηθίσει σε αυτόν τον τρόπο ζωής (φροντιστήριο ιδιαίτερο μετάφραση) άλλοι οι περισσότεροι έχουν ως σκοπό την τάξη (αυτό τους γεμίζει ψυχικά) και κάποιο ιδιαίτερο.

Σήμερα κυκλοφόρησε άρθρο στο βήμα για το νέο λύκειο
www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&art...2/2011#ixzz1DGS48R5A

απο το οποίο κράτησα αυτό το κομμάτι που δείχνει προθέσεις των διοικούντων.

Γλωσσομάθεια σε επίπεδο τριών κοινοτικών γλωσσών και ισότιμη αντιμετώπιση της υλικής επένδυσης με την επένδυση σε κατάρτιση.

Λέτε αυτές οι γλώσσες να είναι τα Αγγλικά Ιταλικά και Ισπανικά ? Μάλλον όχι

Μάλλον Αγγλικά Γαλλικά Γερμανικά.

Επίσης αν οι μαθητές στο σχολείο και οι καθηγητές είναι πολλοί, τόσο περισσότερα παιδιά θα πηγαίνουν φροντιστήριο και τόσο περισσότερα θα κάνουν ιδιαίτερα και στο μέλλον θα μιλάνε ισπανικά (αυτό λέω εγώ ανάπτυξη της γλώσσας).

Οι καθηγητές ισπανικών είναι λίγοι και κάθονται στο συνεφάκι τους (οι καθηγητές ιταλικών απο το 1965 έχουν δει όλα τα παρακάτω), αν όμως οι μαθητές μειωθούν και οι απόφοιτοι συνεχίσουν να βγαίνουν με τον ίδιο ρυθμό (απο Αθήνα Κέρκυρα ΕΑΠ και όπως εύχονται κάποιοι στο μέλλον και Θεσ/νικη) τότε θα αρχίσει ο ένας καθηγητής να στρεφέτε εναντίον του άλλου και οι τιμές των ιδιαίτερων να κατρακυλλούν. Ο χρόνος δεν είναι πολύς, αυτή η κατάσταση θα έρθει σύντομα πολύ σύντομα. Θα δείτε στις εφημερίδες τιμές σε άλλες γλώσσες με 9-10 ευρώ/ώρα.

Απο όσο γνωρίζω ο ΠΑΣΠΙΦ και ΕΑΠ είναι προσανατολισμένοι στον δημόσιο χαρακτήρα της διδασκαλίας της ισπανικής και αυτό υποστηρίζουν για να υπάρχει μέλλον για τους καθηγητές Ισπανικών είτε έχουν αποφοιτήσει είτε όχι (τα ιδιαίτερα αρχίζουν νωρίτερα).
Last edit: 11 Χρόνια 7 Μήνες πριν by maria1.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14439 από Mikel Lejarza Eguía
Κράτα το μόνο, γιατί φοβάμαι ότι θα δωθεί ευκαιρία στο μέλλον για να το ξαναβάλω, είτε εγώ είτε κάποιος άλλος από τα άλλα μέλη των συλλόγων, που αρέσκεται τόσο να επιτίθεται ο Morgan.

Juanita La Quejica,

Δεν επιτίθεμαι σε όλα τα μέλη των Συλλόγων, όπως θεωρείς εσφαλμένα.

Επικοινωνώ τηλεφωνικά και με την Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Αποφοίτων Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ και με μέλος από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αποφοίτων Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ, αλλά και με μέλος από το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ.

Eπιπλέον, είναι φίλος μου ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής, ο οποίος είναι και πολύ καλός φίλος της Κα-Χρι.

Η επιθετική μου στάση οφείλεται σε πρόσωπα και πράγματα που δεν γνωρίζεις.


ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΗ!!!!
Παρόλο που κινδυνέυω να με ξαναπιάσει στο στόμα του... φευ, το διακυνδυνεύω ωστόσω. Ας είναι.
Κα-Χρι

Ka-Xri,

Σε παρακαλώ να σταματήσει εδώ η προσωπική μας αντιπαράθεση.

Ας κοιτάξουμε από εδώ και στο εξής να συνυπάρξουμε σε ένα κοινό Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής, όλοι οι καθηγητές Ισπανικής, είτε προέρχονται από το Ε.Κ.Π.Α, είτε από το Ε.Α.Π, είτε από το Ιόνιο.

Δεν είναι αργά να ανοίξει εκ νέου η υπόθεση που βρίσκεται στο αρχείο του Συνηγόρου του Πολίτη: www.ispania.gr/eidhseis/ispanika-ekpaide...-katathesi-anaforas- με νέες καταγγελίες και αυτή τη φορά να ενημερωθούν και τα μέλη του ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ, ώστε να στηρίξουν με τις υπογραφές τους την κίνηση αυτή. Ο Δημήτρης το έχει προτείνει αυτό και έχει ενημερωθεί και ο Γιώργος. Επιπλέον, θα μπορούσε το θέμα της καταστρατήγησης των εγκυκλίων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα να αποτελέσει και αντικείμενο του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών της Δημόσιας Διοίκησης.


Είμαι κατά της κατάργησης!...Πιστεύω είναι λάθος να λέμε ή σε σχολείο ή πουθενά.Δεν μας εξαπάτησε κανένας (τουλάχιστον μέχρι ν'αρχίσει το ''πάρτυ'' με τα σχολεία) .Οταν ξεκίνησα τις σπουδές μου το 2003 δεν είχα ακούσει κατι για εισαγωγή στα σχολεία και εξαρχής είχα σκοπό να ασχοληθώ με τον ιδιωτικό τομέα ή τη μετάφραση 'οπως οι συμφοιτητές μου και υποθέτω και οι προηγούμενοι εισακτέοι.Ξεκινήσαμε κάποιοι με αγάπη για τη γλώσσα άλλοι για να επωφεληθούν το πτυχίο (μόρια, μισθολογικά κτλ.) και ο καθένας θα έθετε αργότερα, σε εφαρμογή τις γνώσεις του όπως νόμιζε..Το να θεωρείται μοναδικός σκοπός των σπουδών ο διορισμός σε δημόσιο σχολείο είναι καταστροφικό για το ίδιο το αντικείμενο.Πάρτε ως παράδειγμα τους αποφοίτους των καλών τεχνών που ξεκινούν καλλιτέχνες και αποφοιτούν δημόσιοι υπάλληλοι (εννοώ σε νοοτροπία).Στο κάτω κάτω δεν θα τους κάνω και τη χάρη να φωνάζω να κλείσουν σχολές ωστε να φάνε οι πολιτικοί και οι παρατρεχάμενοί τους περισσότερα!

nena8,

Eν μέρει έχεις δίκιο. Είναι λάθος να θεωρείται ως μοναδικός σκοπός ο διορισμός στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά από τη στιγμή που ως Υπουργείο Παιδείας δίνεις το δικαίωμα διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση στους αποφοίτους της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής Φιλολογίας, οφείλεις να δώσεις το δικαίωμα διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση και στους αποφοίτους της Ιταλικής και της Ισπανικής Φιλολογίας, αλλά και στους αποφοίτους του τμήματος Σλαβικών Σπουδών, των Τουρκικών Σπουδών και των Ασιατικών Σπουδών.

Μπορείς να μου εξηγήσει κάποιος γιατί στο πρόγραμμα σπουδών του Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός στο Ε.Α.Π δεν έχει συμπεριληφθεί ακόμη μάθημα Παιδαγωγικών και Διδακτικής με μια επιπρόσθετη θεματική ενότητα, όταν εδώ και πολύ καιρό ο Συλλογος Φοιτητών και Αποφοίτων Ισπανικής του Ε.Α.Π έχει ζητήσει επανειλημμένα από την ακαδημαϊκή υπεύθυνο την αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών.

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί δημιουργήθηκε το πρόγραμμα σπουδών Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμος στο Ε.Α.Π, καθώς και η Ειδίκευση Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και η Διδακτικής της ως Ξένης στο Ιόνιο; Στο πρόφατο παρελθόν οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων δεν είχαν επαγγελματικα δικαιώματα. Γιατί; Το Ε.Α.Π όμως ζητούσε 600 ευρώ τη θεματική ενότητα. Σε άλλα ανοιχτά πανεπιστήμια του εξωτερικού (UNED) το κόστος είναι κατά πολύ μικρότερο.

Για ποιο λόγο δεν δημιουργήθηκε εξαρχής Ισπανική Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη στο Α.Π.Θ και δημιουργήθηκαν τα τμήματα Ισπανικής στο Ε.Α.Π και στο Ιόνιο; Η Αγγλική, η Γαλλική και η Γερμανική Φιλολογία έχουν τμήματα στην Αθήνα στο Ε.Κ.Π.Α και στη Θεσσαλονίκη στο Α.Π.Θ.

Στο τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ε.Α.Π συνεχίζουν να έχουν προβλήματα οι απόφοιτοι των προγραμμάτων σπουδών Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό και Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.
Γιατί;

Αυτό που συμπεραίνω είναι ότι την τελευταία εικοσαετία στην Ελλάδα δημιοργήθηκαν πάρα πολλά τμήματα με εξειδικευμένο γνωστικό αντικείμενο. Βολεύτηκαν κάποιοι κομματικοί φίλοι - πανεπιστημιακοί καθηγητές και εδώ και πολλά χρόνια καθυστερούσε η έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Καλύτερα λοιπόν να συγχωνευθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα της Γαλλικής, της Ιταλικής και της Ισπανικής (π.χ. τμήμα Λατινογενών - Ρωμανικών Γλωσσών και Σπουδών), ώστε το Υπουργείο Παιδείας να διορίζει αντί για 3 μόνιμους εκπαιδευτικούς Γαλλικής, Ιταλικής και Ισπανικής 1 μόνιμο εκπαιδευτικό, ο οποίος θα μπορεί να διδάσκει και τις 3 γλώσσες (Γαλλική, Ιταλική, Ισπανική).

Ούτε η καθηγήτρια των Γαλλικής θα αναγκάζεται να συμπληρώσει το εβδομαδιαίο ωράριο των 23 ωρών σε 3 και 4 διαφορετικές σχολικές μονάδες, ούτε οι πιστώσεις του Υπουργείου Οικονομικών θα πονοκεφαλιάζουν την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει πιστώσεις για 5 διαφορετικούς ξενόγλωσσους κλάδους (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) για τη δεύτερη ξένη γλώσσα, ούτε κάποιοι ξενόγλωσσοι καθηγητές λόγω της πτώσης της ζήτησης (π.χ. της Γαλλικής) δεν θα έχουν αντικείμενο και θα κάνουν γραμματειακή υποστήριξη.

Θα μπορούσε ο μελλοντικός μαθητής να επιλέγει από ένα κύκλο ρωμανικών γλωσσών (Γαλλική, Ιταλική, Ισπανική, Πορτογαλική), ένα κύκλο γερμανικών-τευκτονικών γλωσσών (Γερμανική, Ολλανδική, Σουηδική), ένα κύκλο σλαβικών γλωσσών (Ρωσική, Σερβική, Βουλγαρική)

Από τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προωθήσει τη Πολυγλωσσία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, οφείλει να επανασχεδιάσει τα υφιστάμενα προγράμματα σπουδών των ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών τμημάτων δημιουργώντας πιο ευέλικτα προγράμματα σπουδών, τα οποία θα καλύπτουν ένα ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο (π.χ. Ισπανικών και Πορτογαλικών Σπουδών).
Last edit: 11 Χρόνια 7 Μήνες πριν by Mikel Lejarza Eguía.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #14441 από nena8
:wall: Δυο φορές έγραψα κείμενο και κατα λάθος το έσβηνα!:wall:

Η περίληψη ήταν οτι νομίζω πως θα είναι μόνο οικονομική η ένωση των τμημάτων και δυστυχώς δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον για την ποιότητα των σπουδών ή την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων....
:S Και τα είχα γράψει τόσο ωραία αυτά που έσβησα...:-(

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.141 δευτερόλεπτα