Καταργείται η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Νέο Λύκειο

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16204 από valina
γερμανόγωνα και αγγλόφωνα σχολεία.... μου θυμίζει λίγο σχολή καλογραιών... δηλαδή αποφασίζουμε και διατάζουμε τα παιδιά του σχολείου Α να μάθουν γερμανικά και του Β γαλλικά... οταν έρθει η ώρα να πάει η δικιά μου σχολείο, θα προσπαθήσω να πάρει απαλλαγή! φτάνει που μαθαίνουμε αγγλικά "γιατί πρέπει" θα μας επιβάλλουν και τη 2η ξένη γλώσσα; αμαν πια!

οσο για το αν θα μπορούσαν να διδάσκονται παιδαγωγικά στο ΕΑΠ, και πόσο είναι εφικτό... αν θυμάμαι καλά είναι ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ η κατοχή πτυχίου επιπέδου Β2 για να εισαχθείς στο πρόγραμμα... και κατα τη διάρκεια των 2 πρώτων ετών παρακολουθεί κανέις 3 ενότητες βελτίωσης των ισπανικών απο τις οποίες μόνο η τελευταία είναι πραγματικά χρήσιμη... αν αντικαθίσταντο οι 2 πρώτες ενότητες των ισπανικών, θα είχαμε 2 ενότητες παιδαγωγικών ετήσιας διάρκειας, που θα κάλυπταν ανενετότατα (και με το παραπάνω) την ύλη που περιλαμβάνουν τα προγράμματα παιδαγωγικής επιμμόρφωσης (που οδηγούν σε παιδαγωγική επάρκεια)της ΑΣΠΕΤΕ. Εκτος απο τις πρακτικές διδασκαλίες βεβαια... Τωρα το ΓΙΑΤΙ δεν γίνεται αυτό... Γιατί προφανως κάποιοι ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ. Τροποι υπάρχουν. Γιατί, εφοσον οι φοιτητες του ΕΑΠ δε διδάσκονται παιδαγωγικά στο ΕΑΠ, δεν υπάρχει πρόβλεψη να συμπεριλαμβάνονται στα προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΕΤΕ;Εγω ολοκληρώνω ενα τέτοιο πρόγραμμα σε ενα μηνα, μεσω του άλλου πτυχίου που είχα. Υπάρχει κόσμος απο ενα σωρό ειδικότητες. Γιατί όχι και απόφοιτοι του ΕΑΠ; Δεν είναι και τόσοι πολλοί (σε σύγκριση εννοώ με όσες ειδικότητες προβλέπεται να εισάγονται στο πρόγραμμα αυτό). Αλλά βέβαια κάποιοι δεν θέλουν να παραδεχτούν το λάθος τους - οτι σχεδίασαν στο ποδάρι ενα ολόκληρο προπτυχιακό προγραμμα - και δε δείχνουν και καμία πρόθεση να το διορθώσουν...

Al brillar un relámpago nacemos
y aún dura su fulgor cuando morimos;
¡tan corto es el vivir!
La Gloria y el Amor tras que corremos
sombras de un sueño son que perseguimos;
¡despertar es morir!
(Gustavo Adolfo Bécquer, Rima LXIX)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16214 από Mikel Lejarza Eguía
valina,

Συμφωνώ και επαυξάνω με τη δυνατότητα της απαλλαγής από τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική).

'Oσο για το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός του Ε.Α.Π προτείνω να αποστείλλουμε, όσοι είμαστε απόφοιτοι, ομαδική επιστολή ζητώντας άμεσα την αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών.

Επιπλέον, θα παρακαλούσα το νέο Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Π.Ε. να θέσει το θέμα της αναδιάρθρωσης του προγράμματος σπουδών του Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός του Ε.Α.Π ως ένα από τα κύρια θέματα στην ατζέντα του.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16216 από FOUNTOEVAI
Morgan, είναι πολύ σοβαρό το θεμα του ΕΑΠ. 'Αλλα προγράμματα σπουδών όπως η ΔΕΟ και η ΠΛΗ είχαν κάποιες "ελλείψεις" στο πρόγραμμα σπουδών τους και πέτυχαν την αναδιωρθρωση- εμπλουτισμό καποιων θεματικων ενοτητων. Γραφτηκαν και εκδοθηκαν καινουρια εγχειριδια μελετης. Αυτο πρεπει να γινει και σε εμας...Προσωπικα προτεινω Μια ΘΕ Διδακτικη (Linguistica aplicada a la enseñanza de ELE) και άλλη μια ΘΕ Παιδαγωγικα. Εσεις οι απόφοιτοι έχετε ένα παραπάνω λόγο να το κυνηγησετε...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16217 από Mikel Lejarza Eguía
Fountoevai,

1) H ακαδημαϊκή υπεύθυνος του προγράμματος σπουδών Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός του Ε.Α.Π έχει αλλάξει.

2) Ο νέος Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Π.Ε. θα πρέπει να θέσει το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του προγράμματος σπουδών με την προσθήκη ή αντικατάσταση θεματικής ενότητας (Παιδαγωγικών και Διδακτικής). Στο νέο Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Π.Ε. θα συμμετέχουν και μέλη - απόφοιτοι του προγράμματος σπουδών Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός του Ε.Α.Π. Είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να αφορά τον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής.

3) Από τη στιγμή που τη συζήτηση αυτή στο forum παρακολουθούν και μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων Ισπανικής του Ε.Α.Π, θα μπορούσαν να μας ενημερώσουν σχετικά με τις εξελίξεις σ'αυτό το θέμα ή αν επικρατεί στασιμότητα.

4) Πάντως σε πληροφορώ ότι πολύ λίγοι από τους συμφοιτητές μου που έτυχε να γνωρίσω από τη δική μου σειρά ενδιαφέρονται να απασχοληθούν στη Δημόσια Εκπαίδευση ως καθηγητές Ισπανικής. Ίσως αυτό να αντικατοπτρίζει και μια γενικότερη τάση. Πολλοί απέκτησαν απλώς ένα δεύτερο πτυχίο και οι περισσότεροι από αυτούς είναι σε μεγάλη ηλικία και έχουν ήδη μια σταθερή εργασία. Ίσως αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχει ενδιαφέρον, ή πολύ απλά οι περισσότεροι έχουν αντιληφθεί ότι η δυνατότητα επιλογής της Ισπανικής στη Δημόσια Εκπαίδευση δεν πρόκειται να προχωρήσει.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16220 από valina
Ισως δεν υπάρχει πρόβλεψη να ενταχθεί η διδασκαλία των ισπανικών στην εκπ/ση μεσα στα επομενα 2, 4, 6 χρόνια. Αυτό δε σημααίνει πως θα πρέπει να αφησυχαζόμαστε. Ακόμα και αν χρειαστεί να περάσουν 10 χρόνια για να γίνει κατι τέτοιο, η παιδαγωγική επάρκεια δεν πάει χαμένη. Στο κατω κατω πιστευω πως και για να διδαξεις στον ιδιωτικό τομεα, καποιες γνωσεις παιδαγωγικών χρειάζονται. Όλα τα νέα βιβλία διδασκαλίας των ισπανικών, πάνω σε αυτές τις αρχές σχεδιάζονται.
Πιστεύω πως θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τί θα γινει γενικά με το θέμα της παιδαγωγικης επάρκειας. Απο οσο μας λένε στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στο μέλλον θα δημιουργηθούν-ισως, γιατι στην Ελλάδα ζούμε και ερχονται τα πανω κατω εν μια νυκτι- τμηματα που θα χορηγούν παιδαγωγική επάρκεια σε ολες τις σχολές. Ακομα και αν ενα πανεπιστημιο δεν ειναι σε θεση να δημιουργησει τμημα, θα χορηγει παιδαγωγικη επάρκεια σε συνεργασία με κάποια άλλη σχολή, τμημα η παν/μιο. Σε σχολές οπως η Φιλολογία ενδέχεται να προστεθεί επιπλεον ετος ή εξάμηνο σπουδών, που θα είναι παιδαγωγικά. Θα πρέπει να δουμε και εμεις λοιπον τι θα πρεπει να κανουμε σε τετοια περιπτωση. Αν το ΕΑΠ δεν μπορεί ή δε θέλει να προσαρμόσει το πρόγραμμα σπουδών, θα πρέπει να συνεργαστεί τουλάχιστον με κάποιο άλλο φορέα.Να μας πεί για παράδειγμα: "θέλετε οι απόφοιτοι παιδαγωγική επάρκεια για τον ΑΣΕΠ; Πηγαίνετε π.χ. οι κρητικοί στο Ρέθυμνο, που στο Παιδαγωγικό τρέχει ενα 6μηνο πρόγραμμα επιμόρφωσης". Αλλά είναι τόσο απλό - αν πάρουν την απόφαση - να το κάνουν και μέσω ΕΑΠ! Τόσα μεταπτυχιακά έχουν "Σπουδες στηξν εκπ/ση", "Εκπ/ση Ενηλίκων", μεταπτυχιακά για καθηγητές αγγλικων, γαλλικων και δε συμμαζεύεται... Μόνο για μας δε θελουν να κάνουν κάτι. Δε μπορουν να σχεδιασουν μια Θ.Ε. δηλαδή; Λες και θα ανακαλυψουν την πυριτιδα...

Al brillar un relámpago nacemos
y aún dura su fulgor cuando morimos;
¡tan corto es el vivir!
La Gloria y el Amor tras que corremos
sombras de un sueño son que perseguimos;
¡despertar es morir!
(Gustavo Adolfo Bécquer, Rima LXIX)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #16235 από EfakiK

Morgan έγραψε: Mεταφέρω με πάσα επιφύλαξη πληροφορία από άτομο που εργάζεται στη Γραμματεία του τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ, σύφωνα με την οποία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και στο Α.Π.Θ, αλλά και στο Ε.Κ.Π.Α θα συγχωνευθούν τα τμήματα Γαλλικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας σε 2 τμήματα Λατινογενών Σπουδών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ σχετικά με την επικείμενη κατάργηση τμημάτων στα Τ.Ε.Ι και Α.Ε.Ι., το οποίο αναρτήθηκε στο www.inital.gr , αναφέρεται στην κατάργηση των τμημάτων Γαλλικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας: www.inital.gr/Τα-Ιταλικά-στην-Εκπαίδευση...Ι-ΓΑΛΛΙΚΗΣ-ΘΕΣ-ΝΙΚΗΣ


ooops! Αυτό δεν είναι κ πολύ αισιόδοξο. Εγώ τώρα δίνω πανελλήνιες ξανά γιατί εκτός του ότι μου αρέσουν πάρα πολύ οι ξένες γλώσσες, βρίσκω κ εξαιρετικά ενδιαφέρον το να γνωρίζεις ένα πολιτισμό διαφορετικό απ' το δικό σου (για το δικό μας μαθαίνουμε στο σχολείο ούτως ή άλλως κ δεν πιστεύω να γελάει κανείς διαβάζοντας το σχόλιο!!). Σχολές με διαφορετικά αντικείμενα θα έπρεπε να υπάρχουν ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από την επαγγελματική αποκατάσταση ώστε να μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με ένα αντικείμενο αν τον ενδιαφέρει. Έτσι κ αλλιώς δεν υπάρχει μόνο το σχολείο για δουλειά. Δεν έχει κανένα νόημα να καταργήσουν μια σχολή επειδή δεν μπορούν να αποκαταστήσουν επαγγελματικά τους αποφοίτους της, αν ίσχυε αυτό το κριτήριο θα έπρεπε να είχε κλείσει όλες οι σχολές ελληνικής φιλολογίας μιας κ οι 50000 άνεργοι φιλόλογοι φτάνουν να καλύψουν ό,τι ανάγκες προκύψουν στο μέλλον.
Επιπλέον, δεδομένου ότι η ισπανική χωρίστηκε από την ιταλική πρόσφατα, είναι ηλίθιο να επιστρέψουμε σε μια συγχώνευση ξανά.
Τέλος, για μένα είναι αυτονόητο ότι όλες οι γλώσσες θα έπρεπε να έχουν την ίδια αντιμετώπιση κ, αν κ είμαι έξω απ' το χορό, με έχει ενοχλήσει αφάνταστα η εξόφθαλμη προώθηση των γαλλικών έναντι των ισπανικών κ των ιταλικών.
Να μην ξεχνάμε ότι ειδικά τα ισπανικά μιλούνται από ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού κ αν αληθεύει το παρακάτω δημοσίευμα η ισπανική είναι η τρίτη πιο διαδεδομένη γλώσσα στον κόσμο: www.asante.gr/2009-08-13-07-34-55/25-200...-33-29/822-lang.html
Η αξία της λοιπόν είναι αυταπόδεικτη!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.134 δευτερόλεπτα