Συγχωνεύσεις στις ξενόγλωσσες φιλολογίες μελετά το Υπουργείο

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11525 από Maraki
Αυτό το θέμα ασχολείται με το άρθρο: Συγχωνεύσεις στις ξενόγλωσσες φιλολογίες μελετά το Υπουργείο

Είναι οντως αλήθεια ότι εισάχθησαν φοιτητές στην Ισπανική Φιλολογία της Αθήνας με βάθμολογία εισαγωγής 5;;;:ohmy:

Οσο για την προθεση του υπουργείου για συγχωνευση των ξενων φιλολογιων ειναι αξιοπροσεχτη...Η αυτοψια πάντως ειναι αυτη που θα δειξει το αποτελσμα.

El espíritu humano avanza de continuo, pero siempre en espiral.
Goethe

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11529 από CONSTANTINO
Πόσο ξέπεσε η πάλαι ποτέ κραταιά γαλλική γλώσσα!!!Να κινδυνεύει να συγχωνευθεί σε Τμήμα Λατινογενών σπουδών, μαζί με την ισπανική και την ιταλική!!!

Περασμένα μεγαλεία!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11531 από hispanista_griego
Το πρόβλημα δεν είναι, πιστεύω, οι κενές θέσεις. Αν έχεις κύριε κενές θέσεις, ειδικά σε Ιταλικό, Ισπανικό, και τα προηγούμενα χρόνια στο Γερμανικό, μείωσε τον αριθμό των εισακτέων. Δεν μπαίνω στον πειρασμό να συζητήσω πόσες θέσεις Γαλλικών ή Γερμανικών προκηρύσσει το υπουργείο στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ -εδώ είμαστε κοντά 20000 φιλόλογοι και προκηρύσσει 480 θέσεις- αλλά Ιταλικούς ή Ισπανικούς ουσιαστικά δε ζητάει. Οι λόγοι είναι πολλοί και τους έχω αναφέρει, κατά την προσωπική πάντα άποψή μου, σε άλλο σχόλιο μου εδώ στην ιστοσελίδα. Το Ισπανικό και το Ιταλικό ας πούμε είναι από τις σχολές οι οποίες σε επίπεδο κατακτηρίων, δηλαδή ανθρώπων που το γουστάρουν πολύ και συνειδητοποιημένα μετά τα 25 ή τα 30 του ή και τα 40 τους ακόμα, κι ενώ έχουν και εργασία -οπότε δεν το βλέπουν ως λύση βιοπορισμού- έχουν μεγάλη ζήτηση. Ας κόψει λοιπόν θέσεις μέσω πανελλαδικών κι ας αυξήσει τον αριθμό των εισακτέων με κατατακτήριες. Υπάρχουν άνθρωποι με πτυχία σχετικά χαμηλά, δηλαδή 6, 6.5 που δεν έχουν την ευκαιρία να σπουδάσουν Ιταλικά ή Ισπανικά, επειδή δε βγάζεις πχ την Ιατρική, την Πληροφορική, το Χημικό ή άλλες σχολές με 9 και 9.+ πτυχίο,, όπως πχ στα Παιδαγωγικά Τμήματα. Αν τους είχε επιτρέψει να εισαχθούν και να ζωογονήσουν κι αναζωογονήσουν το Ισπανικό και το Ιταλικό, δε θα παραπονιούνταν τώρα οι υψηλά ιστάμενοι για κενές θέσεις. Το δε ΕΑΠ με τα 700 ευρώ δίδακτρα ανά μάθημα δεν αποτελεί λύση, ειδικά αν μένεις επαρχία κι έχεις πρόσθετα έξοδα ταξιδιού και διαμονής, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τα δίδακτρά του δεν εκπίπτουν από το εισόδημα, λες και τα χαλάς στα μπουζούκια και δεν τα δίνεις στο κράτος.
Πόσο επίσης θα άρεσε στο ελληνικό κράτος να καταργούσε και να συγχώνευε ας πούμε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού το Ελληνικό και το Σανσκριτικό του τμήμα σε Τμήμα Αρχαίων Γλωσσών ή συγχώνευε το Νεοελληνικό του με το Σλάβικο σε Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, έτσι γενικά κι αόριστα όπου το αντικείμενο σπουδών θα ήταν αόριστο και τελικά δεν ξέρουμε πόσο θα ήταν και αναγνωρισμένο επαγγελματικά;
Αν πχ το 2011 έμεναν κενές θέσεις στην Αγγλική Φιλολογία (δεν έχω τίποτα με τους αγαπημένους; μου συναδέρφους στο σχολείο, προς θεού) θα έκλεινε και θα συγχώνευε το Αγγλικό και το Γερμανικό; Μήπως εδώ υπάρχει μια πολιτική εναντίον των μικρότερων στον ελληνικό χώρο γλωσσών;
Οι λύσεις πιστεύω δεν είναι στο να κλέινεις πανεπιστήμια, λύση στην οποία το ελληνικό κράτος είναι μανούλα, αρκεί να θυμηθεί κανείς ότι, έστω και παρηκμασμένη, η Ιόνιος Ακαδημία στην Κέρκυρα, έκλεισε μόλις τα Επτάνησα ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος. Η λύση είναι να δώσεις στα πανεπιστήμια σου εκαιρίες για ανάπτυξη, για έρευνα, για πρόοδο. Όλα τ' άλλα είναι απλώς λόγια του αέρα.

Αυτή είναι η γνώμη μου και συγγνώμη αν σας κούρασα.
Είμαι φοιτητής στο Ισπανικό, δεν περιμένω να βρω δουλειά, το κάνω για το κέφι μου, δουλεύω ήδη ως καθηγητής σε σχολείο σε άλλη ειδικότητα. Οπότε κλείσει δεν κλείσει, καταργηθεί ή συγνχωνευθεί, πραγματικά δε μ' ενδιαφέρει. Γιατί όμως το μεράκι αυτών των 111 που έγιναν φέτος συμφοιτητές μου και των άλλων 200 σχεδόν που θα κάνουν αίτηση με τις κατακτήριες εξετάσεις το Νοέμβρη, πρέπει να περάσει από γενεές δεκατέσσερις;

Με εκτίμηση!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11532 από ANGELITAS
Συμφωνώ απόλυτα με τον προλαλήσαντα......

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11535 από admin
hispanista_griego έγραψε:

Η λύση είναι να δώσεις στα πανεπιστήμια σου εκαιρίες για ανάπτυξη, για έρευνα, για πρόοδο. Όλα τ' άλλα είναι απλώς λόγια του αέρα.
......

Συμφωνώ και εγώ, αλλά δυστυχώς σε εποχές ΔΝΤ έχουμε να δούμε πολλά χωρίς οίκτο και ιδιαίτερη σκέψη κοψίματα ακόμη...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 13 Χρόνια 7 Μήνες πριν #11537 από Mikel Lejarza Eguía
Eίναι άδικο να τίθεται θέμα κατάργησης των τμημάτων της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσαςκαι Φιλολογίας, όταν μέχρι και πριν 2 χρόνια οι απόφοιτοι αυτών των 2 τμημάτων δεν είχαν τη δυνατότητα διορισμού μέσω Διαγωνισμού Εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση. O νεοσύστατος κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής συστάθηκε το 2008-2009 και ο νεοσύστατος κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής συστάθηκε το 2009 -2010.

Πρέπει να περάσει αρκετός καιρός (10-15 έτη) για να αποφανθεί κάποιος για τη ζήτηση των νέων ξένων γλωσσών επιλογής (Ιταλική, Ισπανική), καθώς και για το ενδιαφέρον των υποψηφίων στις Πανελλαδικές να σπουδάσουν τα γνωστικά αντικείμενα της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Σε 35 χρόνια ύπαρξης στη Δημόσια Εκπαίδευση ο κλάδος ΠΕ 05 Γαλλικής απαριθμεί 3.625 μόνιμους καθηγητές Γαλλικής. Σε 17 χρόνια ύπαρξης στη Δημόσια Εκπαίδευση ο κλάδος ΠΕ 07 Γερμανικής απαριθμεί 1.745μόνιμους καθηγητές Γερμανικής.

Στον τρίτο χρόνο ύπαρξης στη Δημόσια Εκπαίδευση ο κλάδος ΠΕ 34 Ιταλικής απαριθμεί περίπου (αν δεν κάνω λάθος) 30 μόνιμους καθηγητές Ιταλικής.

Για αρκετό καιρό υπήρχε αδιοριστία και για τον κλάδο ΠΕ 07 Γερμανικής γλώσσας, ο οποίος συστάθηκε το 1993. ΄Ολοι νομίζω έχουν περάσει τα πέτρινα χρόνια τους. Κάποια στιγμή και στο τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας υπήρχαν κενές θέσεις και μπορούσε κάποιος να εισαχθεί με 1,5 (νομίζω το 2005).

Στο δεύτερο χρόνο ύπαρξης στη Δημόσια Εκπαίδευση ο κλάδος ΠΕ 40 Ισπανικής απαριθμεί 0 μόνιμους καθηγητές Ισπανικής (Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί μόνο από τον πίνακα επιτυχόντων του Διαγωνισμού Εκπαίδευτικών. Ο κλάδος ΠΕ 40 δεν έχει λάβει ακόμη μέρος σε Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών). Γιατί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας δεν συμπεριλαμβάνει και τον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής γλώσσας για πρώτη φορά στον μικρό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών, ο οποίος θα διεξαχθεί εντός του 2010 για τους Δασκάλους και τους Νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής;

Θα προτιμούσα να δημιουργηθεί ένα ενιαίο τμήμα Ιταλικών και Ισπανικών Σπουδών, όπου ο φοιτητής θα εντρυφεί και στην Ιταλική και στην Ισπανική, ενώ θα υπάρχει προαιρετικά και η δυνατότητα εκμάθησης μια τρίτης συγγενούς γλώσσας όπως π.χ. (Γαλλική, Πορτογαλική,). Μ'αυτό το τρόπο ο απόφοιτος αυτού του τμήματος θα είχε περισσότερες επαγγελματικές διεξόδους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υφίσταται τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών, Τουρκικών και Ασιατικών Σπουδών. Γιατί όχι και τμήμα Λατινογενών ή Ρωμανικών Σπουδών;

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η Ιταλική και η Ισπανική γλώσσα θα μπορέσουν να εδραιωθούν στη Δημόσια Εκπαίδευση. Για να μπορέσουν να εδραιωθούν ως ξένες γλώσσες επιλογής θα πρέπει να γίνουν και μόνιμοι διορισμοί ενός υπολογίσιμου ποσοστού καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής ανά την επικράτεια, ώστε να μη χάνονται τα τμήματα που αρχικώς σχηματίζονται.

Εκτός αν η Πολυγλωσσία δε μπορεί να λειτουργήσει με μόνιμο προσωπικό και οι 2 νεοσύστατοι κλάδοι ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής συμβαδίσουν με το νέο καθεστός προσλήψεων (αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιοι, κατάργηση πινάκων 24μηνου και 30μηνου). Ενώ φέτος διαπιστώθηκαν από το Υπουργείο 60 οργανικά κενά για τον κλάδο ΠΕ 34 Ιταλικής καλύφθηκαν μόνο τα 8 μέσω μόνιμων διορισμών (2 από το 24μηνο, 3 από το 30μηνο, 2 από τον Πίνακα Διοριστέων του Διαγωνισμού Εκπαιδευτικών, 1 από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών). Τα υπόλοιπα 52;
Last edit: 13 Χρόνια 7 Μήνες πριν by admin. Αιτία: διαγραφή κενών

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.134 δευτερόλεπτα