Η ισπανική IFR παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Λονδίνου το Aspid, ένα διθέσιο που επιχειρεί να «στριμώξει» την πολυτέλεια ενός ακριβού coupe, τις εξωφρενικές επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου και τη χαμηλή κατανάλωση σε κόμπακτ διαστάσεις. Βέβαια για να μην κοροϊδευόμαστε, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία σε 2,8”, οι επιδόσεις μάλλον μπορούν να είναι ο μοναδικός λόγος αγοράς του...

ImageΤα 700 kg του Aspid κυριολεκτικά εκτοξεύονται με τα 400 PS του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Η IFR ανακοινώνει χρόνο 5,9” για τη μέτρηση 0-160 km/h! Για το χαμηλό βάρος ευθύνεται τόσο το σωληνωτό πλαίσιο με επιφάνειες από συνθετικά υλικά (κατασκευαστική καινοτομία της IFR), που ζυγίζει μόλις 75 kg, όσο και η εκτενής χρήση ελαφρών κραμάτων αλουμινίου στην ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω) και τα φρένα.

ImageΟι Ισπανοί σχεδίασαν ακόμη και το ηλεκτρικό σύστημα του Aspid με στόχο το χαμηλό βάρος, και το αποτέλεσμα είναι ότι με τη χρήση των ελάχιστων δυνατών επεξεργαστών και καλωδίων το βάρος του περιορίζεται περίπου στο 1/3, σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό σύστημα. Όλη αυτή η εξοικονόμηση βάρους δεν ευνοεί μόνο τις επιδόσεις αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση, αν και η IFR δεν έχει ακόμα ανακοινώσει επίσημα τιμές.

ImageΠίνακας οργάνων δεν υπάρχει, αφού όλες οι ενδείξεις προβάλλονται σε μια οθόνη που βρίσκεται πάνω (!) στο ανθρακονημάτινο τιμόνι, ενώ μια οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, το σύστημα πλοήγησης. Μέσω αυτών ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει ηλεκτρονικά από την απόσβεση των αμορτισέρ και το βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, μέχρι την κατανομή των φρένων αλλά και το σημείο που θα επεμβαίνει ο κόφτης στροφών.

Όσο θελκτικά κι αν ακούγονται τα παραπάνω, ξαναβάλτε μέσα το μπλοκ των επιταγών και μη βιάζεστε αφού ακόμη δεν γνωρίζουμε με σιγουριά ούτε το κόστος ούτε την ημερομηνία έναρξης της παραγωγής του Aspid.

Αλέξης Γαλανόπουλος
Πηγή:
www.drive.gr